Hoofdsponsor

1/35 wenn die Natur ruft [DONE]

  • Onderwerp starter Hondafan
  • Startdatum
He wat raar, mijn reactie is weg... had nog iets geschreven in de trant dat ik van het uniform zelf geen verstand heb maar dat het er mooi uit ziet in mijn lekenogen. Er zitten op dit forum kenners van uniformen, zij kunnen iets nuttigers zeggen dan alleen maar dit complimentje 'het ziet er mooi uit'.
 
Thx Beyond

Roy, die heb ik inderdaad nergens gezien die reactie.
Nu ik ken ook niet super veel van de uniformen hoor.
Maar vond deze wel een leuk kleurtje hebben :p

En dat het in jou "lekenogen" er mooi uit ziet is zeker een mooi complimentje hoor :)
 
Die had ik een kwartiertje na jouw reactie #58 geschreven. Vreemd, ik heb op dit forum nooit eerder meegemaakt dat mijn reactie verdween.
 
ss camovest dot 44
attachment.php
 
Ik zou wel weten hoe ik dit zou proberen na te maken (eerst beetje oefenen).

Eerst het olijfgroen, het bruin en het lichtbruin aanbrengen. Daarna een stuk Tamiya-tape pakken en daar gaatjes in perforeren met een punch & die. Toevallig 10 minuten hetzelfde gedaan maar dan voor het afplakken van een stukje van mijn BMW.

Zo ziet dat eruit:

29021916895_bccdb53c05_b.jpg

Stuk of miljoen van die gaatjes slaan, tape over de body plakken en airbrushen maar.

(Wel 0,6mm. punch i.c.m. 1:35-figuurtjes, anders worden de bolletjes alsnog te groot)
 
Meng onder je verf X-21 flat base van Tamiya zo krijg je een mooi mat oppervlakte en hoef je geen vernis achteraf te gebruiken...
 
ja inderdaad, maar zoals jullie kunnen zien is het niet helemaal de Dot44 geworden :p
De 2de figuur komt vandaag nog aan zijn kleurtje, ben enkel aan het twijfelen of ik hen hetzelfde van camo ga geven of iets anders

Danny, goeie tip, die ga ik eens in huis halen om het zo te doen toekomstgericht
 
seg hondafan,waarom pakt hij zijn pitje met handschoenen vast?;)
 
Goeie tip van Danny, maar gebruik wel verse X-21, er zijn gevallen bekend van verouderde X-21 die een scheikundige reactie aangaat met de onderlaag; men kon het stuk weggooien. Weet niet meer waar ik dat gelezen had, op dit forum misschien wel.
 
Goeie vraag kassei, dat was ook mijn eerste idee, maar had geen handen meer liggen om de originele te vervangen.
Laat onz zeggen dat het vroos, en dat hij schrik had dat zn pietje er af ging vriezen :p

Roy, ik moet zoiezo om het op deze manier te doen een potje gaan halen, want heb dit niet staan.
Dus tenzij deze al jaren in de winkel staat kan het niet verser zijn ;)
 
Nou ja, hetzelfde geldt met de matvernis van Vallejo. Die kun je er ook gewoon door mengen. Dat is zelfs nog beter, als je pure acrylverf zoals Vallejo gebruikt.
 
Computer is gisterenavond gerached dus de fotos van de rest van de schilder- en bouw werken kan ik jullie niet meer tonen
Wat ik jullie wel kan tonen is een wat mij betreft volledig afgewerkt diorama/Vignette (heb het nog steeds moeilijk met het verschil tussen de 2 dus als er iemand die eens kan opklaren voor me...)


29061082461_123a7f7993_o.jpg

29061082071_3a889ddacf_o.jpg

29105564866_85274270c7_o.jpg

29105564756_fa87f5295e_o.jpg

28519815763_f7dfedb275_o.jpg

29105563416_28d2f2d968_o.jpg

29061080951_e45777040e_o.jpg

29138304615_256e661efb_o.jpg

29105563996_71e6ac14d9_o.jpg
 
Wat ik jullie wel kan tonen is een wat mij betreft volledig afgewerkt diorama/Vignette (heb het nog steeds moeilijk met het verschil tussen de 2 dus als er iemand die eens kan opklaren voor me...

Hier kan je al een korte uitleg vinden ;)
 
Dat je het vlug ging door hebben zag ik al aan je eerste diorama en moet zeggen knap resultaat.
grt Pascal
 
haha , dat is nu eens een mooie dio . Zoiets zien we niet veel ...
 
Goed he ? ik vind het knap gedaan , maar Koen jij hebt toch wel meer ervaring he dan dat je liet uitschijnen en anders zijt gij een snelle van aannemen
Maar wat ge ook doet het is knap
grt
Marc
 
bedankt mannen

Marc, ik ben wel vrij leergierig ja.
zoals al gezegd ik heb vroeger ook wat modelbouw gedaan en dioramas gemaakt, mar dat was altijd eerder van het principe "raprap in elkaar steken"
Nu heb ik er toch mijn tijd in gestoken en effectief dingen bijgeleerd om toch eindelijk eens deftige resultaten te verkrijgen
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan