Hoofdsponsor

1/35 tiger in the street crew... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevin

Well-known member
Registered
Lid geworden
31 dec 2011
Berichten
677
aangezien mijn vorig projectje tijd nodig heeft om te drogen hier aan begonnen.

het idee is een tiger die in een dorpstraat staat vlak bij een kapotgeschoten huis... twee mekaniekers op de tank en twee soldaten en overtsten die even staan te rusten.... dit is maar een voorlopig idee, betere voorstellen of aanpassingen zijn natuurlijk altijd welkom

de eerste mekanieker zijn gezicht is afgewerkt.... kleuren schelen wel wat met het echte maar was niet echt perfecte licht om de foto te maken...

attachment.jpgattachment.jpg
 
is dit de definitieve huidskleur of moet er nog aan gewerkt worden?
Ik zal in ieder geval op de armen en vingers wat meer schaduw leggen en als ik je een tip mag geven voor je ogen, zet eens een hèèl klein wit puntje in de zwarte pupil,en als ie droog is een klein laagje lakvernis in zetten ,dan is het net of uw figuurtje leeft.
Onder de ogen zou ik ook wat diepte en oplichting leggen dan zit er wat meer leven in.
Wat voor verf heb je gebruikt?
Zo te zien is uw huidskleur wel goed benaderd.
Ga ik zeker eens volgen.;)
grt Nicolas
 
als dit een 1/35-figuur is, vind ik het gezicht meer dan geslaagd! Vooral op de tweede foto vind ik de jukbeenderen, ogen,enz. zeer goed uitkomen! Mooi!
 
ja, het gezicht is al af... de armen nog niet. die moeten nog gedaan worden... goh die ogen moet ik eens proberen... was nu al blij dat die pupil erin geraakt was zonder de rest vol te kladderen :p :D
rondom de ogen is het al donkerder gemaakt hoor, maar moeilijk te zien op deze foto's... volgende update proberen van onder beter licht een foto te maken. bedankt voor de tips in eder geval... die vernis op de ogen zeker eens proberen...
dit is allemaal met de verf van vallejo gedaan..
 
Kevin, de vraag is hoe ver je wilt gaan met je figuren.
Als ik over beurzen loop zie ik altijd fantastische modellen zonder figuren of waar de figuren altijd een beetje achterop hinken in vergelijking met de modellen die getoond worden. (is natuurlijk mijn persoonlijke mening ben dan ook een figuren freak)

Het gezicht is een zeer goede basis om op verder te werken en heeft al een hoog niveau.

ik schilder altijd eerst de ogen, deze zijn de ziel van elke figuur (het gevaar om zoals je schrijft de rest vol te kladderen valt dan weg)
klinkt overdreven maar een iris bestaat uit twee kleuren de kleur die wij waarnemen (blauwe ogen, groene ogen, enz) slechts een klein deel daarvan is de pupil (zwart). De meeste figuren die ik zie bij modelbouwers hebben een alcohol probleem (uitgezette pupillen)(enkel de figuren :D) in realiteit heeft slecht een heel klein percentage van de mensen een donkere iris. Ook al is een gezicht mat en vuil de ogen glanzen altijd en lijken vochtig, de tip van Nicolas een tikje glanslak en een wit stip geven al een beter effect.

Indien je wil natuurlijk zal ik mijn voorstellen verder geven bij de volgende foto's die je plaatst

Grtx Jan
 
bedankt, ja ik schilder nog niet zo lang figuren, dus ben voorlopig tevreden van het resultaat, maar, beter kan altijd he :D ik wil graag ooit figuren kunnen schilderen zoals vele knappe en realistische die ik soms op beurzen om magazines tegenkom... tips zijn altijd welkom... zo leren we he niet waar :D.. ik schilder de gezixhten zoals voorgedaan in de dvd van michael kovac?? dacht ik dat het was... gaat over figuren schilderen met acryl...
 
als dit een 1/35-figuur is, vind ik het gezicht meer dan geslaagd! Vooral op de tweede foto vind ik de jukbeenderen, ogen,enz. zeer goed uitkomen! Mooi!

dit is idd een 1/35 figuur :D
 
Kevin ...ten eerste knap figuurtje...en inderdaad ik vind dat je toch al een prachtg resultaat neerzet hier...en als ik dan al die waardevolle tips hier allemaal lees...kan niet misgaan ........:8:8...ik blijf dit zeker volgen zele :D
 
We zijn er om elkaar te helpen, nietwaar?;)
 
idd maerlandt :D

zo eerste figuurtje van de reeks is naar mijn mening klaar... heb de ogen zoals hierbovan aangeraden met een tikkeltje gloss vernis een beetje meer karakter gegeven :p, geeft wel een ander zicht... hier nu wel niet te zien...

attachment.jpg
 
Kevin.....ziet er zéér goed uit,knap resultaat ;)
 
Philipson, geen drybrush hier :) mijn verf hard vedund en dan over de op te lichten plooien geweest...
 
Kevin, sterk bovenstuk voor de broek stel ik voor dat je er een beetje leven in brengt. is natuurlijk niet eenvoudig bij camouflage maar het gaat. neem een donker grijze kleur en verdun die sterk, afwrijven op papier en daarna aanbrengen op de delen die je wilt schaduwen. rustig werken (als je verf genoeg transparant is verkrijg je een schaduw zonder de camouflage of de originele kleuren te verdekken)
de foto hieronder is een voorstel.

attachment.jpg

Grtx Jan
 
mooi figuur kerel! en inderdaad als je er wat schaduw inlegd komt hij beter tot zijn eind, maar voor de rest prachtig figuur!:wow:
 
Idd, dit heb ik over het hoofd gezien... Bedankt voor de tip, de binnekant van de pijpen onderaan had ik nog nooit over gedacht.. vanavond proberen.. maar nadien, moet hier eigelijk een vernis over? Want bij mijn vorige figuren had ik een vernis opgezet, mat vernus van vallejo, en vond dar die toch een lichte glans had... Ofwel had ik iets verkeerd gedaan
 
kevin, gebruik zo weinig mogelijk vernis. De enige keer dat ik vernis gebruik zijn dit voor de ogen en matvernis als ( bij dus olieverf) nog teveel blinkt door de weinig olie die er uit is ( of wel steek ik hem eens in de oven om de olie en de verf vlugger te laten drogen, gelukkig leest mijn vrouw dit niet ;))en in mijn geval voor de harnassen van mijn ridders.
 
Ok weer. Iets bijgeleerd :D we gaan er nog geraken zo :p
 
zo, ff buiten strijd geweest... moet het wat rustig aan doen voor de rug :( en jammer genoeg zit de modelbouw er mee voor tussen maar toch weer ff de pijn verbijten en wat aan men ruine gewerkt. deze is nog niet af natuurlijk maar toch al aardig opgeschoten... ben alleen nog aan het twijfelen hoe ik de binnenkant ga doen... op het eerste verdiep ga ik wel een stukje vloer inleggen en een papiertje tegen de muur... maar de achterkant van de bogen beneden weet ik niet goed.... in de bogen ga ik twee ijzeren poortjes inhangen denk ik...


voor en na
attachment.jpg attachment.jpg


attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan