Hoofdsponsor

1/72 VII C Uboot [DONE]

Gelijk een speer gaat die vooruit Erwin...
Ne snelle bouwer...

Heligroeten,

Nick
 
Amai, ziet er heel goed uit.

Heel veel respect voor deze scratch build
 
Woorden schieten tekort...........prachtig!
 
Ga me vlug hier nog even tussen schuiven want deze bouw wil ik voor geen geld missen...
 
Bedankt jongens. Het helpt mee dat ik haar al eens eerder heb gebouwd en ik een goede voorraad aan info heb zowel in plaatjes als technische info. Op de een of andere manier loopt dit model als een rode draad door mijn carrière heen. Ik ik vind het nog steeds een van de mooiste subs ooit geweest. Hoewel de russische subs die ik heb gebouwd ( KURSK en de Typhoon ) ieder ook prachtige vondsten en vormen hebben. Maar doordat ik haar al eerder heb gedaan zit het construeren ervan op de snelle manier al breng ik nu wel meer finesse in haar vormen. Kortom een productiemodel :)
 
sdfkkjskng Amai mijne frak,allé eigenlijk mijn kin want die is serieus beschadigd van op de tafel te vallen door het zien van zo een bouwproject..!! Congratz!!

Grtz yves,
 
sdfkkjskng Amai mijne frak,allé eigenlijk mijn kin want die is serieus beschadigd van op de tafel te vallen door het zien van zo een bouwproject..!! Congratz!!

Grtz yves,

Je woont te ver weg van mij anders had ik je kin behandeld met verband :D. Maar dank je wel voor dit mooie compliment.
 
prachtig ron, ziet er strak uit, je gaat vlug.
 
Inmiddels is de boeg en de gehele romp nu bekleed met 1,5 mm balsahout. Foto`s zeggen hier meer als tekst.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
En zo is er nu de laatste update in deze Kerstvakantie. Ja vanaf maandag is het weer werken geblazen.

In deze stap word de romp uitbolling gemonteerd. Dat wil zeggen dat ik het materiaal aanbreng onder de verbrede positie midscheeps. Hier komt later de conning tower en het geschut te staan. Deze uitbolling heeft maar een doel en dat is om de bemanning de gelegenheid te geven langs deze constructies te kunnen lopen zonder van het dek af te vallen/glijden.

Eerst twee dikke balsa planken ruw op maat maken. Lekker dik materiaal.

attachment.jpg

Aan de binnenzijde van de twee dikke planken heb ik de rompvorm erin moeten schuren om het geheel goed te laten aansluiten op de romp oppervlakte. De romp is immers bol en heeft een trapeze vorm. De planken zijn recht dus moet er de rompvorm in komen. Daarna erop monteren en borgen met een paar speldjes doet het hem.

attachment.jpg

attachment.jpg

Na een nachtje drogen van de montagekit konden de speldjes weg en was het tijd om de blaken in de juiste rompvorm te gaan schuren.

attachment.jpg

En dan ziet het er zo uit. De donkere plek is hout en de oppervlakte is goed glad.

attachment.jpg

De rompvorm wordt al wat ruiger zoals de VII C moet zijn....dreigend.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik vind het bijzonder knap wat je doet. Inspirerend!
 
Wow dit vind ik nu eens knap gedaan hoe komen jullie er toch bij omdat zo te doen ik sta er gewoon versteld van echt waar knap hoor
En nog iets ik heb daar een mooi afbeeldingske gezien op uwe muur op een van de foto's dat is meer mijn ding dat zult ge wel weten he
Goed gedaan hoor ik volg u verder wel
marc
 
Wow dit vind ik nu eens knap gedaan hoe komen jullie er toch bij omdat zo te doen ik sta er gewoon versteld van echt waar knap hoor
En nog iets ik heb daar een mooi afbeeldingske gezien op uwe muur op een van de foto's dat is meer mijn ding dat zult ge wel weten he
Goed gedaan hoor ik volg u verder wel
marc

Dank je wel Marc. Hoewel ik al een geruime tijd op deze manier werk en er daardoor wel wat ervaring in heb gekregen blijf ik toch ook altijd bijleren zoals iedereen. Voor de rest doet enthousiasme en inzet wel de rest. Ik denk dat de neuschabenland iets meer in jouw richting kan liggen dan :).
 
Kan alleen maar zeggen, fascinerend !!! Blijf zeker en vast volgen naar deze mooie proces.
 
Dank je Jumper. Ik hoop altijd dat mijn werkwijzen inspirerend kunnen zijn voor collega bouwers.
 
prachtig ron, leren doen we zeker van u, top.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan