Hoofdsponsor

1/45 Wapen van Hamburg 1:45 Corel door Dick [!]

Het word weer eens tijd voor 'n paar foto's van mijn vorderingen.
De romp is ondertussen al helemaal dicht en al is hij dan misschien niet volgens de regels beplankt ben ik er wel tevreden over.
Het word weer eens tijd voor 'n paar foto's van mijn vorderingen.
dick2-albums-wapen-van-hamburg-picture158327-30.jpg


dick2-albums-wapen-van-hamburg-picture158328-31.jpg


Hier bij de boeg kun je juist goed zien dat de beplanking niet regulier loopt maar daar het onderwaterschip toch geschilderd word heb ik er niet zo'n moeite mee.
Verder naar boven hoef ik nauwelijks nog te verjongen en dat gaat mij wel lukken
dick2-albums-wapen-van-hamburg-picture158329-32.jpg


Vervolgens ben ik begonnen met het overloopdek volgens mij.

Hier wijk ik af van de BB omdat ik dit mooier vind en het is voor mijn hand 'n goede oefening. Dus ik maak gebruik van schaarstokken maar laat ze niet helemaal naar de boeg toelopen omdat anders de kanonnen in de boeg te hoog komen te staan.
Ondertussen heb ik wel het hele dek beplankt, die foto's volgen.
dick2-albums-wapen-van-hamburg-picture158330-33.jpg


Hier nog 'n overzicht foto, ook de binnen zijde van de boeg is ondertussen beplankt en rood geschilderd.
Ook ben ik begonnen met behulp van cocktail prikkers alle nagels in het dek aan te brengen alleen dit dek al zijn er ongeveer 2500 maar ook dat komt goed.
Verder laat ik de romp binnen kort in de spuitplamuur zetten en misschien ook al wel gelijk spuiten.
dick2-albums-wapen-van-hamburg-picture158331-34.jpg


Verdere foto's volgen als alle nagels erin zitten.
 
Heel mooi werk Dick, daar mag je best fier op zijn!
 
Dick.....ik vind je zeker één van de meestersbouwers van dit forum....kalm en doordacht leg je het parcour netjes af...top man
 
Dick, petje af wat je hier hebt weten neer te zetten.

hoe gaat het verder met je hand?
 
Bedankt voor de complimenten mensen,ik doe mijn best.
Jan, mijn rechterhand doet voor ongeveer 15% mee denk ik, maar ik word links wel 'n heel klein beetje handiger denk ik.:D
 
Germt, weet jij hoe dat zit met de maatvoet van de bezaansmast?
In de materiaal lijst staat 4x5x13 maar daar zit niks van bij maar er zitten wel 'n paar stukken lat met schuine kant, hier durf ik niet zo maar 'n paar stukjes af te zagen en verder staat er nergens niks aangegeven of ik moet er overheen kijken wat ik niet geloof.
 
De mastvoeten onderdeks heb ik zelf gemaakt van restanten notenhout Dick.
Die schuine latten die jij bedoeld zijn voor de tussenwand van de kleine hut helemaal achter boven op het schip.
Tevens zijn die latten bedoeld voor de vertuining.
De zichtbare mastvoeten heb ik gemaakt van schijfjes van een dikke bezemsteel.
Die mastvoeten horen eigenlijk rond te zijn, een soort keggenrand dus.
 
niet snel ??? Neem gewoon je tijd, je bent prima bezig. Beter dan ik ook ;)

Ben benieuwd naar het vervolg.
 
Even voor voorlopig de laatste foto's.
Vanaf donderdag gaan wij verhuizen en dat neemt nogal wat tijd in beslag dus ben ik wel verplicht om 'n tijdje te stoppen met bouwen tenslotte gaat de verhuizing voor.
Met het opnieuw helemaal inrichten van de werf erbij (ik krijg daar 'n hele grote zolderkamer) den ik toch 8 tot 10 weken nodig te hebben.
Maar goed, even de stand van zaken op dit moment.
het overloopdek is beplankt en voorzien van ongeveer 2800 spijkers.
De spijkers heb ik gemaakt van cocktail prikkers waarvan ik eerst de punten heb aan gescherpt tot 0,8 mm en daarna voor ze in het dek te doen te hebben voorzien van wat lijm.

dick2-albums-wapen-van-hamburg-picture160766-35.jpg


Hierna heb ik het dek verouderd d.m.v. azijn met daarin voor 'n nacht wat staalwol.
Dit heb ik met 'n kwastje aangebracht en het is super oud geworden.
Daarna heb ik het geheel tussen de schaarstokken gemaakt met roosters en alle mast voeten, deze zaten niet in de kit en ik heb ze dus zelf maar gemaakt.
In de planken tussen de schaarstokken moeten de spijkers nog gemaakt worden en ze moeten ook nog verouderd worden.
De mastvoeten en schaarstokken moeten nog blank gelakt worden.

dick2-albums-wapen-van-hamburg-picture160767-36.jpg


Nog 'n plaatje van het totaal beeld tot dusver alleen ben ik weer slopers hoogte want ik heb de planken tussen de schaarstokken ook verouderd met als gevolg dat deze nu blauw zijn geworden i.p.v. grijs.
Dit komt denk ik omdat dit Linde is en de dek planken zijn van Tanganyka of de samenstelling van de azijn is veranderd omdat deze wel zonder azijn 2 weken heeft gestaan.
Hier zal ik wel eens 'n foto van maken als ik op de nieuwe stek zit, ook zal ik dan alsnog wel laten zien hoe het er nu uit ziet want ik heb de hele werf al in gepakt.

dick2-albums-wapen-van-hamburg-picture160768-37.jpg


Dus dit is het voor tijdelijk hier maar ik blijf jullie wel allemaal volgen tussen door.
 
ziet er supper strak uit dick.

hopelijk ben je snel verhuist en kan de nieuwe scheepswerf in genomen worden .
 
Heel veel succes met de verhuizing Dick.
Wat je tot nu toe hebt gemaakt is werkelijk schitterend :).
 
Hai mensen,

Lang niks van mij laten horen i.v.m. onze verhuizing en nu moet ik eerst de achterstand op de forums nog inhalen.
Ook moet ik nu nog ’n grote werkbank en ’n gereedschapsbord maken, dit zal denk ik ook nog wel 2 weken duren en dan pas kan ik weer beginnen daar waar ik ben gebleven maar dan heb ik ook wel ’n werkplaats van pak weg 30 vierkante meter.
Door alle drukte van de verhuizing wil mijn hand ’n stuk minder maar die komt later ook wel weer tot rust.
Allereerst ga ik mij eens inlezen tussendoor en daar zal ook wel de nodige tijd in gaan zitten want alles gaat met voldoende rust er tussen door.
Als de hele werf klaar is zal ik wel ’n paar foto’s plaatsen.
 
He Dick.......blij je terug te horen....en man neem rustig je tijd........en laat je hand maar goed rusten...handen zijn gouden instrumenten;););)....en als je zo ver bent...dan willen we wel heel veel foto's...:D:D:D
 
welkom terug Dirk.
neem alle tijd je model loopt echt nog niet weg
 
Dick, welkom terug, goed weer wat van je te vernemen.
Ben blij voor je dat de verhuizing goed gegaan is.
Maak eens een foto als je werkruimte klaar is, klinkt wel heul groot 30 m2!!!, dan kun je ook in een andere schaal gaan werken :)
 
Bedankt mensen en Wim voor mijn gevoel kan ik hier bijna 1 op 1 bouwen. :D
En als alles klaar is maak ik wel 'n paar foto's.
 
Sinds 'n paar dagen geleden ben ik weer voorzichtig begonnen met bouwen en ik zal kijken of ik de aankomende dagen 'n paar foto's kan plaatsen.
Wel heb ik 'n probleem gekregen met het verouderen van het lindehout d.m.v. de azijn methode maar ook dat zal ik deze week wel laten zien.
De verhuizing is inmiddels achter de rug en de werf is weer helemaal klaar.
 
Ben weel heel benieuwd naar de foto's Dick, en ook wat de uitwerking van de azijnmethode is geweest.
 
mooi dat je weer gaat beginnen dick hopelijk valt het nog mee met de azijn veroudering want je krijgt het er niet meer uit met schuren want het dringt door het hele houtje door
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan