Hoofdsponsor

1/35 Unimog [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een update, in het weekend toch nog wat tijd gevonden om te modelbouwen. Zo zal het er uiteindelijk uitzien na alles volledig te verven.

attachment.jpg
 
Even een update. Tips mogen nog steeds komen want dit is eigenlijk m'n eerste diorama en m'n eerste modelbouw waar ik echt m'n werk van maar (en dat na 30 jaar modelbouwen).

De grondplaat.
attachment.jpg

De unimog met een zelfontworpen logo voor de elite-eenheid (lijkt een beetje op het batman-logo vond ik nadien).
attachment.jpg

De unimog heeft nog wat meer kleur nodig, het wapen op het dak bvb.
 
Hey,

Indd, je voertuig geeft wat meer nodig, zoals je zelf aangeeft. Spuit eens met panzer grey, een zeer lichte nevel, op de middenvlakken van het voertuig. Het zwart moet er nog doorheen schijnen, maar je algemeen uitzicht zal deftig veranderen. Nadien inlijnen met een neutrale grijze verf, sterk verdund uiteraard om daarna de details op te lichten met een grijze verf. Daarna kan je, als je wilt natuurlijk, nog stof en (gedroogde) moddereffecten op aanbrengen om het geheel nog meer te breken van het donkere kleur van je voertuig.
Het is een begin, je bent goed op weg ;) :)
 
Dankjewel allemaal.
Deze namiddag zal ik het vernevelen van het grijs doen, tegen de avond zouden de foto's online moeten staan.
 
zal allemaal wel goed komen als jeniet probeert weet je het niet
 
Beetje te enthousiast geweest denk ik, de unimog is helemaal grijs geworden nu. :worried: Misschien laat ik het zo??? Even enkele uren laten staan en dan nog eens bekijken. Ook vergeten om de banden af te plakken, de voorruit wel dus. :angry:

attachment.jpg

Ondertussen zal ik een volgend project opstarten, zelfde thema maar dan met een pick-up truck. Foto's zijn (straks) te vinden onder Pick-up.
 
Hmmm.... best altijd eerst proefspuiten op een stuk papier of plastiek voordat je aan het echte werk begint om geen verrassingen te krijgen zoals nu.:ohmy:
 
Wel, het was een lichte nevel toen het er pas op was. Tijdens het drogen werd het grijzer en grijzer. Volgende keer zal ik inderdaad eerst proefspuiten.
 
Hey,

Da's allemaal geen probleem man, laat de moed niet zakken.
Je bent indd ietsje te ijverig geweest zou ik zo zeggen. Herbegin met je voertig af te eten, ovenreiniger erover, 24 uur in een plastiekzak en daarna afspoelen met water en de kanten en hoekjes met een borstel wegwrijven. Nadien kan je herbeginnen en is niets verloren. Je grijs mag je niet te hevig spuiten, en enkel op de middenstukken van de verschillende vlakken zodat de zijkanten hun basiskleur behouden. Uiteraard moet je ook je voorzorgen nemen en de nodige stukken afplakken die niet mogen gespoten worden. Je moet je zeker niet haasten, er zit niemand achter je...
 
Dankjewel voor de tip. Als hetgeen ik nu net probeerde niet goed uitvalt zal ik van vooraf aan beginnen.
Net nog een laagje zwart gegeven en dan een nevel zandkleur er over. Eens kijken wat dit geeft.
 
Ik zal het zo laten en de fouten die gemaakt zijn meenemen naar de volgende projecten.

attachment.jpg
 
Zo ziet de unimog er nu uit. Ik zal het dus zo laten en ik heb er van bijgeleerd.

attachment.jpg
 
Ziet er goed uit en dat logo heeft wel iets mysterieus... Batman-achtig maar het doet me ook denken aan het logo van Bacardi. :D
 
Hey,

Ok, is een leerproces, vanuit de fouten leer je het beste. Ga ermee verder.
Ik volg en spring wel bij wanneer nodig. :);)
 
Dat bijspringen stel ik op prijs Swaken en fouten zijn ideaal om uit te leren. En Walesha, het is inderdaad een beetje een kruising tussen Batman en Bacardi. Had het eerst niet door maar nu je het zegt… nou ja, het is geslaagd en ik zal het logo ook nog bij andere projecten gebruiken.
 
zoals seaking zegt is prachtig gedaan man doe zo voor
gr dirk d
 
De "Bacardi Squad" heb je goed gered Mr Artex! :)
Wat betreft de setting zou ik enkel het groen op de lagere stenen van de muur iestke verzachten. Voor de rest vind ik dat je goed op weg bent + toffe thema!

Thierry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan