Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Titanic (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat voor spullen en programeertaal gebruikt Rik voor het aansturen van de leds?Ik zit er zelf aan te denken om het boek PIC microcontrollers voor beginners te kopen.
 
De lichtjes zijn zeer zeker een meerwaarde voor je model. Mooi hoor!

Fred
 
Petra, een dio is toch snel gemaakt.
Een laagje water van Christophe en je bent klaar. :laugh:
 
Wat voor spullen en programeertaal gebruikt Rik voor het aansturen van de leds?Ik zit er zelf aan te denken om het boek PIC microcontrollers voor beginners te kopen.

Rik komt daar nog ff op antwoorden Bert...ik ken er namelijk niets van, dus nog ff geduld hé...

Petra, een dio is toch snel gemaakt.
Een laagje water van Christophe en je bent klaar. :laugh:

Hihihihi Jelle...jij moet ook niet achter je woorden zoeken hé...hahahahahaha

Dank je wel mannen... Leuk om die positieve reacties te krijgen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor spullen en programeertaal gebruikt Rik voor het aansturen van de leds?Ik zit er zelf aan te denken om het boek PIC microcontrollers voor beginners te kopen.

Dag Bert,Wil je zeggen pic microcontrolers programmeren van Bert van Dam. Deze is met de Jal taal. En daar ben ik ook nog niet uit.

Ik gebruik deze van Proton http://www.picbasic.nl/frameload.htm?http://www.picbasic.nl/up-to-date.htm Dan klik je op PIC BASIC

Is met de PIC16F628A en dan gebruik ik de Pic Programmeerkaart K8076 van Velleman. Om je code naar je pic te schrijven.
groetjes Rik
 
Bedankt ik ga eens een kijkje nemen op deze site.
 
Dat geef een leuk effect met dat verspringende licht zeer geslaagd
 
Prachtig met die verlichting. zeker een meer waarde.

Grtz Bart.
 
Dag Bert,Wil je zeggen pic microcontrolers programmeren van Bert van Dam. Deze is met de Jal taal. En daar ben ik ook nog niet uit.

Ik gebruik deze van Proton http://www.picbasic.nl/frameload.htm?http://www.picbasic.nl/up-to-date.htm Dan klik je op PIC BASIC

Is met de PIC16F628A en dan gebruik ik de Pic Programmeerkaart K8076 van Velleman. Om je code naar je pic te schrijven.
groetjes Rik

Bedankt voor de link zou dit kunnen gebruiken voor het aansturen van de snowspeeder.

en succes met de Titanic blijf natuurlijk vol belangstelling volgen.
 
mind-9 Je kan ook Jal gebruiken ik heb vandaag een voorbeeld gemaakt van een PIC IC die ik heb geschreven in Jal. staat bij nieuw gekocht.

Probleem bij de Proton is dat dit de lite is en daar kan je niet meer dan 50 lijntjes programmeren.


groetjes Rik
 
Wat een vooruitgang al Petra,word een juweel zenne.
 
ff geleden, maar ondertussen heb ik ook verder gedaan aan deze mooie dame....
Ben nu bezig om de bovenste dekken te kunnen plaatsen....
hier komen de foto's, de electrische draden moet je wel ff wegdenken hé, die zijn nu al gelegd voor de bovenste kajuiten...

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Ook nog heel veel kleine dingen op de dekken bijgekomen...(de zwarte draden komen ook nog aangespannen hoor, das om de uitlaten later vast te ankeren...
attachment.jpg

zo, dat was het voor nu, op naar de volgende update...
 
Kijk, dat schiet al op hier.
Niet eerst al je tijd in de Mississippi boot steken hé.....het is zonde dit mooie schip te laten liggen.;)

Fred
 
Ga haar ook niet laten liggen hoor Fred, alleen, tussendoor ander materiaal dan plastiek in mijn handen werkt stimulerend...
 
Neen, ben nog altijd bezig aan de eerste beplanking van de romp, maar is moeilijker dan ik had gedacht, daarom ga ik eerst de "mississipi" doen, omdat de romp wat makkelijker is dan de "Carolina", meer rechttoe- rechtaan, gewoon om het gevoel in de vingers te krijgen, snap je?
Maar allé, dat was ff off topic hier...hihihi

Tja, die draadjes hé, weet ook niet wat er allemaal mee gaat gebeuren ze, das Rik zijn dada hé hahahahahaha
 
vandaag een dagje verlof genomen en gans de dag gewerkt aan deze dame....

Dit is het bovenste dek...
Er moet nog hééééééééééééééééééééééééél veel opkomen dus bijlange nog niet klaar...gewoon ff een tussen-update

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot zover de update, op naar de volgende, met meer relingen, en kleine dingen die er nog op komen...
 
Hoi Petra,

Het begint al vorm te krijgen, ziet er goed uit, nog succes met de mississippi, 2 verschillende projecten is fijn, het geeft wat afwisseling, ik ben er zelf ook met 2 projecten bezig en ga ook met een derde aan de gang.
 
een volgende update van het hoogste dek...bijna klaar...nog wat relingen en de schouwen erop... de reddingsboten,de verlichting erin en dan het dek op de dame leggen...dan nog de bedrading (of hoe je het ook noemt) en de masten...

hier komen de foto's

een totaalbeeld van het dek

attachment.jpg

en wat details

attachment.jpg

attachment.jpg

de plekken in de grijze vlakken zijn de verf dat nog niet helemaal droog is...

was weer kort maar krachtig...
tot de volgende
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan