Hoofdsponsor

1/16 VW. Karmann Ghia Coupe [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga de body vanavond polijsten, maar heb nog 1 vraagje; bij het polijsten moet je dan ook poetsspul gebruiken, mischien een lompe vraag?
 
:wow: De kleur combi ie echt mooi! Met de dak drager gaat het ook helemaal goed komen.

Fred
 
Bart voor zover ik de polijst set ken, gebruik je enkel veel water. Het poetsspul is pas de laatste afwerking.
Voor het overige kunnen de gebruikers van de set je hier misschien meer raad in geven.
In ieder geval succes met het polijsten.

Mark
 
Bart,

Zoals Mark het al aanhaalt hierboven, enkel met water. Ik heb mijn Shelby op die manier gedaan. Nadien kan je nog wax of iets dergelijks gebruiken voor de
finishing touch. Ik heb altijd, ongeveer, evenveel tijd geschuurd met elke korrel. Of dit beter is of moet kan ik je niet zeggen.
Succes met het schuren, neem er je tijd voor.

Chris
 
Hoi Chris, mark en Fred,

Bedankt voor de complimenten en hulp, wax meot je dat ook met schuurpapier of er gewoon op poetsen?
 
Wax dien je aan te brengen met een zacht doekje Bart.
Normaal zal deze na droging uitslaan en een waas vertonen op je body.
Oppoetsen eveneens met een zacht doekje of polijstwatten (beiden te vinden bij de autoshop).

Mark
 
Zeker niet. Je gebruikt hiervoor best een zachte doek: bvb flanel (geen katoen = te 'hard'). Ik doe dit met 2 doeken. De eerste om het product aan te brengen in cirkelvormige bewegingen tot dat het zogoed als volledig is verdwenen. Dan napoetsen met een tweede om op te blinken.
 
Hoi Dominiek,

Bedankt voor de hulp en link.

De body is nu gepolijst, ik heb eerst met korrel 6000 geschuurd en daarna met korrel 12000, ik heb net de body gepoetst met valma Quick polish, zie foto's, ik zelf ben tevreden en hij voelt heel glad aan en blinkt goed na mijn mening.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

demotorkap moet ik de rooster nog beter uitpoetsen zie ik.
 
Ziet er mooi uit Bart.
Ben echt nieuwsgierig naar het eindresultaat.
Dit word een pareltje.
 
Bedankt erik, ik neem hem mee op 7 april, het gaat me nog steeds goed af.
 
Ja dit is echt een pareltje Bart.
Je hebt er het nodige geduld en tijd in geïnvesteerd om een pracht resultaat te bekomen.

Mark
 
Heel mooi werk Bart, nog even en je kunt je haren kammen in de lak :).
 
Polijsten en poetsen is een vak apart en er is maar een manier om het goed te controleren.

Als je gereed ben hou dan je model of in jou geval de onderdelen haaks op je snijmat en als de lijnen van je snijmat even strak in je model weer gegeven word dan heb je goed gepolijst en glimt hij als die spreekwoordelijke ti** :$

Maar uiteraard bepaal je zelf tot hoever je hier in gaat.
Zelf leg ik op de basis kleur 6 a 7 lagen vernis om hem goed te polijsten.
 
Hoi Mark, Wim, Peter, Fred en Ron,

Bedankt voor de complimenten en tips, ron de de lijnen van de snijmat spiegeld mooi in de body, ik genoot er vanmorgen gewoon van toen ik de body weer zag liggen, ik mag dat eigenlijk niet zeggen.;)
 
ik genoot er vanmorgen gewoon van toen ik de body weer zag liggen, ik mag dat eigenlijk niet zeggen.;)

Waarom mag je dat niet zeggen??? Dat is het grootste compliment wat je jezelf kan geven!!

Fred
 
:wow: Je mag gerust fier zijn op je resultaat. Ik ken het gevoel...en dat smaakt naar meer.:P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan