Hoofdsponsor

1/35 Vignette "1st Fallschirmjager Division 1940" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny_Jeurissen

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 aug 2010
Berichten
4.729
Toch weer even naar mijn grote liefde over gestapt het ontwerpen van een klein vignette;),dit maal heb ik gekozen voor een Fallschirmjager van het 1ste Division die even een kleine rust breek neemt in een ruïne.
De grote van dit vignette bedraagt 7 op 7 cm.
Het originele hoofdje heeft plaats gemaakt voor eentje van Hornet met een geweldig leuk karakter...

En hier zijn dan de eerste foto's van het hoofdje dat voor 99% is afgewerkt..

Afbeelding005-28.jpg

Afbeelding006-30.jpg

Afbeelding007-21.jpg

Afbeelding008-24.jpg

Afbeelding009-20.jpg

Afbeelding010-17.jpg

Afbeelding011-12.jpg
 
Yo danny,

Wie we terug hebben...en met nieuw werk!

Goed begin!

Greetz Nico
 
Ben ook benieuwd, ziet er al een knappe kerel uit :)

Erwin.
 
Ziet er terug knap uit. Heb je een soort zwart gebruikt al primer? We volgen alvast terug mee.

Grtz Bart.
 
Ziet er terug knap uit. Heb je een soort zwart gebruikt al primer? We volgen alvast terug mee.

Grtz Bart.

Ik gebruik geregeld zwart als primer gewoon uit de spuitbus van het merk Vallejo,persoonlijk een van de beste vind ik...
 
Vandaag buiten in de tuin niets kunnen doen regen en nog is regen:dry:,dus de grootste gelegenheid om verf en penseel boven te halen.

Het boven lichaam heb ik voor 95% kunnen afwerken wederom is alles geschilderd met Vallejo waar ik steeds een klein beetje Flat Base X-21 aan toevoeg.

Afbeelding001-27.jpg

Afbeelding003-31.jpg

Afbeelding004-27.jpg

Afbeelding012-21.jpg

Afbeelding013-15.jpg

Afbeelding014-17.jpg

Afbeelding016-13.jpg

Afbeelding018-19.jpg

Afbeelding022-15.jpg
 
vind je de valleyo puur niet mat genoeg danny
 
Wanneer gebruik je nu het best een witte/grijze primer of een zwarte Danny? Ik heb me laten wijsmaken dat het te maken heeft met de keuze van het uniformkleur klop dit?

Grtz Bart.
 
He Bart hier weet ik niet echt een antwoord op ik denk/vermoed een persoonlijke keuze.
Maar ik ga me zeker eens over informeren...
 
De afgelopen twee dagen weer even de tijd gevonden om verder te werken aan onze beste vriend hier,de broek is volledig afgewerkt er rest me dan nog enkel de boots dit zal ergens op het einde van de week gebeuren...

Afbeelding036-8.jpg

Afbeelding037-8.jpg

Afbeelding038-8.jpg

Afbeelding039-9.jpg

Afbeelding040-11.jpg

Afbeelding041-9.jpg

Afbeelding043-10.jpg

Afbeelding044-10.jpg

Afbeelding046-9.jpg

Afbeelding047-9.jpg
 
Vandaag even op zoek gegaan om het juiste wapen te kiezen voor onze vriend,gemakkelijk was echt wel anders wand niet elk wapen paste zoals ik het wou of had niet de juiste vorm.
Dan ben ik even in de dozen gaan kijken die ik des tijds van onze Guy hier heb over genomen en daar viel mijn oog op deze panzerfaust en hij paste als een kleedje...
Aan de boots ben ik nog niet begonnen dit zal ergens voor volgende week worden..

Afbeelding048-8.jpg

Afbeelding049-10.jpg

Afbeelding050-7.jpg
 
danny , je figuren zijn altijd mooi om naar te kijken
ze komen altijd mooi tot leven
Je heb een goed gevoel van schilderen dat je weerlegd in je figuren

om op grijs of wit ondergrondverf te antwoorden
witte grondverf is wel het best als voor lichte kleuren gaat in je figuur
grijs grondverf is meer voor donker kleuren
al kan je er eigenlijk zelf in kiezen wat voor ondergrond je zal gebruiken
toen ik veel figuren schilderde gebruikte ik veel de witte ondergrond


tom
 
Bedankt voor deze mooie woorden Tom ;) en verder bedankt voor de uitleg zo weet ik ook weer iets meer over de verschillende kleuren primers en ga daar toch zeker rekening mee houden in de toekomst...
 
Alvast een prima start, Danny !

Dit wordt weer een topper. Mooie camo heb je gebruikt op de helm, niet te opvallend, maar toch aanwezig.

Groeten Rik
 
Mooi figuurtje Danny,

met die panzerfaust er bij is het een mooie setup geworden. Ik ben al benieuwd naar je vignetje...

Nog even dit: voor figuren gebruik ik steeds een witte primer, heb ik ooit zo geleerd van een begenadigd figuurschilder. Op die manier zie je heel goed de kleinigheden die je nog moet aanpakken zoals kleine oneffenheden ed.
 
Danny, je figuurtje ziet er als vanouds weer helemaal geweldig uit. Ik vind vooral de handjes erg leuk geschilderd, zoveel detail dat je eruit wist te halen ! De Panzerfaust past hem wel.

Ik kom hier zeker terug kijken maar ik heb het zo druk de laatste tijd, en dan mijn dochter nog opgenomen in het ziekenhuis voor een spoedoperatie...

Vriendelijke groet bro !
 
een koddige knul die je hier aan het schilderen zijt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan