Hoofdsponsor

1/35 US Tracked Tractor

deze leest intussen als een avontuur en volg verder.
 
Dank U Pascal en ben ondertussen gestart met het volgende avontuur: het maken van de tracks.
Iedere tracklink bestaat uit 3 stukken, iedere rups uit 36 links maakt dus 3 x 36 x 2 = 216 stukjes losmaken, opkuisen en monteren. Ben er al 2 avonden met bezig ...

Track links.jpg

Hopelijk passen ze dan nog ook en speel ik geen stukjes kwijt.
 
Dank U Pascal en ben ondertussen gestart met het volgende avontuur: het maken van de tracks.
Iedere tracklink bestaat uit 3 stukken, iedere rups uit 36 links maakt dus 3 x 36 x 2 = 216 stukjes losmaken, opkuisen en monteren. Ben er al 2 avonden met bezig ...

Bekijk bijlage 428462

Hopelijk passen ze dan nog ook en speel ik geen stukjes kwijt.
Ja Erwin de plastic van Mirror werkt niet gemakkelijk heb ik al ondervonden. Troost je over het aantal stukjes , ik ben momenteel bezig met een kanon op rupsen , 252 schakels en op elke schakel komen nog 4 pinnetjes , dat is dus 1260 stuks. Willy.
 
Wat een werk. Hopelijk geen domper op de verder toch vrij vlugge vooruitgang. Ik heb zelf maar één keer iets met tracks gedaan en dat was dan nog maar een halftrack, tijdens een groepsbouw, dus kan er niet goed over meepraten, maar... is het niet een idee om de moed erin te houden, om al als een van de eerste dingen tijdens zo'n bouw een begin te maken met de tracks?

Dan kun je die verspreiden over de gehele bouw (eerst een kwart tracks, dan motor, dan nog een kwart tracks, dan body, et cetera). Gaat iemand van jullie zo wel eens te werk?
 
mooie werken Erwin. Niet de eenvoudigste, ook niet om de tracks na monteren/lijmen mooi recht te krijgen zonder dat ze teveel links/rechts slingeren.

@Roy vd M. : ik niet allessinds.. beter de pil in 1 keer wegslikken... Op mijn type 74 waren het 76 schakels per kant, 5 onderdelen per schakel en 13 aangietpunten... ik krijg nog nachtmerries...
 
Ik kan daar van genieten van zo een werkje. Zal een vreemde kronkel zijn in mijn hersenen :D
 
Na 3 avonden werk zijn de tracks afgewerkt en vandaag werden ze in een zwarte primer gespoten.

Black primer.jpg

Ben blij dat dit werkje achter de rug is. Over deze zwarte primer zal een laag Tracks Primer komen maar ik ga deze met de borstel aanbrengen.
Tevens heb ik de tracks in verschillende lengtes gemaakt in de hoop de bochten beter te kunnen uitwerken. Tenslotte ik het voor mij de eerste maal dat ik met dergelijke losse schakels werk.

Op de vraag van Roy om de bouw hiervan te verspreiden over de ganse bouw ben ik niet zo een voorstander. Wat ik wel gedaan heb, is het verder afwerken van de crawler stilgelegd ten einde eerst deze schakels te bouwen (komen normaal op het einde van de bouw).
Reden hiervoor is dat ik zo wie zo weet dat ik die crawler heel veel zal moeten vastpakken en draaien en als alle bedieningshandels al op het model staan, dan is dat vragen om miserie.

Nu maar hopen dat ik ze mooi kan afwerken met de nodige slijtage.
 
We zitten niet stil en begonnen met de vloer en zitting van de bestuurder.
Mirror geeft een plastieken vloer alsook een PE vloer maar zij raden aan om delen van de plastieken vloer weg te snijden en vervolgens te monteren op de PE vloer. Dit lijkt mij onhandig en brengt een verlies aan sterkte mee, te meer doordat die vloer niet horizontaal ligt.

Floor 1.jpg

Heb dus besloten beiden te gebruiken maar hiervoor diende ik wel 2 kleine steuntjes weg te snijden om deze vervolgens op de PE vloer te plakken.

Floor 2.jpg

met dit resultaat in dryfit.
Nu nog wat de plastieken achterwand verdunnen en dan kunnen beide stukken verkleefd worden.
Geef toe: heel wat beter dan een simpele vlakke vloer.
 
Dat zijn al geen kleine werkjes meer.
Volg verder.
 
Ziet er idd een stuk beter uit Erwin.
 
Het is toch prachtig he zo een rijdende motor in feite zit men gewoon bovenop de motor he geweldig mooie afwerking
Dat zie ik zo graag de technische modelbouw onderdelen
knap
Marc
 
Deze heeft een beetje stil gelegen. Hoe verder in de bouw hoe meer ik moet opletten bij wat ik doe als ik een stuk wil plaatsen.
Nochtans, bij mijn weten, zit alles op zijn plaats.

Nose.jpg

De neus en radiatordop zijn geplaatst alsook een laatste buis.

Floor plate.jpg

Ook de vloerplaat werd gemonteerd. Jammer genoeg brak een pedaal af en dat zal moeten gescratcht worden.

PE.jpg

Die 3 ronde stukjes PE worden in mijn boek omschreven als "gages" wat dus metertjes zijn maar op de PE zelf is geen afbeelding van wijzers te zien.

Momenteel bezig aan de zitplaats van de bestuurder.
 
Misschien zijn de metertjes te klein om er een wijzer op te etsen, maar dan nog zou je verwachten dat je er decals bij kreeg. Er zijn trouwens wel decalvelletjes in de handel verkrijgbaar die standaard metertjes weergeven.

Ga je de traanplaat en andere details later schilderen?
 
Pfff, wat een gedrocht.
Eindelijk, na 2 avonden zijn de tracks gemonteerd maar ik ben er niet tevreden over. Gisteren ging het zelfs zover dat hij bijna een vliegende crawler geworden was.

Track 1.jpg

Ben ik blij dat ik het plan niet gevolgd heb en dat de bedieningsorganen er nog niet opstonden want die zouden allemaal gesneuveld zijn.

Track 2.jpg

Voor vandaag heb ik het gehad met deze jongen, die moet opzij tot morgen.
 
Ai dat zou zonde zijn geweest! Even rust..

Wat het vliegen betreft: een caterpillar is nog geen vlinder he ;)
 
Ik heb die tracks weleens ergens gezien en dat zijn inderdaad geen prettige gevallen om mee te werken.
 
En toch liggen de tracks erop dus denk dat dit gaat goed komen.
Even laten berusten en dan weer verder.
Troost u, hier was de vlieger ook bijna aan het vliegen maar het is dan ook een vliegtuig:biggrin:
 
Je tracks liggen goed Erwin... ik heb ze al veel slechter gezien bij deze kits...
 
Even een klein stapje terug nemen en de volgende dag is er weer volop zin om te bouwen...👍💪
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan