Hoofdsponsor

1/35 wenn die Natur ruft [DONE]

  • Onderwerp starter Hondafan
  • Startdatum
H

Hondafan

Guest
Ik heb 1 groot probleem bij modelbouw, ik denk te veel na over toekomstige projecten.
En als ik dan plots een ingeving krijg kan ik het niet laten om er ook dadelijk aan te beginnen.

Deze nacht was het weer van dat, ik was bezig met figuren in elkaar te steken en plots een ingeving voor een projectje dat ik in de toekomst aan ging werken, met als resultaat dat de ruwbouw van de dioramabasis al bijna zo goed als klaar is.

Eerst heb ik in een oude tabakspot een lekkere dikke laag gips gegoten.
Het is sneldrogend gips dus na een kwartiertje was dat al hard en dat zag er ongeveer zo uit:
28672756892_73bff9b69e_o.jpg

Dan ben ik begonnen om met een breed mes gedroogde gips weg te halen:
28672756812_d9e27dfd4f_o.jpg

Uitkrabben van stenen, en boordstenen:
28163203463_6b312972d0_o.jpg

28700864051_d6521ea9f8_o.jpg

Boordsteen losgemaakt om de toekomstige figuren een opstapje te geven:
28493518810_ee9b8a9dae_o.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat was iets da je na al dat schaarpwerk niet kon zeggen van mn bureau.
Heel leuk om te doen, maar vuiligheid..........
 
S nacht is dat al wat moeilijker om in de tuin te doen he ;)
 
Wanneer de natuur roept...........iets met een huiske ?.................................
 
Bon, we hebben nog eens een paar uurtjes doorgewerkt aan deze.
Er werd een muurtje geplaatst
28508920690_a03c0bd0bb_o.jpg

Een schuttinkje en wat puin
28793540725_e0bcb9fb38_o.jpg

En dan Hans und Ludovic die beide een dringende boodschad diende te doen, de ene al wat dringender dan de andere
Deze zijn van Verlinden Productions, de set #1472 Things to Do 1:35
28688336282_239f0a3574_o.jpg

28688336342_87cffa7e5d_o.jpg

28688336162_84e8299bcf_o.jpg

Ik moet zeggen, deze figuren zijn qua details best wel heel mooi uitgewerkt vind ik, als je de gezichten bekijkt daar straalt zelfs zonder kleur hun gedachten op af.
Ook qua pasvorm en gietnaden kan je niet klagen, want gietnaden bijvoorbeeld die zijn er niet :D

De dioramabasis moet uiteraard nog verder aangevuld worden met nog wat puin en andere atributen, maar dat zal niet meer voor vandaag zijn
 
Waar heb je dát setje vandaan? Nog nooit gezien.
 
Super plaatje klopt volledig ,heb het setje al eens tegen gekomen op een beurs maar de fabrikant weet ik ni meer ...
 
Da komt hier op een dag zomaar binnengefladdert met de woorden nik ga hier wat modelbouwen en wat topic's maken maar da is god++++++ ne krak wat die hier allemaal op een korte tijd hier neer zet hou je niet voor mogelijk
Nu dit weer waar haalt hij het toch vandaan niet te geloven vind
Ik zou zeggen Koentje doe zo voort ik vind je geweldig
Grt
Marc
 
Hehe, thx
Op de site van verlinden kan je deze normaal ook nog vinden.
Deze komen van een rommelmarkt :D
 
Ok, even eem rare vraag heel waarschijnlijk :p
Ludovic is op zijn gemakje een plasje aan het doen, maar als je hem goed bekijkt langst de voorkant dan is hij iets vergeten thuis.
De rits van de broek staat open, maar er is niets dat uit de rits komt, als je snapt wat ik bedoel.
Nu vroeg ik me af, maak ik zelf iets zodat Ludovic zijn mannelijkheid terug krijgt, of gaat dat er net iets over?
 
een boer piste vroeger aan de weikant met zijn hand over zijn waterleiding zodat zijn zaakje niet te zien was misschien deden de Hunnen dat ook?:dry:..........................
 
Hehe, die kans is mogelijk ja ;)

Ondertussen de boel eens in een primertje gezet, de rest dat er nog op hoort te komen kan toch pas na het schilderwerk geplaatst worden.
28724220721_deabf6d0c0_o.jpg

28801422385_bc91227c90_o.jpg

28183923614_2e38aeb8cc_o.jpg
 
Koen ik weet nu niet in welke periode ( seizoen ) dit tafereel zich bevind maar als het echt goed koud is dan weten we allemaal waar de tap hangt he en ge hebt grote en kleine tapjes ook dat speelt een rol
Marc
 
Hahahahaaaaaaaa, das een goeike :D

Nu in alle geval, ik ga niet mijn eigen ding opmeten om dan in schaal na te bouwen, want zo groot is de dioramaplaat ook weer niet :p
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan