Hoofdsponsor

1/35 The Rusty Admiral. [wip]

Een paar versleten en vergane autobanden is ook een mogelijkheid G...
Of zoals Erwin voorstelde netjes gestapelde bakstenen, begroeid met mos...
Ja, waarom geen oude melkbus die gebruikt is als "target-practice" ?
Ik weet zeker dat ge de juiste keuze zult maken.

Mark
 
Ik was inderdaad al aan het denken aan baksteentjes gesneden uit kurk en op een stuk plastic verpakking, ik ga ze niet te netjes stapelen en lekker verweren !

Ijzer ligt er al genoeg nu.
 
Dit is precies The Never Ending Story ;) je hebt ons nogal ingepalmd ze Guy. We smullen hier zo van dat het geen naam heeft.
 
ik ga ze niet te netjes stapelen en lekker verweren !
En natuurlijk verschillende formaten, kleuren en tijd van neerleggen.

Dat wordt weer SMULLEN!

Peter
 
Dank jullie gasten ! Ik heb gefaald ! Eerst heb ik meerdere pogingen ondernomen om overtuigende steentjes te snijden uit kurk en dat wilde maar niet naar mijn zin zijn, daarna heb ik uit 3mm plastic card steentjes gemaakt en opgeruwd maar ook deze vond ik niet goed genoeg.

Omdat ik niet ter plekke wil blijven trappelen, heb ik een alternatief plan opgevat, nl. het plaatsen van een oude velg met band uit de sparebox.

Hier heb ik de bouten van verwijderd en de gaten uitgeboord.

Straks ga ik dit item dan schilderen en afwerken.
 
G., gefaald ? Daar geloof ik niets van, misschien niet gelukt zoals ge het graag had gewild... maar gefaald ? Dat nooit.
Inderdaad is een oude band en velg zeer zeker een waardig alternatief, maar wat gedacht van echte steentjes ?
Of een band alleen met daarin onderin stilstaand water ?
In ieder geval ik ben wel weer benieuwd naar het vervolg van het verhaal van die Admiraal...

Mark
 
tja........ wat moet ik schrijven ?
Niets !
Dat zegt genoeg.
 
Allez, weer wat verder gedaan, ditmaal heb ik een oude band met velg geplaatst, wel leuker dan de hoop stenen.

Ook werd er meer droge vegetatie aangebracht, dit wil ik nog iets meer toepassen. Tegen de planken heb ik iets meer algenvorming gecreëerd.

19_zps42b37f70.jpg

Nog een laatste update van deze achterkant volgt later. Daarna is het dak aan de beurt...

Vriendelijke groet, G.
 
De buitenkant wordt net zo "spannend" als de binnenkant, goed bezig G!

Fred
 
Pfffffffft.
Alles is al gezegd.
Dit is weer een meesterwerk.
 
Pfffffffft.
Alles is al gezegd.
Dit is weer een meesterwerk.

Mijn gedacht.
Juist misschien een klein opmerkinkje.
Vind zelf dat de band voor een oud wiel nog vrij goed opgeblazen is en dat hij nog een redelijk goed profiel heeft.
Voor de rest niets dan lof maatje, je blijft ons verrassen.
Zal dit dio ooit af geraken, je bedenkt steeds meer detail en kan ze dan nog goed uitwerken ook.
 
Hoi Buzzy, ik heb de band voor een deel kaalgeschuurd, maar niet al het profiel is weg. De band is langs achter uitgevlakt omdat hij schuin staat, wel heb ik hem ditmaal niet afgelaten. De meeste referentiefoto's van oude banden op velg tonen meestal gewone, volle banden. Binnenin heb ik ook al vier platte banden...
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt, een wiel met band dat los staat gaat niet plat omdat er geen druk wordt op uitgeoefend, die gaat pas plat als je erop duwt. Veel mensen vergeten zo ook regelmatig de spanning van hun reservewiel te controleren. :unsure:
Het bandenprofiel van een versleten band is ook niet altijd mooi op het loopvlak afgesleten... tegenwoordig op de TC wordt je vering nagekeken wat vroeger niet was, bij een versleten vering komen je wielen enigszins schuin te staan en gaat de band aan de binnenzijde afslijten terwijl je aan de buitenzijde het idee hebt dat je banden nog in orde zijn. Ik heb het zelf meegemaakt toen ik jaren geleden met mijne auto op de TC over de put kwam!
 
Deze is eindelijk van het reservebankje gekomen.

Gisteren nog het golfplaten dak op maat gemaakt voor de barn en vandaag de bevestiging ervan op het geheel verlijmd.

Ook de basis van de platen geairbrushed.

61_zpsa3e89298.jpg

Nu kan het dak afgewerkt worden.

Groeten van Guy.
 
Wat je wel nog met de band zou kunnen doen eventueel is een mapping uitvoeren met bijv. blauwe, witte, beige en lichtbruine tinten om een verwering te geven.

Maar het is muggenziften want t ziet er prachtig uit allemaal.
 
Ziet er weerom goed uit G. Ben benieuwd naar de schilderwerken...

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan