Hoofdsponsor

1/35 wenn die Natur ruft [DONE]

  • Onderwerp starter Hondafan
  • Startdatum
Hahahahaaaaaaaa, das een goeike :D

Nu in alle geval, ik ga niet mijn eigen ding opmeten om dan in schaal na te bouwen, want zo groot is de dioramaplaat ook weer niet :p

't is schaal 1/35 he, we spreken niet in centimeters. :D :D :D
 
zelfs in 1/35 spfreken we nog in centimeters :p

Maar we zijn aan het afwijken van het onderwerp :p
 
Hier zitten mannen mee een surjeuze midlife crisis.(zelfs in 1/48ste. ga ik daar nog over,ne'):nowink:........
 
We zullen maar weer op onderwerp gaan zeker :p

Ben dus bezig om er al wat kleur in te steken en wat extra materiaal, zoals deze krant bijvoorbeeld
28729657451_280934cec6_o.jpg
 
Hondafan, misschien een tip: scheur een stukje uit die krant dat onze man kan gebruiken om zijn derrière af te vegen. WC papier was echt schaars in die dagen.
Zelfs de G.I. kreeg slechts 2 blaadjes per rantsoen.
 
die krijgt zijn eigen prive krant ;)
Maar die is komt er pas op als de figuur er zelf afgewerkt op staat
 
28523917040_b3424414e8_o.jpg
Deze is eigelijk van een setje dieren voor bij H0 spoorwegen, maar als ik de afmetingen wat omreken kon deze er perfect bij (en lijkt het voor H0 schaal zelfs een enorm grote rat :p ).
Die dingen zijn wel k*t om iets of wat gedetaileerd te proberen scilderen.
 
Bon, wat mij betreft is het onderste deel van het diorama klaar
28810090105_3260091e97_o.jpg

Nu de rest nog
 
Ja dat lustig schi.........ke is wel niet simpel om schilderen als er haar op zijn benen moet zijn wel mooie diorama's die je maakt en volg uw werk grt Pascal
 
thx, heb me nu wel voorgenomen zoiezo geen nieuwe meer te beginnen voor er minstens 2 afgewerkt zijn, maar ik vraag me af of ik me aan dat voornemen ga kunnen houden :p
 
ik ook.................................................................:D
 
Ach, zolang we ons maar amuseren zeker :p

Heb eventjes doorgetrokken, dus geen fotos meer van de tussenstappen, maar wat mij betreft eens alles mooi opgedroogd is zal dit het iendresultaat van de dioramabodem zijn:
28781781636_9d6c61ebe0_o.jpg

Nu nog de figuren ervoor geschilderd krijgen en dan kunnen die er ook op geplaatst worden.

Nog enkele detailfototjes:

Flesje gemaakt met een afgeschuurde tandenstoker
28813621525_41ed8479ff_o.jpg

Het ratje
28195999134_5251832fee_o.jpg

De krant waarmee Hans zijn achterwerk mee zou kunnen afvegen
28708426112_b7b9f25ede_o.jpg

De plaat waarachter Hans zijn ding doet
28708442862_fbc0bb9453_o.jpg

de zijkanten van de bodem moeten ook nog een kleur krijgen, maar daar ben ik nog niet uit welke dat gaat worden.
Heel vermoedelijk zwart of bruin, maar kan evengoed nog wat anders worden :p
 
knap gedaan alvast ! Ben benieuwd naar de figuurtjes !
 
Heel mooi resultaat maar ontbreekt voor mij nog stof de straat is alsof hij net geboend is en muur lijkt op nieuwbouw maar dit is mijn mening he.
Uw resultaat telt en die is dik in orde grt Pascal
 
Zelfde stof en puin opmerkingen als hiervoor maar mij valt ook de verfrichting op van de plaat. Deze zou meer van boven naar onder moeten zijn, de looprichting van water dat uit zichzelf de vorm van de plaat volgt.
Voor de rest knap werk met oog voor detail zoals de rat en de fles. Weet niet of je klare sprue in bezit hebt maar dat zou ook of beter geschikt zijn om flessen van te maken.
 
Verhip, jullie hebben gelijk met het stof verhaal, Rats vergeten.

De verfrichting is inderdaad van linkse naar rechts, maar dat is bewust gedaan, op foto is het niet echt zichtbaar maar de plaat loopt een klein beetje schuin, dus het water zou effectief die richting volgen.

Klare sprue heb ik niet liggen neen.
Maar is een tip die ik ga onthouden.

Straks eens kijken om wat aan het stofgebeuren te doen.
 
Sorry dat ik het moet zeggen maar dat bewust verven van de plaat van links naar rechts is een grote fout.
Basis is dat die plaat "ergens" vandaan komt, ze heeft dus vermoedelijk voordien ergens dienst gedaan als dakbedekking alvorens ze losgerukt werd ( je zou schadedetails moeten aanbrengen) en vervolgens om de 1 of andere reden op straat belandde om dan dienst te doen als sanitaire beschutting. Bijgevolg draagt de plaat de sporen van haar oude oorspronkelijke gebruik en haar nieuwe dienst zal haar vermoedelijk niets meer opbrengen dan wat krassen en wat str**t spetters aan de binnenzijde.
Misschien eens over nadenken?
 
aah, jij hebt het op de golfplaat, dacht dat je bedoelde de onderrste plaat (waar het ratje en de krant op liggen)
ik was even niet mee.

ik ga eens kijken hoe ik dat eventueel nog kan oplossen, tips daarvoor altijd welkom uiteraard
 
in alle geval het stof al toegevoegd (kan er nog steeds niet bij dat ik het vergeten ben...)
28212070203_44abc57126_o.jpg

28826812575_5279b015c8_o.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan