Hoofdsponsor

1/16 VW. Karmann Ghia Coupe [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit zou met een witte gelpen moeten kunnen.
Heb die in de action gekocht.
Was een verpakking van 3, goud, zilver en wit.
 
Jelle, ik kom net van de action af en heb niks kunnen vinden, die gelpen, ie dat er gewoon net als een stift of vloeit er wit inkt uit
 
Is een soort van witte gel die er uit komt.
Lijkt op een gewone balpen.
 
Bij auto5 heb ik in het verleden ooit eens een stift gekocht om op het reservewiel (dat achterop hangt) van een 4X4 de letters in te kleuren.
Misschien is dit ook een oplossing.
 
Ik zou eens proberen de banden te ontvetten met iets petroleum-achtigs. Ik vermoed dat je dan de flanken gewoon kunt afplakken. Je kunten ook de banden verven met matzwarte lak en een donkere grijze wash. Als dat goed gedroogd is kun je dat prima afplakken.
 
Tippex werkt ook maar droogt enorm snel dus veel kans op brokjes. Ik heb het eens met een borsteltje aangebracht, misschien dat zo'n pen beter werkt?
 
Hoi Tomas,

Bedankt voor de tip, ik heb zelf ook nagedacht, en kwam op het idee om het met de verf van citadel te proberen, volgens die eigenaar van die winkel werden daar ook een soort rubber mee geschilderd, dus ik heb een band van een doos met onderdelen gepakt en met blauwe verf van citadel de ring van de band geverft vlug en laten drogen en met de band ingeknepen en de verf bleef zitten, ik heb ook op de band zitten krabben om te kijken of de verf er af gaat maar gaat heel moeilijk dus probleem opgelost hoop ik, ook heb ik de velgen gespoten met beige.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

het schilderwerk ziet er niet uit maar was een probeersel, nu de witte verf op de banden van de karmann.
 
Deze week heel weinig gedaan, alleen de deuren bevestigd aan de body, nu zijn de banden aan de beurt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ben benieuwd Bart.....ik bedenk mij nog iets van "vroeggah" :8 : die banden waren niet echt wit ( dat zag je bij de Amerikanen), maar meer een beetje gebroken wit.
 
Bedankt voor de reactie's.

Ik weet het Ton, ben al blij dat ik iets gevonden heb wat er op blijft zitten, vanmiddag ga ik de banden schilderen.
 
Blijft er supergoed en strak uitzien Bart.
Succes met de banden.

Mark
 
Bedankt mark, ik moet er nog aan beginnen.
 
Hoi,

Het wit op de banden is niet gelukt, krapte het er zo af dus ik laat de banden zo, de karmann is zover klaar, of ik een imperiel op ga zetten doe ik op een later moment, momenteel te veel aan mijn hoofd ( te veel zieken in de familie ), hier onder ziet u de eindfoto's, ik hoop dat u er tevreden mee bent, zondag gaat de karmann mee na de beurs modelforce 13.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Iedereen bedankt voor de hulp bij dit project, heb heel veel geleerd van dit project en zeker van andere bouwers, mijn dank daar voor. Er zullen wel fouten in zitten maar ik ben nog geen meesterbouwer maar mischien komt dat nog, ik zelf ben tevreden.
 
hij is mooi,bart

heb hier ergen een artikel liggen waar ze een vloeiende lijn op het wiel volgen door er eerst een druppel thinner op te zetten en deze dan te volgen met verf

als ik er aan denk,breng ik het mee op ledendag :)
 
Bedankt Peter, zou fijn zijn, wil het wel over nemen voor de volgende projecten, de karmann is klaar zo ver.
 
Bart, knap geworden als het een beetje meezit zie ik hem zondag live.

Grtx Jan
 
Knappe bak geworden Bart en ik wens je heel veel succes aanstaande zaterdag.
 
mooi bart ik hoop dat je in de prijzen valt .
en nog iets in de auto handel zijn er speciaale stiften voor op auto banden te schrijven

gr soetkin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan