Hoofdsponsor

1/35 US Tracked Tractor

Problemen met de tracks, ik krijg ze niet deftig uitgelijnd, zeer frustrerend.
Daarom de beslissing genomen ze er af te halen om daarna, in een later stadium, ze er één voor één opnieuw op te plaatsen.

Tracks off.jpg

Deze gaat dus een tijdje opzij geschoven worden totdat de andere modellen op mijn werktafel afgewerkt zijn.
Maar hij zal zeker afgewerkt worden, dat beloof ik.
 
Ja inderdaad als het wil lekker opzij zetten en laten bezinken.
 
Herbegonnen aan deze crawler en de tracks opnieuw geplaatst.
Nog niet helemaal tevreden maar ik ga het zo laten want anders ga ik er mij nerveus in maken. Als ik er ooit nog eens één bouw, ga ik het anders aanpakken.

Tracks repositioned.jpg

Nu maar hopen dat ik hem afgewerkt krijg voor het einde van het jaar, hij moet van mijn werkbank want hij moet dienen als lading van een project dat in januari 2023 zal opgestart worden.
 
Ziet er toch goed uit hoor.
 
En toen, op een namiddag vol regen, stonden plotseling alle onderdelen op de crawler.
Jammer genoeg zijn er twee verdwenen, een afgebroken pedaal en een console waar een bedieningshendel moest opkomen.
De pedaal is totaal spoorloos, de console heb ik vermoedelijk zelf ergens mislegd maar beiden zijn hermaakt . Als de console teruggevonden is, zal deze de vervanging vervangen.

All parts 1.jpg

All parts 2.jpg

All parts 3.jpg

All parts 4.jpg

Nu nog schilderwerk updaten, kleine foutjes herstellen, lenzen plaatsen in de koplampen, decals en verweren.
 
Mooie redding wat betreft pedaal en console, ik zou het nooit gezien hebben dat deze scratchbuild zijn.
 
Mooie redding wat betreft pedaal en console, ik zou het nooit gezien hebben dat deze scratchbuild zijn.
Wel, ik heb goed nieuws, daarjuist de console teruggevonden en dus de originele geplaatst.
 
Zul je net zien, alle scratchwerkzaamheden af en dán vind je wat je kwijt was.

In ander verband, had ik dat laatst met mijn schuifmaat. Kon 'm wekenlang nergens vinden en wilde uiteindelijk precies diezelfde opnieuw bestellen, was wel even slikken vanwege de prijs (180 euro), besloot toen een nieuwe te kopen, niet van Mahr maar van Mitutoyo, nog steeds 'n erg goeie maar niet zo duur, toch weer 'n flinke investering... en wat denk je? Diezelfde avond, een of twee uurtjes na de bestelling, bedacht ik mezelf 'hee maar wacht eens... kan 'ie niet in DIE bak liggen?'. Eindresultaat: de Mitutoyo ligt nog in gesloten verpakking. Typisch.
 
Mooie vorderingen .
En als er iets misgaat, een console heb je alleszins in reserve :biggrin: .
 
Het gevecht met de tractor is bijna gedaan maar ook vandaag heeft hij toch nog tegengesparteld.
Ben er ook aan uit wat die rimpels op de Opel Blitz bus veroorzaakt heeft want ik heb hier hetzelfde effect tegengekomen doch gelukkig bijtijds kunnen ingrijpen.

Voor beide modellen heb ik Vallejo gloss varnish uit een spuitbus gebruikt. Heel goede vernis maar deze moet wel lang uitdrogen. Blijkbaar was 1 dag voor de bus en 2 dagen voor de tractor niet genoeg en/of was de droogruimte niet warm genoeg. In ieder geval heeft die vernis op dezelfde manier gereageerd op de warmte van mijn handen en dat rimpeleffect veroorzaakt. Het was geen "magic fingerprint" maar dus eerder een afdruk van een hoger gelegen deel van de vinger.

De tractor kreeg zijn decals en daarna een dark wash en pastels te verwerken. Deze werden aangebracht op de glanzende vernis waardoor hij dus nog steeds staat te blinken.

Weathered 1.jpg

Weathered 2.jpg

Weathered 3.jpg

Heb gezien dat ik de zitplaats van de bestuurder nog wat moet bevuilen.
Deze nacht mag hij beneden doorbrengen waar het warmer is zodat de vernis nog wat kan uitharden. Morgen krijgt hij zijn matte vernis, kijken we hem nog eens na en hopelijk kunnen we hem volledig afwerken.
 
Goed om je steeds bewust te zijn van de droogtijd van een vernis; zelfs op waterbasis is die niet ‘klakkeloos’ snel droog blijkbaar.

Mooie zorgzame afronding van dit model.
 
Ondanks de tegenslagen is dit toch een mooi resultaat.
De kleur schakeringen zijn top.

Grtz.

Luc :cool:
 
Voor mij is deze afgewerkt.
Geen gemakkelijke kit, zeker niet het deel van de tracks waarbij ik dan nog het geluk gehad heb het bouwplan niet volledig te volgen want anders waren alle bedieningsorganen twintig maal gesneuveld. Als ik er ooit nog een zou bouwen zou ik het nog anders aanpakken.
De tracks staan mij zeker niet aan maar als ik er nu nog zou aan prutsen is de boel volledig om zeep en daarom dus stopt het hier.
Al met al denk ik dat deze toch wel mag gezien worden in het algemeen.
Ga ik nog Mirror Models kits bouwen? Natuurlijk, heb er hier nog liggen.
Ga ik nog tractoren of bulls bouwen? Ook ja, heb er nog wat in stock en zal de opgedane lessen goed gebruiken.

De foto's met de crawler op een simpel ondergrondje, geen dio of scènette.
Als het morgen niet regent neem ik foto's buiten.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Fin 5.jpg

Fin 6.jpg

Deze zal zijn plaats innemen bij de andere voertuigen en volgend jaar gebruikt worden als lading.
 
Prachtig, zeker die eerste foto; ziet er uit als een stalen beest van duizenden kilo's in plaats van een derivaat van enkele plastic gietraampjes.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan