Hoofdsponsor

1/75 Vasa (Wasa) Corel 1:75 [wip]

vandaag alle metalen attributen met staalwol geschuurd en ontvet met ammoniak.
 
vanavond de juiste onderdelen teruggezocht op het voorbeeld in Stockholm (schaal 1:10) welk model ik als voorbeeld ga gebruiken voor de kleurafwerking

ScreenShot001.jpg

ScreenShot002.jpg

ScreenShot003.jpg

ScreenShot089.jpg

deze foto's nu uitprinten en erbij houden met het schilderen
de basiskleuren wil ik aanbrengen voordat ik de onderdelen vast ga lijmen, kleine details komen mogelijk later (afhankelijk hoe vlot het gaat)
 
Dat wordt nog heel wat schilderen Jan, heel veel succes er mee.
 
Al prachtig gebouwd en het schilderwerk wordt ook nog een uitdaging!
 
Wel een aparte kleurstelling maar toch indrukwekkend. Daar kun je voorlopig mee vooruit.

Jack
 
het kwijtgeraakte onderdeel toch nog gevonden en maar gelijk begonnen om deze aan te passen

100_9123.jpg
 
lijkt me een sekuur werkje jan om het juist te krijgen maar ziet er goed uit hoor
 
binnenkort zal ik alles eerst gaan spuiten met een dun laagje grondverf en daarna beginnen met de basis kleuren aanbrengen op de onderdelen, en dan zonder dat de onderdelen door elkaar komen. denk dat ik eerst nog een plank ga maken met wat randjes erop als een soort sorteerbak.

het zal de komende tijd veel afwisselend worden met welke activiteiten ik bezig ben.
- schilderwerk
- afwerking gallerijen
- afwerking galjoen
- afwerking dekken
- afwerking kanonsgaten romp
op zich allemaal op zich zelf staande zaken, welke ik in een ongestructureerde volgorde zal gaan uitvoeren mezelf kennend
 
Veel plezier Jan !
Ongestructureerd... bekend fenomeen voor ikke ;)
 
start gemaakt met de afwerking van de gallerijen

SDC10834.jpg
 
eindelijk weer eens een kleine update.
begonnen met wat fineerwerk

SDC10883.jpg

SDC10882.jpg

nu ik de foto zie met macrostand zie ik dat ik nog wat kiertjes moet wegwerken
 
Je bent weer lekker op gang Jan.
En die macrostand is er voor ons om alles te kunnen zien :tongue:.
 
het zijn nu ook weer niet de makelijkste vormen die je aan het fineren bent jan het gaat zeker goed komen hoor 8)
 
inderdaad best lastig.

per laag eerst om en om een plankje lijmen, beetje schuren/vijlen en dan een passtukje ertussen maken.

het wordt nog lastiger naar de punt toe, verwacht ik. streven is wel om de naden gelijk te houden en daar straks een versiering op aan te brengen.

ik zal alvast wel zeggen dat dit niet geheel conform het origineel gaat worden!!
 
ik zit nu al een aantal weken te wachten op beter weer zodat ik alle figuurtjes buiten in de grondverf kan spuiten. in mijn schuur/werkplaats heb ik helaas niet de voorzieningen om dit te gaan spuiten.

de laatste dagen geen echte zichtbare zaken gedaan, maar de afwerking van het voorste dek (luizenplecht??) gaat gestaag vooruit. (ik ben nog niet zo goed in de officiële benamingen van alle dekken )



108_9208.jpg
 
nu dit gereed is kan ik verder gaan met de afwerking van de boeg.
eerst van een aantal zaken een dry-fit maken, het wordt toch nog geen buitenwerk weer.

kgIMG_6255.jpg

komend weekend gaan we eerst eens wat gaten boren voor oa het anker, altijd spannend.
 
al puzzelend met de afwerking van de boeg besloten om de versieringen toch maar versneld te gaan schilderen.
voor het aanbrengen van de volgende items blijkt het een must te zijn om de attributen eerst te monteren en daarna de afwerking hierop af te stemmen.

dus maar een oude doos omgetoverd tot tijdelijke spuitbox.
deze onderdelen zijn nu voorzien van een licht laagje grondverf. na droging even de eerste basis kleuren aangebracht

108_9213.jpg

108_9215.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan