Hoofdsponsor

1/45 Wapen van Hamburg 1:45 Corel door Dick [!]

Hoi Dick,

Ziet er al prachtig uit, ben ook benieuwd na de foto's, en mooi dat je weer aan het bouwen bent.
 
Maar weer eens ’n paar foto’s van mijn vorderingen.
Ik ben niet zo heel veel opgeschoten omdat ik de hele werf ook nog heb moeten bouwen maar dat is allemaal nu klaar.
Eerst even ’n paar foto’s van mijn nieuwe werk plek.
De grote werkbank, hier ga ik het meeste werk doen.

dick2-albums-wapen-van-hamburg-picture166667-38.jpg


Het gereedschapbord en ’n plaats voor de tekeningen en ook nog eens voor wat andere dingen te doen.


dick2-albums-wapen-van-hamburg-picture166667-38.jpg

En gelijk ook nog de computer mooi in de buurt.

dick2-albums-wapen-van-hamburg-picture166669-40.jpg


Inmiddels is het hele onderwaterschip in de spuitplamuur gezet en spiegelglad geschuurd.
Ook heb ik het inmiddels in de grondverf gezet waar ze voorlopig in blijft staan, dit ga ik om beschadigingen te voorkomen pas op het aller laatste moment schilderen.

dick2-albums-wapen-van-hamburg-picture166670-41.jpg


Hier ging er iets niet goed, let niet op de borstwering want dat kromme word vertekend door de foto.
Het probleem waren de planken tussen de roosters.
Deze heb ik om te verouderen evenals het dek in de azijn met staalwol gezet en wat schertst mijn verbazing?
Het dek is super mooi geworden en de helft van deze planken werd blauwachtig en bij de andere helft gebeurde er helemaal niks dus heb ik alles maar gesloopt en opnieuw gemaakt.
Had ik tenminste weer ’n week werk.
Nu heb ik dit gedeelte in de beits gezet en dat is ook goed gelukt.
Vermoedelijk was het vurenhout wat gewoon houtkleur bleef omdat dit toch wat vettig is en Lindenhout wat blauwig bleef anders zou ik het ook niet weten.
Het dek is van Tanganyka en dat was perfect.

dick2-albums-wapen-van-hamburg-picture166671-42.jpg


Hier is nog eens het kleur verschil te zien maar het is allemaal weer in orde.

dick2-albums-wapen-van-hamburg-picture166672-43.jpg


Ondertussen heb ik de geschutspoorten er in zitten en ga nu de binnenkant fineren en rood maken dus kan ik deze week weer volop
 
mooi werk plaats dick 8) en het schip ziet er ook goed uit op de fotos te zien.
 
Ik dacht de spuigaten op de hoogte van het verdek compleet met slurfje op deze manier te maken.
De slurf is zo in werkelijkheid ongeveer 45 cm lang.
Volgens mij moet het zo net kunnen maar veel kleiner krijg ik hem ook niet.
Het zit nog wel niet op de goede plaats want ik moet dan eerst nog door de binnenwand heen dus hij komt nog korter tegen de buitenwand en nog wat lager.
Volgens mij komen er zo aan iedere kant 3 stuks.
Ik ga wel de juiste plaatsen alvast af maken zodat ik als ik de buitenwand verder bekleed ik ze gelijk op de goede plek heb en pas dan zet ik ze vast en komt de slurf nog wat verder naar binnen.

dick2-albums-wapen-van-hamburg-picture168189-36.jpg


dick2-albums-wapen-van-hamburg-picture168190-37.jpg
 
Hehe, knap gemaakt, en die foto's van het dek, prachtig, ziet en net echt uit, ook de verwering op de roosters komt zeer goed uit hoor.
 
Ziet er zoals we van je gewend zijn weer allemaal keurig uit.
En een mooie toevoeging maak je :).
 
Even 'n algemene vraag tussendoor, het is voor het eerst dat ik met Humbrol schilder maar klopt het dat dit zo slecht dekt?
Ik ben bezig met wat kanonwagens en moet die dingen 3 keer schilderen om ze redelijk in de verf te krijgen.
Doe ik het niet goed of is dit normaal?
 
Even 'n algemene vraag tussendoor, het is voor het eerst dat ik met Humbrol schilder maar klopt het dat dit zo slecht dekt?
Ik ben bezig met wat kanonwagens en moet die dingen 3 keer schilderen om ze redelijk in de verf te krijgen.
Doe ik het niet goed of is dit normaal?

Moeilijk om in het algemeen iets over te zeggen de ene kleur dekt beter als de andere kleur en dat scheelt weer per fabrikant zo dekt zwart van Admiralty paints vaak niet in een keer maar Humbrol wel daarentegen dekt rood van Admiralty Paints wel heel goed.
Heb je goed geroerd voor je begon sommige kleuren van Humbrol zijn daar erg gevoelig voor.

Andy
 
bekend probleem, ik heb indertijd een aantal potjes Humbrol gekocht, (mede doordat ik daar al een grote verzameling kleuren van had) echter diverse potjes waren te dun.
heel goed doorroeren en mogelijk eens de hele dunne potjes een tijdje open laten staan, zodat het wat dikker wordt.
het blijft echter aanmodderen met sommige potjes.
achteraf had ik beter kunnen kiezen voor de aanschaf van allemaal nieuwe potjes van Admirality of gelijkwaardig. Helaas kun je dit niet op een onderdeel gemengd gebruiken aangezien de Humbrol op terpetinebasis is en Admirality op waterbasis.
 
Heb het wel heel goed geroerd en het 'n tijd open laten staan is misschien wel 'n optie, maar goed dan weet ik het, het word dus gewoon aanmodderen maar dan komt het ook wel weer goed.
Dan moet het maar iets langer duren.
 
Na er lang over na gedacht te hebben heb ik besloten om dit bouwverslag op ’n laag pitje te zetten om de volgende redenen.
Ik ben nu aan de touwen van de kanonnen op het onderste dek toe en moet nu alle touwen knopen en juist dit zal ik met één hand moeten doen en nog wel links ook. Dit ga ik proberen met behulp van ‘n 3de handje of zoiets dus jullie zullen wel begrijpen dat alleen dit al voor 22 kanonnen enige weken of maanden gaat duren want ik wil wel alle originele knopen zoals de takelingen en alles leggen.
Je ziet er wel niks meer van maar ik wil alles zo origineel moegelijk maken en het is tevens ’n goede oefening voor de tuigage later.
Wel zal ik heel af en toe eens ’n foto plaatsen en ik blijf jullie uiteraard volgen maar de hiaten tussen 2 postings zullen denk ik meestal te groot zijn voor ’n volwaardig verslag.
 
maakt niets uit dick het zal niet makelijk zijn maar na een paar kanonnen zal je wel een goede handeling gevonden hebben zodat het redelijk gaat.

van mij niets dan bewondering voor je doorzettings vermogen
 
Dick, rustig aan, net als Dirk alle bewondering voor je doorzettingsvermogen om met de beperkingen toch een heel schip in elkaar te zetten.
We zien wel een foto als je zover bent.
 
Bedankt mensen en de bouw gaat gewoon door, ik wilde allen even uitleggen dat het verslag op 'n laag pitje staat.
Ben wel ongeveer 6 tot 7 uur per dag aan het prutsen maar kan aan het einde van de dag eigenlijk niet zien dat ik wat ben opgeschoten.
Maar dat maakt niet uit, het houd me wel van de straat zullen we maar zeggen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan