Hoofdsponsor

1/35 tiger in the street crew... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat is cool gedaan met het behangpapier!:)
ziet er al ee prachtig dio uit;)


grt nicolas
 
Merci :) ja, als mijn PE werk op mijn tiger ook zo goed zou gaan als dit ben ik tevreden.. maar da zal een ander paar mouwen worden vrees ik hahahaha
 
zo, ik denk dat dit klaar is :) de stukken muur zijn gemaakt van een stuk balsahout.. net zoals de raamresten...

attachment.jpg

attachment.jpg



attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg
 
Het is zoals Frank het zegt Kevin, mooi gedaan.
Maar als ik een opmerking mag maken (eigenlijk meer een observatie) dan lijken me de balken van je raam constructie veel te zwaar (dik).
Ik denk dat je deze zelfs tot minstens de helft mag terug brengen.
Kleine berekening brengt je algauw tot de ware grootte van de houtjes (afmeting delen door schaalgetal 1/35 of maal schaalgetal).
Vergelijk je raam omlijsting eens met de muurbalken... Op het zicht lijken mij deze even breed.
Verder niets dan lof want goed geconstrueerd en afgewerkt.

Mark
 
de balken van je raam constructie veel te zwaar (dik).
Ik denk dat je deze zelfs tot minstens de helft mag terug brengen.


bedankt Frank en Mark


idd, deze zijn dezelfde dikte... heb hier geen rekening mee gehouden, want vond nergens een goede referentiefoto op het net...
bedoel je in de breedte een deel eraf halen of ook in de hoogte van de balk??

en opmerkingen zijn er om van te leren nietwaar :D
 
Je kan er in de breedte een beetje afhalen en ook van de hoogte (die mag je zelfs halveren).
Je kan ook voor een driehoekig profiel gaan (iets moeilijker weliswaar). Richt je hiervoor op de dikte van je ruit...
Toch eens proberen om via google afbeeldingen wat foto's van oude huizen of huizen ten tijde van W.O.II te vinden.
Dat moet je vast lukken.
Tof dat je de opmerking aanneemt als een leercurve.
Succes verder.

Mark
 
Alle comentaren en opmerkingen kunnen helpen he :D
 
Kevin, ik maak mijn vensters uit 350 gr papier met daartussen een laag doorzichtig plastiek van 0.25mm.
inplaats van papier kan je ook plastieksheet gebruiken.

Grtx Jan
 
Ok.. maar krijg je daar gemakkelijk een houtnerf in? Lijkt me moeilijk in papier,niet?
 
in plastieksheet kun je gemakkelijk kerven omdat dit een soort licht plastiek ( en zacht ) is.

grt nicolas
 
Kevin, ik heb mijn vensters geschilderd is schaal 1/32
attachment.jpg

grtx Jan
 
Kevin, allereerst het wordt een pracht diorama zover.
Maar er is heel veel vierkant materiaal aanwezig in het diorama. Balken, raam kozijnen etc.
Zou het niet een leuke twist aan het geheel geven als je de tafelpoten rond maakt?
(Ik heb het wel over de eerste etage.)
 
Amai zit er echt prachtig uit...! Topper!!
Grtz Yves,
 
ziet er heel mooi uit. Als beginner heb ik wel een vraagje: van wat en hoe maak je die getorste tralies? Lijkt me handig om later ook eens te gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan