Hoofdsponsor

1/35 VII C /U82 Duitste Uboot [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi Ron,

Heel mooi om te zien hoe je die verwering aanbrengt, en ook nog eens heel duidelijk uitgelegd. cute

Op die manier wil ik ook eens proberen om het koper te verweren.

Groeten, Pascal
 
Hi Ron,

Heel mooi om te zien hoe je die verwering aanbrengt, en ook nog eens heel duidelijk uitgelegd. cute

Op die manier wil ik ook eens proberen om het koper te verweren.

Groeten, Pascal

Ja,als je dan ook plakkaatverf gebruikt,kun je het altijd weer gemakkelijk verwijderen mocht je er niet tevreden over zijn.

Ron.
 
En de volgende stap in het verweren van de zadeltanks.

We gaan alg aanbrengen op de waterlijn.

Dat is een beetje lastiger als een wash aanbrengen.NU moet je een wash in een wash gaan aanbrengen
icon_rolleyes.gif
...klinkt raar,en werkt ook raar.En daarom moet je daar de tijd voor gaan nemen.Als je dit goed doet,geeft het een leuk effect.

Ik gebruik hiervoor een standaard revell kleur,nml.revell nr.362.

PIC_8677.jpg

Om dit goed te kunnen doen,moet je ook enkele voorbereidingen treffen.

Zo moet je de romp in een zijwaartse positie leggen,maar niet helemaal plat.Ongeveer een graden of 45.Anders loopt de paint verkeerd uit.En dat voor de eerste wash alleen maar.Bij de tweede wash heb ik de romp wel plat gelegd,althans zover als mogelijk dan.Dat is weer nodig om de tweede wash de kans te geven er het beoogde effect aan te geven.

De eerste stap is om de verf gewoon lekker dik en puur aan te brengen op de lasnaad in dit geval.Dit kun je ook,natuurlijk,gewoon op je romp aanbrengen ter hoogte van de waterlijn.

PIC_8680.jpg

Doop nu een schone,en dunne kwast in schone wasbenzine.

PIC_8679.jpg

Tik nu de kwast,voorzien van wasbenzine,in het midden van je groene streep,en laat de natuur haar werk doen.Nu zal de paint neerwaarts gaan lopen..lopen laten.

PIC_8681.jpg

Nu moet je er alleen voor zorgen,dat de uitlopende verf niet diep gaat lopen.Immers de algenlijn is zo breed als je fantasie.Maar maak deze niet te breed...

Wat te diep gaat lopen,moet je snel weg vegen met een schoon doekje of keukenpapier.Blijf erbij,want het loopt goed.

En nu opletten....druk niet met je kwast in de uitlopende verf,of erin,dan gaat het effect ervan verloren..

Hier ben ik ermee gestopt....ik vond dit breed genoeg.

PIC_8682.jpg

Maak nu je kwast schoon,en doop deze wederom in de schone wasbenzine.Nu wapper je de kwast uit,zodat er niet veel wasbenzine meer opzit.Er mag wel wat blijvenzitten,maar nooit veel en zeker geen druppels
icon_exclaim.gif
.

En nu ga je met je kwast voorzichtig in het groene gedeelte tippen en lichtjes stoten.Zodat je op die plaatsen de verf wegstoot.maar alleen in het midden ongeveer.Volg in grote lijnen de grillige vorm van je wash.

PIC_8683.jpg

Als je dit goed doet,dan zal de paint verdwijnen in het midden,zodat je een grillige open plaats krijgt waar geen verf zit(denk je dan).Doch er blijft paint zitten,en dat ga je pas zien,als het opdroogt.Een mooi groen filter
icon_wink.gif
.

PIC_8684.jpg

Als je goed kijkt in de laatste foto,zie je wat ik bedoel met in het midden de paint wegstoten...

Zo gaat het er dan uitzien.hier is het nog wat nat.

PIC_8687.jpg

PIC_8689.jpg

En zo heb ik alg aangebracht op de waterlijn,grillig en natuurlijk.

Wordt vervolgd...

Ron.
 
PIC_8695.jpgTja,en zo komen er toch nog wel enkele plaatjes te voorschijn.

De bakboordzijde is nu bijna helemaal klaar mey haar weathering.
Nog enkele kleine plaatsen en effectjes,doch deze komen er later pas op.

PIC_8692.jpg

De alg vorming heb ik een beetje grillig gemaakt,en een beetje de lijn laten volgen.

PIC_8693.jpg

PIC_8694.jpg

PIC_8695.jpg

PIC_8696.jpg

PIC_8697.jpg

PIC_8699_goed.jpg

PIC_8700.jpg

En nu op naar de stuurboord zijde.

Ron.
 
amai amai dat is toch wat :)

Ik heb hier niets nuttig te zeggen maar wil je wel laten weten dat ik dit project met zeer veel interesse volg!
 
En ik kom dus regelmatig terug kijken hier. En weer mag ik mijn onderkin van de grond oprapen ! GUnit.
 
Hoi Dominiek,

zo een leek als ik sta hier paffffffffffff van !!
Ik leer hier elke keer meer bij.
 
Hoi Dominiek,

zo een leek als ik sta hier paffffffffffff van !!
Ik leer hier elke keer meer bij.

Dominiek post hier wel,maar de eer is voor Homeghost.
Hij is de bouwer.

Ik haal gewoon zijn verslag naar hier, dat is alles.
En ik heb ondertussen ook al veel bijgeleerd :k
 
Laatst bewerkt:
:D...komt voor,is ook niet erg.

In ieder geval bedankt allen voor de lovende woorden.

Ron.
 
Enkele plaatjes nog,nu beide zadeltanks verweerd zijn.

PIC_8712.jpg

PIC_8713.jpg

PIC_8714.jpg

PIC_8716.jpg

PIC_8710.jpg

En de donkere foto.

PIC_8711.jpg

Ron.
 
Ron,ik blijf het één van de mooiste projekten vinden,die ik in heel mijn leven gezien heb.........prachtig man.............

:|:|:|
 
Dank je wel cute.

Waarschijnlijk is er zo meer over gedacht,de U82 is inmiddels verkocht en gaat deze mnd.verhuizen naar een Uboot verzamelaar.In die kennis kring is mij namelijk ook gevraagd of ik 5x de uboot wil bouwen.

Doch ik heb dit niet gedaan,omdat ik anders aan de andere projecten niet meer toekom.

Over de U82 heb ik ca,8 mnd.gedaan,en dat dan x5....pfff

Doch na de Persing 72,ga ik volgend jaar eenzelfde project(ongeveer)opstarten.
Deze is ook in opdracht,doch daar heb ik een mooie vrije hand in.

Dan wordt de U82 nagebouwd in secties,waarbij de voorkant open is,zodat je goed naar binnen kunt kijken naar de details.Ook wordt alles met leds verlicht dan.

maar dat is pas volgend jaar.

Ron.
 
Enkele foto`s,ze spreken voor zich.De kleuren komen helaas niet overeen met de werkelijkheid,dat ligt aan de belichting.

Over de romp heb ik,verder,een filter aangebracht van zwarte verf.In tegenstelling van de blauwe kleur die ik eerder wilde gebruiken.

PIC_8720.jpg

PIC_8721.jpg

PIC_8722.jpg

PIC_8723_goed.jpg

PIC_8724.jpg

PIC_8725_goed.jpg

PIC_8726.jpg

PIC_8727.jpg

PIC_8728.jpg

PIC_8729.jpg

PIC_8730.jpg

PIC_8731.jpg

PIC_8732.jpg

PIC_8733.jpg

PIC_8734.jpg

PIC_8742.jpg

PIC_8744.jpg

PIC_8746.jpg

PIC_8748.jpg

PIC_8752.jpg

PIC_8763.jpg

PIC_8756.jpg

Wordt vervolgd..

Ron
 
:|:|:|:|:|:|:|:|
Mijn dag kan weeral niet meer stuk,na het aanschouwen van al dit prachtigs..............

ApplausApplausApplausApplaus
 
kwijl kwijl :k

hoe vaak ik het ook al heb gezien, het blijft me verwonderen
 
De weathering vind ik echt machtig mooi. Applaus
 
Op 23 November a.s.gaat ze definitief verhuizen naar haar nieuwe thuishaven o-o

Ze blijft in Nederland en komt terecht bij een Uboot liefhebber/verzamelaar.

Omdat ik dit al enige tijd van te voren wist,heb ik al afscheid genomen van haar.
Vandaag is het dus definitief beslist.

Maar ze komt er wel goed terecht.

Ron.
 
Hopelijk ga je van je beslissing geen spijt krijgen, Ron.

Ze is toch een verd*md mooie dame.



Droop
 
Ach...ik heb honderden foto`s van haar,en als ik wil kan ik haar altijd nog gaan bezoeken.Al moet ik dan wel een stuk rijden.

En ik heb ook nog het komend project,daarbij zal ik mijn gedachten aan haar kunnen troosten.

En ik houd er ook nog iets aan over,waardoor ik de toekomstige projecten nog beter kan uitvoeren.
Mijn machinepark kan ik wat beter uitbreiden,en dat troost mij en haar.En daarbij komt ook dat ik de stallingsruimte weer wat kan vrijmaken.

Het zal zeker wel even pijn doen,maar zo is het leven....

We gaan door....

Ron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan