Hoofdsponsor

1/24 VW New Beetle [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Ok Marc , je hebt gelijk . Ik vind de 2de en onderste modellen het mooist .Dit wordt een knap werkje !
 
Hey Michiel ik doe dit niet om gelijk te krijgen hoor ik wou het alleen maar tonen wat ik van plan ben
En nogmaals bedankt voor uw interesse en opvolging
Ik heb hem al in kleur gezet en wacht tot hij droog is om hem in de vernis te zetten want ik heb een ander merk van verf gebruikt " pro-color " en heb daan al iets mee voorgehad dus even wachten
grt
Marc
 
Marc man,ik bewonder je werk hoor,dat zwart is eigenlijk wel nog tof zo.
 
Hallo Patje dat is gewoon primer omdat ge dan beter krasjes of oneffenheden kan vinden , want ik heb hem al in kleur gezet nu ben ik aan het twijfelen of ik hem een zwart dak zou geven dat heeft wel iets want nu kan je de transporters nieuw in een special edition krijgen met een zwart dak ik weet het nog niet
Grt
Marc
 
Beste bouwers door de tijdsdruk die ik de laatste maanden ervaar ben ik er echt niet toe gekomen om een deftig verslag te kunnen maken ik heb zowat tussen de soep en de patatten verder kunnen werken of 's avonds zeer laat en dan te moe om iets te schrijven
De Beetle is niet verlaagd er komen 18 inch wieltjes onder , ik heb wel wat aanpassingsproblemen gehad ( zaken wegslijpen ) in de binnen spatborden de achteras smaller moeten maken om die wielen eronder te krijgen verder is de carrosserie in twee kleuren ( speciaal ) niet te fel maar oogt mooi ik ga hem verder af werken en ik hoop dat hij alsnog in de smaak valt
Sorry voor het verder ontbreken van het verslag ik heb op dit moment andere dingen om het hoofd
grt
Marc
 
Ach , allemaal hebben we wel eens wat minder tijd . En het "moet" niet he ! Ik heb ook nog twee onafgewerkte projecten staan waarvoor de goesting ontbreekt . Toch blijf ik benieuwd ....:)
 
dank u Michiel ik weet het soms is het lastig maar ik probeer toch altijd mijn werkjes deftig te brengen maar nu gaat het niet
grt
Marc
 
Marc , wie doet wat hij kan ,is een eerlijk man ;)

Zelf heb ik ook nog 3 projectjes in WIP staan en hoop ook eens gauw weer een update te kunnen plaatsen.

Komt goed :)
 
Beste kameraden het kwaad is geschied de beetle ligt lekker in de remvloeistof bij de laatste vernis lagen zat er ik weet niet hoeveel stofjes in ik was ook niet tevreden over het spuitwerk
fotokes zal ik straks posten
grt
Marc
 
Hier enkele foto's van de tegengeslagen painting de kleur was correct de afplakking was perfect maar het stof was niet perfectdus nu staat ie terug in zijn blootje

attachment.jpg

attachment.jpg

Op naar een verbeterde versie ( hopelijk )
grt
Marc
 
Als er stof in je vernis zit is deze nog wel te redden met nat schuren of slissen :)
 
Spijtig van de stofjes.
Anders wel een goede kleur.
 
@ Ron ik weet maar door de lagen vernis leek het of de metallic in de verf allemaal vlekken begon te krijgen is in de aard van kleurverschuivingen naargelang hoe ge hem naar het licht hield
@Camaro bedankt voor uw reactie
Beste vrienden hij komt hetzelfde hoor het zilver is al terug gespoten gisteren nacht nu nog het donkere gedeelte
Marc
 
Mmm ..die windvangers zien er anders heel strak uit ! Dat spuitwerk ...ge moest dus alles afbijten .
, dat lukt dan niet met sliswerk !
Ik heb trouwens weinig ervaring met spuitwerk . Ik weet trouwens niet de regel naar de viscositeit van de spuitwerk . Ik werk met watergedragen verven en verdun op goed geluk . Soms ok dan weer niet ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Michiel als je met watergedragen verf werkt doe ik altijd deze verhouding 10 druppels verf 5 druppels verdunning en 1 druppel om de verf beter te laten vloeien ook van Vallejo bij de andere merken doe ik het ook wel zo hoor
En de verf eraf dat duurt niet lang hoor ge haalt uzelf een versleten liter remvloeistof die krijg in de garage zowel hoor en kieper het hele zootje erin en een half uurtje of langer is de verf er bijna allemaal af zelf vernis uit een spuitbus autolak of zo en de hardnekkige verfresten met een oude ( of nieuwe ) tandenborstel

En Michiel mijn Beetle is vannacht al terug gespoten ik ga nu foto's plaatsen achter dit berichtje en nu is hij goed kijk seffens maar
Om nog even terug te komen op de remvloeistof die schaad niks aan de plastic natuurlijk moet ge dat geen drie of vier keer opnieuw dan kan het plastic sprok ( broos ) worden , ik vind dit de beste en goedkoopste manier om verf af te bijten je kan ovenreiniger gebruiken maar dat is dan weer ook niet zo goedkoop en soms gaat dan niet alle verf eraf ook alcohol gaat goed want remvloeistof bestaat hoofdzakelijk uit alcohol maar er zitten nog andere producten die het proces versnellen
Ik weet nog toen ik werkte en remolie moest verversen dat we heel voorzichtig moesten zijn met morsen want het gaat tot op de bloot metaal en met water afspoelen was de oplossing
Ik hoop dat mijn uitleg nuttig was
Grt
Marc
 
Beste maatekes hier is de herboren Beetle gisteren nog in de remvloeistof en vannacht de tweekleuren erop gezet plus een eerste basis vernis en blinken dat het geen zicht meer is oordeel zelf maar

[

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Stukken beter he
gespoten zonder verwarming gewoon in de kou met vernis en al erop en het voornaamste bijna geen stofjes een paar heel kleine spikkeltjes
 
Ik vind dit een geweldige kleurcombinatie.Die spoilers achterop zijn heel mooi gedaan dit word echt een leuk modelletje.
Marc s
 
Ja , mooi , zeker die twee kleuren ! Bedankt voor de uitleg over de spuitverf . :) en de remolie .
 
Mooie combinatie v/d kleuren; grijs en zwart altijd OK.:D
Benieuwd naar het resultaat met de velgen eronder.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan