Hoofdsponsor

1/24 V.W. Golf 1 cabrio [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Ja ik weet het Roy maar ze kunnen toch wel lezen he 72 of 74 is toch wel enig verschil maar zoals ik heb kunnen zien heeft ze niet eens op de doos gekeken gewoon uit gewoonte daar komen veel pakjes het zal daar dan wel zijn zeker
Maar alles is opgelost daar ben ik nu blij om en nu kan ik verder met mijn bouw
groetjes
Marc
 
Ik heb al foto's genomen van de velgen let wel ze komen allemaal nog in chroomverf van Alclad
dit zijn de cup ATS velgen die in die jaren zoveel furore maakte


attachment.jpg

En dit zijn BBs velgen altijd mooi op elke wagen

attachment.jpg

attachment.jpg


En als laatste nog even wat beelekes van het interieur
@ Ron is de radio beter ? Ik vind het ook hoor

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Beste vrienden , je zal heel waarschijnlijk me al gemist hebben , of niet , maar de laatste tijd is er weer van alles gebeurt en er was met het te warme weer ook weer een beetje " geen goesting ( zin ) " bij , maar ik ben er nog en komt terug hoor
Het was om me even te laten horen , mijn vrouw heeft weer heel veel last van rug en haar been en dat vraagt dan ook weeral wat tijd en dan nog een job gehad waar ook weeral wat tijd in stak
Gisteren nog de tegenslag gehad van een teflon ringetje van mijn evolution air brush kwijt gespeeld is uit mijn handen gesprongen en weg was hij , nu woon ik op een goede 3 km van Lucas Creatif en die daar hadden ze die ringetjes " oef "
Dus beste bouwers tot later
grt
Marc
 
Beetje late reactie maar de radio vind ik stukken beter zo Marc :)
 
Mooie velgen en het interieur is ook mooi gedaan.Ben benieuwd naar de verdere werken.
Marc S
 
interieur is weer knap amai grt Pascal
 
ja zeker het is weer fijn gedaan vindt ik ,je hebt echt nu de hobby in je vingers.
 
Mannen met name de autobouwers ik heb weer een klein tegenvallertje , namelijk ik heb toch die cup velgjes gekocht op zich niet slecht ( ik had ze wel beter verwacht het is te zeggen betere afwerking ) nu om verder te gaan de bandjes die erbij zaten trekken op niks het is een soort gegoten mengeling rubber plastiek maar het probleem is dat ze ietsje te groot zijn van binnendiameter ze vallen gewoon van de velgen af en zijn ook iets te breed voor de geleverde velgen
Nu is mijn vraag waar kan ik nog bandjes vinden bij Domino niet heb ik me al uren mee bezig gehouden
Heeft er iemand nog een adresje waar ik eventueel eens kan gaan kijken ????
Vrienden al vast op voorhand bedankt
Marc
 
Word weer een mooie golf.
Voor de bandjes zal ik vanavond eens kijken als ik op de pc zit.
 
help ik heb een probleem
al hetgeen ik gekleefd heb met plastic lijm contacta of iets dergelijks lost direct als ik er met zip kicker in de buurt kom ,heb dit al een paar maal voorgehad , was nu juist een leiding aan het maken voor een expantievaatje en dat was al zeker 2 dagen gelijmd en ik wil dat leidingkje kleven met sec lijm en omdat het direct zou vast zitten doe ik er een klein drupje zip op en het vaatje lost direct is dit normaal?
Marc
 
Ik werk niet met Contacta dus ik weet het niet. Wel vraag ik me af of je de accelerator nauwkeurig genoeg aanbrengt. Doe je dat met een applicator? Het hoeft echt maar een druppeltje te zijn.

Maar als het al oplost wanneer je met accelerator in de buurt komt, wordt het denk ik tijd voor andere lijm.
 
Ook ik kan je niet helpen Marc, gebruik die lijn nooit .... best vreemd wat je voorhad.
 
ik gebruik die al jaren van Revell nooit geen problemen mee gehad een nu met die zip heb ik het toch al 3 maal voorgehad , oppassen dus
 
Gewoon de Zip niet meer gebruiken :)
 
Precies, in veel gevallen is de accelerator niet nodig. Na drie kwartier is de lijm ook droog.

Als je wel accelerator wilt gebruiken (ik persoonlijk zou niet meer zonder willen), probeer je een andere lijm. Zelf gebruik ik Contacta al jaren niet meer en als ik zonder kan kun jij dat ook. Ik heb in verschillende topics al vermeld wat voor lijm ik gebruik, waarvoor en waarom, dus ik zal het niet nog een keer doen hier, maar je kunt je oriënteren.

Kennelijk werkt de combinatie Contacta en accelerator niet, dus moet je het één of het ander laten. Nu er geen goed alternatief is voor accelerator (voor zover mij bekend), ligt het er dus aan of je dat wilt blijven gebruiken.
 
Die Revell cement daar heb ik nog wat van dus word het tijd om iets anders te proberen , ik heb er toch nooit problemen mee gehad zelfs als ik iets terug wil uiteen halen is het ofwel stuk ofwel beschadig het en als je daarna gaat kijken zie je dat alles ineen gesmolten was of is maar met die zip die lost dat nu precies op , ok ik moet weeral voorzichtiger te werk gaan
Nu die zip zelf gebruik ik zeer weinig gisteren was ik kleine leidingkjes aan het scratchen en daar moest ik 2 dunne draadjes voor in mekaar lijmen en dan wachten tot de sec lijm droog is duurt een fractie te lang want ik heb nu nog wel geen bibber maar zo lang hou ik het ook niet vol en heb ook ondervonden dat het zonder die zip niet te goed vast zit omdat het hier gaat om zeer dunne elektrische draadjes en dat lijmt nu niet zo eenvoudig
Maar ok beste vrienden bedankt weeral om me raad te geven en mijn vraag op te volgen
Ik moet nu wel voorzichtiger te werk gaan
Nu nog 1 misschien overbodige vraag bestaat die zip in een flesje of alleen in spray ? want dat zou het geheel gemakkelijker maken en wel iets goedkoper he een paar druppeltjes op een schaaltje en je kan zo er met een prikkertje mee werken tegen over een spray die verstuift in alle richtingen hoe voorzichtig je ook sprayt
Roy ik gebruik de contacta niet met de zip dat werkt niet dat weet ik ook , het was al gekleefd en ik moest er nog iets bij kleven en dat moest met sec. lijm en daar had ik die zip voor gebruikt omdat ik dat niet zo lang kan stil houden
Marc
 
Dat laatste was me al duidelijk.

Kicker wordt ook in flesjes geleverd.
 
Ok bedankt daar ga ik eens achter zoeken of misschien onze vriend Steven ik ga direct eens kijken bedankt Roy
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan