Hoofdsponsor

1/72 VII C Uboot [DONE]

Vind er geen woorden meer voor; dit is een museumstuk.
 
Beste man,zoals reeds gezegd.....adembenemend in de hoogste graad!!!sdfkkjskng
 
Dank jullie jongens. Er komen nu eerst wat details extra op de dekken zoals wat touw en kisten met munitie en enkele geweren in een houder. Daarna de romp verder afwerken.
 
Een stap verder in de dek details geeft al meteen weer dat onze dame afgemeerd ligt langs de kade. Dat is bij de uboten altijd goed terug te zien omdat ze dan witte vlaggetjes boven in de conning tower ophingen met hun behaalde doelen. De bruto tonnage vermeldingen schreven ze dan met een kwast in de witte vlaggetjes en hingen deze op als was op een waslijn. Verder zijn er ook andere details bijgekomen. Er staan meer foto`s hiervan in het foto gedeelte van dit project..

Boren in het dek voor de buizen als tijdelijke reling. Werd gedaan om niet van het dek af te kunnen vallen uiteraard. Deze stonden gewoon los in het dek en werden verwijderd bij de uitvaart op een missie.

attachment.jpg

Munitie aanvulling..

attachment.jpg

Ja ook dit kwam voor op de uboten. Natuurlijk niet tijdens een missie waarbij er onder water werd gevaren. Doch veelal moesten de uboten nadat de bemanning van boord was voor een onderhoudsbeurt naar een dok of hangar. En dan werden er ook wel eens kleine vrachten meegenomen. Het was in eigen land en ook meestal niet ver van de thuishaven of aanmeer plek.


attachment.jpg

Tja en dan komt het onvermijdelijke roest weer terug. Hoewel het schip als het kon werd onderhouden op zee is het niet te voorkomen dat er roestvorming optreed.

attachment.jpg



Loopplanken op het dek. Modder en olie ertussen geeft al snel een glijbaan. Daarom werd er toen vaak zand gestrooit op deze planken. Deze twee ( een op het voordek en een op het achterdek) liggen hier klaar om gebruikt te worden. Intussen lagen er ook andere planken reeds tussen de boot en de kade.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wegwerp kisten met munitie verspreid over de dekken. De hakenkruizen werden op deze kisten geschilderd met dikke kwasten.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
euhm, heb er geen woorden voor. Prachtig, echt om jaloers op te zijn!
 
Ja Jumper ik in feite ook niet dit gaat ver boven mijn petje hoor
Grt
Marc
 
Inderdaad is dit een echt spektakelstuk, dat was het al geweest als je deze als kit had gebouwd. Je grote kennis plus je bereidheid die voor ons op te schrijven, maken het af.
 
gewoon perfect.....................................
 
Dank jullie jongens. De uboot is vrijwel klaar nu er rest alleen nog de standaard. Dat is ook nog wel een klus want het wordt een aparte standaard. ben benieuwd hoe jullie die gaan vinden.
 
De standaard constructie.

Ik heb ditmaal ervoor gekozen om eens iets anders te maken als standaard. Meestal is de standaard een onderdeel waar minder aandacht naar gaat louter omdat er minder naar wordt gekeken is de gedachtengang erachter.

Om te beginnen zijn de beide zijsteunen uit ca. 10 mm dik plexiglas omlijnd met vilt om de romp niet te beschadigen en omdat het er ook zo een mooie omlijsting aangeeft. Verder zijn ze met elkaar verbonden door een dikke vurenhouten balk. Deze balk is zwaar wat er een goede en stabiele functie aangeeft. Is ook belangrijk want een wiebelige standaard geeft geen gerust gevoel eraan.



Verder heb ik aan beide kopse kanten een foto eraan gemonteerd van de kapitein en het scheepslogo van destijds.

Ze zijn bedekt met een 1,5 mm dikke blanke plexiglaas plaatje.

attachment.jpg

bronnen : warhats.com

deutches-marinearchiv.de


attachment.jpg

attachment.jpg

De voet van de standaard is verbonden met een wandpaneel uit de uboot. Dit is een stuk plaatwerk uit de conning tower. We zien er nog net een stuk verfwerk van het scheeps logo in zitten uit het knie gewricht. Aan de binnenzijde zitten nog wat dwars steunen en een stuk leidingwerk. Het is eens iets anders en geeft er een leuke wending aan..

attachment.jpg

Het is een flinke plaat..

attachment.jpg

Gemonteerd op de dwarsbalk. Dit is ook meteen de middensteun van de conningtower althans van de wand ervan.



attachment.jpg

attachment.jpg

Voor de eerste keer is ze geplaatst op haar nieuwe behuizing/standaard. Gelukkig goed gemeten want ze past er prima in.

attachment.jpg

Geeft er een dreigend uiterlijk aan en dat is wat ze ook wil. Ik vind dit een erg goede steun geworden en ook erg origineel al schrijf ik het zelf!.



attachment.jpg

Vanzelf sprekend naderd dit project nu haar einde. Nog wat kleine puntjes eraan en het is bijna tijd voor de oplevering en haar eerste trainings missie op zee..Houd het in de gaten voor de eind plaatjes.
 
Ik ben het helemaal met je eens dat het erg origineel aandoet en een toevoeging is aan het toch al prachtige plaatje.
 
Hey,

Indd, wat een prachtstuk geworden. Op die standaard is nog zo veel mooier.
Is dit een echte plaat van een U-boot of een soort van replica die je hebt gevonden. Zo wie zo, is het dat die het geheel aankleedt en zo veel mooier maakt om naar te kijken. ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan