Hoofdsponsor

1/35 Unimog [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor je eerste dio kan je dit best geslaagd noemen enne... die beginnersfoutjes moet je er bij nemen. Modelbouw is zoals zoveel in het leven: één langlopend leerproces en de ene leert sneller dan de ander. Hou je beginnersfoutjes in gedachte bij het volgende en stilaan zal je niveau groeien. De topmodelbouwers zijn ook ooit met knoeien en kniezen begonnen hoor, net zoals iedereen!:D
 
We leren allemaal elke dag bij, diorama bouw is proberen de echte wereld in het klein na te bouwen. Op naar de volgende zou ik zo zeggen.

Grtz Bart.
 
De volgende projecten zijn al opgestart en daar wil ik een kunstwerkje van maken. Het leerproces blijft inderdaad elke dag verder gaan.
Misschien een idee voor een nieuw onderdeel op het forum: 'Knoeiwerk' of 'Op de sukkeltoer'. Dan zijn er ook eens minder geslaagde foto's te zien wat meteen ook een tip kan zijn over welke techniek je best niet gebruikt.
Maar, alle gekheid op een stokje, de volgende projecten zullen met nog meer geduld gemaakt worden en ook zal ik er deze keer aan denken om het model volledig te bouwen, niet zoals de hier getoonde Unimog waar ik gewoon stomweg de achteruitkijspiegels ben vergeten en blijkbaar ook de achterlichten.
 
Die spiegels en achterlichten zijn battledammage e man.
Vind je dio zeker gelukt.
Met washes kun je misschien nog wat aanpassen aan je muur, dit is niet zo ingrijpend maar kan een groot verschil geven.
Je bent in elk geval goed bezig man.
Zelf heb ik me nog niet aan een dio gewaagd en blijft het voorlopig enkel bij ideeën.
 
Een dio maken is leuk, moet je zeker eens doen.
De muur zal ik laten voor wat het is, ik beschouw het als afgewerkt en een goede leerschool. Het staat nu in m'n living op een (overvol) boekenrek te pronken.
 
Al doende leert men inderdaad heel veel. Dat komt dan allemaal ten goede aan de volgende diorama's. En eigenlijk ben ik er fier op hoor, ook al zijn er foutjes te zien.
 
Ach wat, die foutjes... die maken we allemaal en tenslotte: modelbouw doe je in de eerste plaats voor jezelf en ben je zelf tevreden over het resultaat heb je je doel bereikt!
 
Je moet er fier op zijn, want modelnouw is kunst. Kunst uit je eigen handen.

Grtz Bart.
 
Kan iemand de eindfoto's van dit diorama eens bij de afgewerkte diorama's plaatsen?
 
Alain dat kunnen we zeker.
Zal bij deze ook gebeuren.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan