Hoofdsponsor

1/35 Unimog [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Spuit je met een spuitbus of de airbrush? Met de eerste is het begrijpelijk dat je niet dat detail erin krijgt als je wel zou willen. Spuit je daarin tegen met de AB, dan is het oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Succes en de volgende keer zal je een beter afgaan ;)
 
@Thierry: die onderste stenen zijn inderdaad een beetje te groen, helaas kan het niet meer verzacht worden doordat er al onderelen van het diorama zoals figuurtjes vastgelijmd zijn maar ik zal je terechte opmerking meenemen naar een volgend diorama.
@Haddewadde: het is met airbrush dat ik spuit maar fijn werken is me nog niet gelukt, waarschijnlijk door te weinig geduld maar ook die terechte ommerking zal ik meenemen en veel oefenen.

Trouwens, hoe doen jullie dat om een naam te verzinnen voor de diorama's? Ik kan er geen bedenken.
 
Hmm... een naam... aangezien het iets onbestaande is zou ik zoiets nemen als: "What if?.. Task Force zero" of "Secret Task Force One", dat kan je afkorten naar S.e.T.a.F (zoals destijds U.N.C.L.E) of zoiets?
Enfin, ik zou dus meer in de richting van James Bond-achtige, verzonnen geheime diensten voorstelling gaan, heel mysterieus, heel geheimzinnig. Het dio op zich met die zwarte voertuigen en uniformen in combinatie met dat logo druipt nu al van de geheimzinnigheid! :D
 
Goed idee Walesha, ik zal eens nadenken in die richting.
 
Wat dacht je van "BAT SQUAD" wel degelijk met een T verwijzend naar het vleermuislogo. Of "BAT BOYS" met een kleine hint/zinspeling naar de films die er weliswaar niets met te maken hebben.
 
....maar fijn werken is me nog niet gelukt, waarschijnlijk door te weinig geduld maar ook die terechte ommerking zal ik meenemen en veel oefenen.

Dat komt wel met de tijd... en zelfs na enkele jaren... gebeurt het dat je het verwachtten resultaat niet haalt... Oefenen, oefenen en nog oefenen... Tot nu toe is nog geen enkele project 100% gelukt zoals ik het wou :D
Dat geeft ook de gelengenheid om nieuwe technieken te proberen :laugh:

Thierry
 
Als je AB het kan speel dan eens met de verf hoeveelheid afstelling. Lekker knijpen, dan wordt je vanzelf geduldig ;)
 
Wat dacht je van "BAT SQUAD" wel degelijk met een T verwijzend naar het vleermuislogo.
Aan zoiets had ik ook al gedacht, maar ik vond dat we dan een beetje te veel in de richting van Batman en de superhero's gingen, enfin, hij komt er wel uit.:D
 
Iedereen bedankt voor de tips ivm de naam.

Qua naam zal het BAT-SQUAD worden, aangezien er ook vrouwen bij zijn is BAT-BOYS niet zo aan te raden.

Wel is er momenteel geen tijd om het dio af te werken. :zx11pissed:
 
Woohoo,
Bat-Squad at HQ is klaar. Hier enkele foto's van het diorama. Enkele onderdelen had ik vergeten te monteren op de unimog en daarom liggen ze er naast op een pallet. Ook heb ik veel bijgeleerd voor een volgend diorama. Dit is dus m'n eerste diorama ooit en heel erg slecht vind ik het niet. De kleine foutjes zullen dienen om bij te leren. Iedereen mag zoals steeds zijn/haar mening geven. Tips blijven welkom.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Morgen zal ik buiten enkele foto's nemen om die dan bij 'afgewerkte diorama's' te posten. Nu zijn ze wat donker de foto's.
 
Hier dan de foto's bij klaarlichte dag. Het is allemaal beter te zien en ook zal ik ze af en toe bestuderen om er alle fouten uit te halen en te verbeteren bij volgende diorama's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Misschien de volgende keer iets meer kleurvariatie in de bakstenen muur brengen, ziet er nu nogal ééntonig rood uit.
Maar toch zeker een mooie dio.

Grtz Bart.
 
Op foto 1 zie je de voeg tussen de twee grondplaten. Opvullen en de randen van de platen een kleur geven. Zwart zou niet misstaan of donkergrijs. Oogt beter. De grootte van je grondvlak geeft je ook de mogelijkheid om een titelplaatje aan te brengen op je werk zonder dat je daarbij het dio stoort.
 
Ziet er goed uit Alain. Eventueel eens experimenteren met een wash om meer kleurschakeringen te krijgen...
Voor een eersteling zeker geen slecht resultaat. Het belangrijkste is dat je er uit hebt geleerd en kan uit leren.

Mark
 
Hey,

Ik sluit me aan bij de vorige comments, maar voor je eerste, heel goed man... :)
 
Die muur is inderdaad veel te eentonig, bij het volgend diorama zal ik er foto's bijnemen van een verweerde muur. Die grondplaat is inderdaad niet goed gelukt met die voeg, bij het volgende diorama is er geen voeg maar ik zal die wel op een plank monteren voor de stevigheid. Een naamplaatje is ook een goede tip. Een wash (ik weet pas sinds gisteren wat dat precies is dankzij het vademecum op dit forum) zou inderdaad wonderen doen. Ook dit is in toepassing op het volgende diorama.
Dankjewel allemaal, dankzij al deze tips en vallen en opstaan leer ik zeer veel bij.
 
Hey Mr Artex,

Eerlijk gezegd zijn er natuurlijk nog veel vebeteringen mogelijk maar ik vind dit een heel geslaagde eerste dio!
Goed bezig man!

Thierry
 
Dat is het frustrerende aan diorama's en modelbouw in het algemeen. Zoveel dingen die te verbeteren zijn en zo'n lange weg af te leggen om het niveau van de hier getoonde projecten te halen.
 
Maar dat is een weg die wij allemaal hebben of nog moeten begaan Alain.
Je staat open voor kritiek, je leert zelf steeds al doende bij, enz...
Eerst leren gaan voordat je gaat lopen...

Mark
 
ik sluit mij aan bij de rest echt prachtig man
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan