Hoofdsponsor

1/24 VW New Beetle [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Bedankt vrienden voor uw positieve reacties en Michiel geen probleem hoor ik geef graag uitleg en probeer het altijd zo juist mogelijk te geven een klein beetje ervaring door de jaren en een groot beetje hier geleerd
Marc
 
Mooie kleurcombinatie en wederom een zeer strak spuitwerk.
Die zelfgemaakte spoilers zien er zeer geslaagd uit als je ze vergeliijkt met de foto's van de 1:1 modellen,
deze geven zeker een meerwaarde aan je model.
Mooi werk, zoals elk model die je maakt trouwens.
Stef.
 
Probeerde iets te volgen op de chatlijn ..maar snap er geen yota , iets met ramen ...:huh:
 
Beste Michiel ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen he
Om te beginnen oude echte auto's daar werden de ramen in een rubberen band getrokken om ze op de carrosserie te bevestigen die dunne zwarte rand rond de ramen soms met een chrome lijst in
Nu tegenwoordig zijn de ramen ( voor de stevigheid van de hele auto ) gekleefd maar de constructeurs hebben auto's zo gemaakt dat ze die daaronder niet meer zo mooi moeten afwerken dat wil zeggen dat men dan van alles moet camoufleren , wat hebben ze daaraan gedaan langs de binnenkant van het glas maken ze een brede zwarte band rond het glas zodanig dat er veel optisch weg is dat niet hoeft gezien te worden en die ramen worden dan met een stevige zwarte kit gelijmd op de carrosserie , hier ben je nog mee he ?
Nu wat doet Revell , Hasegawa , Tamiya die maken die transparante plastic raampjes op die plaats mat ( frosted heet dat ) maar maken dat niet zwart dat is iets waar de modelbouwer zijn plan maar mee moet trekken he , nu Tamiya en Hasegawa die leveren soms sjabloontjes om op die ramen te kleven zodanig dat je er mooi kan rond verven of spuiten , maar die oude kits van Revell hebben dat niet gevolg zelf aftekenen of afplakken , maar dat is niet zo eenvoudig omdat als je het raampje op een ondergrond legt is de matte rand niet goed zichtbaar zo goed als niks
Nu zijn er verschillende methodes om dat te doen maar hier bij de Beetle is die raampartij uit 1 stuk dakhemel zijkanten als een canopy van een vliegtuig maar het probleem zit het erin dat het langs binnen geschilderd word , dus na verschillende pogingen heb ik het op mijn manier gedaan , namelijk met een zwarte zeer fijne permanente marker ( viltstift ) de contouren getekend in de vrije hand door de raam zodanig te houden onder licht dat ik die matte rand duidelijk kon zien en zo al de ramen afgebakend daarna met zwarte primer heel de binnenkant geschilderd en dan kan je wel de randjes goed zien Zo Michiel dat was mijn probleem ik hoop dat het duidelijk is voor u
Sorry voor het lange epistel , maar ik leg graag iets verstaanbaar aan mijn collega's hier op het forum uit en er kunnen misschien nog bouwers zijn die dit dan ook beter begrijpen daarmee bedoel ik dat niet iedereen daar van op de hoogte was of is
Beste groeten
Marc
 
Goede uitleg Coachke, had er nog niet bij stilgestaan.
 
WoW , ik zie het zo voor me Marc , jij moet een boek schrijven..of zoiets ! :)
Moet je wel een vaste hand hebben met die contouren. .:wacko:
 
Michiel ge weet als je iets moet vragen vraag het gerust he
Marc
 
Beste bouwers ik heb hem nog juist afgekregen nu te hopen dat hij nog bij model van de maand mag uiteindelijk zijn we nog februari
mijn foto's zijn niet van de beste maar ze waren rap en gauw om hem er nog bij te krijgen
Hier de afgewerkte beelden

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En wat vinden mijn beste vrienden er van ????? Niet te kritisch aub ik zit met een enorme last chauffeur spelen dag en nacht voor mijn dochter en dan nog mijn job die ik heb aangenomen
Grt
Marc
 
Is een mooie geworden Coachke, zou wel opvallen indien je die in het echt tegenkwam.
Juist een vraagje: wat is dat juist onder het VW embleem op de koffer? Aflopers of iets anders?
 
Beste Erwin als je ooit eens naar een VW meeting kunt gaan zal je die ongetwijfeld tegenkomen
Daar staan altijd van die kraampjes met van alles en ook van die gasten die stickers maken soms een manneke met een VW hoofdje die op een Opel teken staat te pi+++ of rally is not a crime en zo van die zaken allemaal en deze is dus een smeltend of een druipend VW embleem , zelf heb ik op mijn Golf langs de twee roadrunners staan laten snijden op zo een meeting daar vind ge van alles
Erwin bedankt voor uw reactie en dan nog positief ook nog ( tof )
grt
Marc
 
Mooi Beetleke , mijn vrouw is gek van zulke wagen dus ge hebt al twee stemmen ! :)
En Uw ramen zijn ook goed gelukt zo te zien !
 
Mateke kijk ik ga wa zeggen he...... wauuuww man schoon vwken zenne
 
Marc alhoewel dit niet mijn type auto is vind ik het heel mooi gedaan.Een prachtige kleurcombinatie en die spoilers achterop maakt uw model interessanter en geeft ook een meerwaarde.Hij zal mooi staan in uw vitrinekast.Knap werk.
Marc S
 
mooie beetle ;)
de glans is goed gelukt
 
Mooi bolideke geworden.
Velgen passen er goed onder. :wub:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan