Hoofdsponsor

1/72 VII C Uboot [DONE]

wow ongelooflijk knap gedaan dat is zeker een prijsbeest
knap knap knap
Marc
 
Dank jullie jongens. Het is een gewone styreenplaat die ik ervoor heb gebruikt. Maar ze lijkt wel inderdaad net echt de weathering is hierop goed geslaagd.
 
Prachtig en goed uitgekiend, ik doe deze bouw zeker niet na.

Zou toch graag een persoonlijke opmerking willen plaatsen in de hoop dat je dit niet kwalijk neemt.
In het geheel bekeken heb ik het een beetje lastig met het concept van de standaard om reden dat je het dek van de prachtige boot voorziet van uitrustingsstukken zoals ze in de haven zou liggen. Ik had dan ook gedacht, toen je van een sokkel sprak, dat je de boot zou presenteren in een soort haven setting, aangemeerd aan een kade. Had mij daar een L-vormige sokkel bij voorgesteld met een kaaimuur op de achtergrond en de boot er voor.
Waarom zeg ik dit? Wel éénvoudig omdat ik een beetje vrees dat men nu afbreuk zal doen aan je prachtige werk als men die uitrustingsstukken zonder personeel er op ziet liggen.
Wij allen en jij in de eerste plaats weten natuurlijk wat je uiteindelijke bedoeling is van je presentatie maar als je die boot ooit zou meenemen naar shows of in wedstrijden zou plaatsen vrees ik dat men het geheel niet goed zal begrijpen.

Nogmaals: is mijn persoonlijk idee maar vond dat ik het toch eens moest vermelden. Is zeker geen afbreuk aan je prachtige werk.

Erwin
 
Prachtig en goed uitgekiend, ik doe deze bouw zeker niet na.

Zou toch graag een persoonlijke opmerking willen plaatsen in de hoop dat je dit niet kwalijk neemt.
In het geheel bekeken heb ik het een beetje lastig met het concept van de standaard om reden dat je het dek van de prachtige boot voorziet van uitrustingsstukken zoals ze in de haven zou liggen. Ik had dan ook gedacht, toen je van een sokkel sprak, dat je de boot zou presenteren in een soort haven setting, aangemeerd aan een kade. Had mij daar een L-vormige sokkel bij voorgesteld met een kaaimuur op de achtergrond en de boot er voor.
Waarom zeg ik dit? Wel éénvoudig omdat ik een beetje vrees dat men nu afbreuk zal doen aan je prachtige werk als men die uitrustingsstukken zonder personeel er op ziet liggen.
Wij allen en jij in de eerste plaats weten natuurlijk wat je uiteindelijke bedoeling is van je presentatie maar als je die boot ooit zou meenemen naar shows of in wedstrijden zou plaatsen vrees ik dat men het geheel niet goed zal begrijpen.

Nogmaals: is mijn persoonlijk idee maar vond dat ik het toch eens moest vermelden. Is zeker geen afbreuk aan je prachtige werk.

Erwin

Erwin waarom zou ik jouw opmerking kwalijk moeten nemen?. Ik moest in eerste instantie een brede glimlach tevoorschijn toveren wegens jouw bericht. Deze sub is in opdracht gebouwd voor een liefhebber. Er is recent tussen hem en mij een korte discussie geweest om wel of niet er een diorama omheen te plaatsen. Dus jouw woorden komen enigszins bekend voor nu. Uiteindelijk is besloten om er geen diorama omheen te gaan plaatsen. De dio zou bestaan hebben uit een werf waar de uboot langszij is gekomen om voorraad in te slaan om daarna verder te reizen binnenlands naar de bunker als voorbereiding op een nieuwe missie. Derhalve ook de kleine sloep op het achterschip. Deze werd meegenomen om daar af te leveren. Althans dat is het idee erachter. Dus een terechte opmerking in deze.

De plaat op de standaard heb ik gedaan om eens iets nieuws te doen. Natuurlijk weet ik ook dat niet iedereen dit mooi vind maar dat geeft ook niet. Soms ben ik over creatief en durf ik dit soort dingen te doen. Zo zit ik in elkaar. Voor zover ik weet heeft dit nog nooit iemand gedurfd en ik ben benieuwd of ik nu de enigste blijf met dit idee of dat het gevolg gaat geven.

Figuren heb ik nog nooit geplaatst op een project omdat ik dit persoonlijk als een soort tijdstilstand aanvoel dus alsof de personen zijn bevroren in tijd. Ja ik weet het....is mijn visie erover. Neem het mij niet kwalijk..

Dus Erwin bedankt voor je uitgebreide reactie en ik hoop dat mijn antwoord hierop voldoende is voor jou. In het echt ziet de plaat er ( eerlijk geschreven zonder chroom ) stukken realistischer uit als in de foto.
 
Wist niet dat de boot in opdracht gebouwd werd, misschien overgelezen of mij ontgaan. Veranderd natuurlijk de zaak.

Geen opmerkingen op die bodemplaat hoor, vind die heel geslaagd en origneel.
 
Ik vind het adembenemend hoe dit werk tot stand is gekomen met of zonder achtergrond het is een waar kunstwerk proficiat je mag er echt fier op zijn en de persoon waar het voor is mag blij zijn dat het door uw handen gemaakt is dat maakt het dan weer UNIEK
knap
Marc
 
Je hebt je zelf weer overtroffen, dat stuk plaat als stand geeft een extra realistische noot aan het geheelApplausApplausApplaus
 
Tja ik denk dat alles al is gezegd in dit fantastische topic het eind resultaat is schitterend en de bodemplaat maakt het geheel af...😉
 
Dank jongens. Er moeten uiteraard nog eind foto`s geplaatst worden. Misschien nog een filmpje. ik ben blij dat het plaatwerk idee goed wordt ontvangen. Het was een gok waar ik wel achter sta. iets anders geeft soms ook wel een frisse wind in onze wereld. Tenminste ik denk het nog niet geprobeerd is door iemand anders.
 
Hoi Ron, ik liep iets achter in het verhaal en heb vanaf pagina 5 tot hier zitten lezen en kijken (smullen),
tsjonge man, wat een prachtig werk was het al op die 5e bladzij en dan nu dit eindresultaat.....

Bijzonder mooi bravo3_zpse820462f.gif, chapeau, diepe buiging en laat ik het applaus ook niet vergeten ApplausApplausApplaus

Mooi en origineel gepresenteerd ook en wat zal de nieuwe eigenaar in z'n nopjes zijn met dit model !

groet ;)
peter
 
Dank je wel peter. Ik heb het even druk maar zal snel de eindfoto`s gaan plaatsen zo vlug het mij gaat lukken.
 
De uboot is nu klaar en geschikt voor de eerste zeegang. Het was een leuke klus welke ook sneller is verlopen als ikzelf had gedacht. Waarschijnlijk is dit terug te herleiden naar mijn verleden dit is de derde uboot in mijn leven reeds. En dan heb je toch een beetje voorkennis wat en waar er een deel behoort te zitten danwel hoe het er ongeveer behoort uit te zien. De meeste onderdelen kun je lastig precies maken zoals het origineel zuiver omdat daar weinig werktekeningen over bestaan dan wel in de rondte gaan. Neemt niet weg dat het altijd een trots gevoel geeft als je zonder duidelijke tekeningen zo`n project tot een einde kunt brengen. De belangrijkste tekeningen heb ik in 2007 zelf getekend en deze hebben nu voor mij wederom hun waarde gegeven in dit project. Ik wil met dit schrijven ook iedereen bedanken welke mij danwel gesteund hebben of meegekeken hebben in dit project. In de toekomst wil ik er nog een film van gaan maken zoals ik ook bij mijn eerdere projecten heb gedaan. De opnames daarvan zijn wel gemaakt inmiddels maar zijn uiteraard nog in ruwe vorm. Wanneer de film er komt weet ik nu nog niet maar deze zal wel komen.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



EINDE
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oogverblindend mooi , knap werk zeer vernuftig gemaakt

Marc
 
Erg mooi resultaat! Je zou kunnen overwegen om dit model aan te melden bij de maandwedstrijd die Ron organiseert.
 
Dank jullie jongens voor de complimenten. Doet toch altijd wel goed.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan