Hoofdsponsor

1/35 Unimog [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
jij bent één van de gelukkige!:laugh::laugh::laugh::laugh:

grt nicolas
 
...ik bekijk regelmatig mijn vrouws handen om te zien of er iets aan mankeert en zo niet dan kan ze prima zelf aan het klussen terwijl ik aan de hobby ben.

emancipatie gaat twee kanten op (en daarbij; beloond worden voor "goed gedrag"? ik ben geen puppie ofzo!)
 
...ik bekijk regelmatig mijn vrouws handen om te zien of er iets aan mankeert en zo niet dan kan ze prima zelf aan het klussen terwijl ik aan de hobby ben.

emancipatie gaat twee kanten op (en daarbij; beloond worden voor "goed gedrag"? ik ben geen puppie ofzo!)

was maar als grap bedoelt hoor.

grt nicolas
 
Even een bedenking maken over vrijgezellenbestaan: dat bestaan had ik meer dan 10 jaar en eigenlijk vind ik een leven met een vriendin beter. Oké, ze zit al eens achter m'n vodden maar de kerk moet inderdaad in het midden gehouden worden. Anders deed ik niet anders dan modelbouwen en Xbox360'en. Zo gebeurt er ook niks in het leven. Dus alle voor- en nadelen op een rijtje gezet: geen vrijgezellenbestaan meer voor mij.
Dat van die beloning werkt wel degelijk, ook al ben ik geen puppy. Als de badkamer klaar is krijg ik groen licht om een kamer volledig tot modelspoorbaan om te vormen. En eigenlijk, let's face it: een badkamer is belangrijker dan modelbouw.
 
Met twee zijn kan ook helpen. Een vrijgezel moet ook echt alles zelf doen. En daar is ook tijd aan verbonden. Een goede verstandhouding brengt meer tijd dan men denkt.
 
De goodies zijn aangekomen. Het is net sinterklaas.

attachment.jpg

Wel een vraagje naar de collegamodelbouwers: die europaletten zijn in metaal en ik heb een ervaring in metaalschilderen. Hoe los ik dat op?
 
Zo ver ben ik geraakt met de unimog, het weekend was een beetje druk dus niet veel kunnen verderwerken. Nu moet eerst alles gespoten worden en dan alles samenvoegen en afwerken. Foto's volgen uiteraard.

attachment.jpg

De komende dagen/weken zal er ook niet al te veel tijd zijn voor modelbouw, ik heb werk gevonden en ze verwachten nu uiteraard dat ik er elke dag ben. Misschien 's avonds een beetje modelbouwen.
 
Een goede primer werkt ook op metaal. Zoals gebruikelijk eerst opkuisen en ontvetten en daarna kan je gerust spuiten. Misschien eens overwegen om een primer en verf te gebruiken die ook in de carrosserie wereld gebruikt wordt (zoals Motip) maar dat is niet noodzakelijk.
Ik heb vroeger nog witmetalen voertuigen gebouwd en een goede modelbouw primer zoals deze van Revell was voldoende voor de volgende verflagen. Heb dat voertuig wel met Humbrol enamel verf geschilderd, niet met Vallejo.
 
Dankjewel, ik zal er eens voor kijken voor die verf. Helaas is het momenteel onmogelijk om te modelbouwen of om naar een modelbouwwinkel te gaan. Sinds dinsdag ben ik weer aan het werk wat de vrije tijd natuurlijk enorm beperkt.
 
Tja man, zo is het leven, modelbouw is een hobby en dat doe je in je vrije tijd... een hobby is in geen geval een prioriteit, verre van zelfs... doe wat je moet doen en de hobby en het forum gaat niet lopen hoor!
Btw: Motip vind je in elke doe-het-zelf zaak.
 
Uiteraard is werk belangrijker dan modelbouw en zo blijft die modelbouw ook leuk want als je dat elke dag uren aan een stuk zou doen zou het ook gaan vervelen (toch bij mij).
Eerder vanavond toch wat kunnen verderwerken aan de unimog, die is de eindfase ingegaan en tegen het einde van het weekend zal die afgewerkt zijn. Dan volgen natuurlijk enkele foto's waarna ieder zijn/haar mening mag geven. Zijn er trouwens vrouwelijke modelbouwers hier op het forum?
 
Die figuren lijken perfect bij het voertuig te passen, en in een zwarte kledij gaan ze vast heel speciaal worden.
 
We zijn benieuwd naar het eindresultaat!
Enne.... er zijn hier zeker vrouwelijke modelbouwers, Jip is er ééntje van.;)
 
Het eindresultaat zal nog wat op zich laten wachten...had dit weekend niet zo heel veel zin om te modelbouwen. Volgend weekend is m'n verjaardagsweekend en dan zal er wel tijd gevonden worden en uiteraard ook naar Mini Wheels.
 
Vandaag nog wat verdergewerkt aan het unimog-dioarama. Alles een beetje bewerkt met airbrush en ook een paar van de figuurtjes samengeplakt.
 
Hey Mr Artex,

Ik ben net op dit topic gevallen en vind het idee van de dio heel interessant. IK kom erbij zitten.
Wat het schilderen van metaal betreft kan ik enkel wat er hier al gezegd is geweest en de nadruk leggen op het ontvetten van de metalen stukken!!!!!

Thierry
 
Dankjewel Thierry. Welkom bij m'n unimog.

Hier een foto van de werkzaamheden van eerder deze avond. Figuurtjes schilderen en samenplakken en ook de 'omgeving' samengeplakt.
attachment.jpg

Nog een vraagje: is het beter om dan het ganse diorama om een stevige plank te monteren? Want nu is het nogal slap. En zo ja, welk soort hout? Gewoon een plank die in m'n rommelhok ligt en schilderen of beter een mooi soort hout?
 
Neem gewoon een stuk vezelplaat of zoiets en dan een mooi kadertje errond. Kijk maar eens rond bij de diorama's hier hoe er veel ondergronden uit zien en hoe ze gemaakt worden.
 
IK zou gewoon zeggen: vind maar iets dat alles samen goed stevig kan houden en dat het ook niet te zwaar is.

thierry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan