Hoofdsponsor

1/35 Which way ... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt Michel,stretched sprue is het uiteindelijk geworden de waterlaagjes heb ik dan ook stuk voor stuk moeten opbouwen...

Bon ik zie dat ik dan mijn vraag niet moet stellen...hier heb ik al mijn antwoord. Maaaaaaaar ik heb toch nog een vraagje hierover: Is dit doorschijnende of gewone sprue dat je hiervoor gebruikt hebt?

Voor de rest... opnieuw prachtig maat!

Thierry
 
Mooi geslaagde waterstraal, Danny.

Maar naar de vormgeving te oordelen wordt dit constant gevoed 'vanuit een bron' via de pijp. Dus een plasje onder de pijp is niet echt realistisch, eerder zou ik opteren om de 'stroom water' die de pijp voortbrengt weg te leiden. Laat bvb je plas uitvloeien naar de zijkant van het diorama, alsof de plas overloopt en zijn eigen weg zoekt.

Bij een pijp die slechts heel zwak loopt, (of vlot druppelt...) zal de straal wegkrullen onder de buis tot het laagste punt waar het water dan naar beneden valt.

Succes nog.

Groeten Rik
 
Mooi werk Danny ! zelfs zo zonder de mannen is 't al een prachtig tafereeltje.:35:

En hier alweer wat opgestoken ook over muurtjes en waterloopjes..

veel plezier met de voortgang !
 
Bedankt jongens voor alle feedback...

@ Thierry ik heb hier gewone sprue voor gebruikt.
@ Rik ik begrijp u volkomen maar ik zal hierover een woordje uitleg geven,onder de afvoer pijp is het geen plas maar een soort ondergrondse riool die niet meer vlot doorstroomd waardoor het water tot boven komt,het putdeksel dat de riool moet af sluiten heb ik ondertussen ook al aangebracht om het idee hier rond wat te versterken.
Van waar de toevoer komt van het water daar moet ik het antwoord schuldig blijven,ik heb nog niet achter het gebouw gaan kijken :nowink:;)
Ik hoop beste Rik dan je een beetje een idee hebt wat er allemaal in mijn droomwereld gebeurt omtrent dit projectje....
@ Beste peter eerst wil ik je veel sterkte toewensen,en voor mij is het een hele eer om te vernemen dat een top bouwer als jij nog iets hebt opgestoken over mijn muurtje en water !!!!!;)
 
Dag Danny, ik heb niet gezegd dat je waterstraal onnatuurlijk oogt.

Maar een putdeksel bij de plas leggen zal inderdaad verklaren waar het water naar toe stroomt.

Mooie vorderingen, we blijven dit in stilte volgen...

Groeten Rik
 
Gaat een toppertje worden Danny en ik mag het graag live zien op KMK. Ik blijf het met belangstelling volgen!
Gr Johanna
 
De laatste dagen zijn we begonnen aan een van de figuurtjes die ik ga toevoegen aan dit vignetje,het gezichtje en het sjaaltje is zo goed als afgewerkt de helm heb ik er gewoon op gezet maar is nog niet geschilderd het uniform heeft zijn eerste laagje gekregen en staat nu te drogen.
Het is echt geen grote update maar wek de moeite om deze te posten!!!

024_zpsde847362.jpg

025_zps7d651f32.jpg

026_zps36ab0698.jpg

027_zps20dc1979.jpg
 
Huidskleur en de jas is zeker goed gelukt . Mooie diepts gemaakt, alleen vind ik dat de neus te veel highlight heeft . Is het door de lamp ?
 
Ik denk inderdaad dat je met geel licht en flits de foto gemaakt hebt? De kleuren komen geel over en de neus overheerst behoorlijk en ik heb het idee dat het er beter uitziet dan je nu toont.

Voor de rest ziet het er prima uit, het plasje water dat was me ook opvallen dat het achteruit gaat, maar goed ik wacht af hoe je het verder invult en veel plezier met de figuren.
Bouwgroetjes, Johanna
 
Inderdaad het is een gele lamp die hier is gebruikt en dit zal de kleur minder mooi laten overkomen ik zal eens op zoek moeten gaan naar een andere als er iemand een tip hierover heeft welke lamp ik het beste kan nemen hoor ik het heel graag ;)

En allen bedankt voor de feedback ...
 
Zelf gebruik ik daglicht spaarlampen en die heb ik in een armatuur van de Ikea, die dingen kosten toen net geen 10 euro, de lampen waren duurder. Ik gebruik ze ook op mijn werktafel omdat ik licht natuurlijker is en veel minder kleuren verandert en ik vind het minder vermoeiend voor mijn ogen. Tegenwoordig kun je deze lampen ook vinden bij een DHZ en online zijn er genoeg aanbieders. Het is een kleine investering, ik zelf vond het de moeite waard.
 
Mooie figuur Danny, zoals we gewoon zijn van u, ik heb toch een vraagje: tussen de ogen zie ik een oranje achtige vlek, of zie ik dat verkeerd?

Grtz Bart.
 
Bon... Danny, ge zult me op KMK moeten uitleggen hoe je dit resultaat bereikt... ik zal nota's nemen en dan thuis hetzelfde proberen doen :D . Het gezicht is zeker geslaagd vriend!

Thierry
 
Bedankt voor deze mooie woorden jongens...
@ Bart beste vriend dit heb je zeer goed opgemerkt ik zie het nu ook maar voor het eerst morgen ga ik het gezichtje nog is grondig controleren en die kleine foutjes recht zetten..
@ Thierry ik kijk er zo naar uit om op KMK samen er weer een top dagje van te maken en mijn gezichtjes lukken ook nog ni altijd hoor,zelf probeer ik soms andere technieken uit wel met vallen en opstaan natuurlijk maar hoe meer ik naar dit kopje kijk hoe meer ik het gevoel krijg dat het nog ni af gewerkt is ;).
 
Danny, ik weet langzamerhand dat alles wat door jouw handen passeert, de perfectie gaat benaderen.
 
Ziet er mooi uit dat figuurtje Danny, het vignette ziet er ook mooi uit.
GRTZ
Koen
 
Bedankt jongens;) eerst eens even met de kids naar de film en daarna enkele foutjes recht zetten die door onze collega's bouwers zijn op gemerkt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan