Hoofdsponsor

1/35 The Rusty Admiral. [wip]

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Omdat ik op mijn herfstbladeren moet wachten kan ik net zo goed even verder aan deze van een tijdje geleden.

Vandaag heb ik een betonvloertje gemaakt voor het hoekje van de barn.

Ik gebruikte deze foto voor de beoogde look :

concrete_floor_0055_03_preview_zps0e287ae4.jpg

Even de uitleg om het zoals hierboven te krijgen :

- basis was een stuk plastic sheet van enkele mm dikte, best stevig dus.

- hierop werd met een schuurpapier een ruw oppervlak gemaakt.

- met licht verdunde houtlijm erover kon ik met een theezeefje fijn strandzand in de natte bedding verdelen.

- het teveel werd verwijderd na droging.

- nu had ik genoeg grip voor de volgende bewerking :

- ik maakte een gipspapje welk ik met een paletmes over het zandoppervlak aanbracht.

- toen dit begon in te trekken, tamponneerde ik met een ruwe borstel een beetje structuur van versleten beton.

- met een paar fijne tandenstokerpunten maakte ik de scheuren in het 'beton'.

- ook werden er hier en daar putjes van slijtage uit het gips gepitst met een tandenstokerpunt.

En dan krijg je dit, een stuk van de vloerplaat (nog niet geschilderd, enkel het contrast wat aangepast voor beter zicht op de structuur) :

DSCN1985_zpsc6e0bf8b.jpg

Groeten ! G.

De rest komt later...
 
Laatst bewerkt:
Ziet er weeral schitterend uit en dan is dit nog maar het begin...
Weer bangelijk zene G.

Mark
 
Heuuu.... en dewelke was nu weer de referentiefoto??? :unsure:

Ik denk dat je de realiteit niet beter kan benaderen en ja, dit dio, daar wachten we ook al lang op! :D
 
Wie we hier terug hebben, een van mijn favorieten van u.
Mooi resultaat man.
 
Zie je nog iets van dat zand Guy? Mooi hoor!
 
weeral iets bij geleerd van de gunit.
gr soetkin
 
Hey,

Indd, ik volg Walesha, welke was nu de ref-foto.... ;)
Heel schoon werk Guy, maar gaat dit niet te zwaar worden op het einde..??
Ik weet natuurlijk niet hoe groot je wil gaan uiteraard.
 
Fred, en met verdienstelijk ben ik al erg blij !

Mark, ik ga hier nog veel werk hebben, ook al heb ik de plannen wat aangepast. Het diorama ga ik kleiner maken dan oorspronkelijk de bedoeling was. Het heet The Rusty Admiral en hierop moet achteraf gezien, de focus blijven. De zijspan is een heel leuk bijkomend item en dat zal ik gebruiken. De boerenkar blijft op kant, alsmede de kruiwagen. Die zijn niet verloren en zullen snel op een ander diorama verschijnen. Ik wil nu alles heel goed bestuderen. Gewoon uitgebalanceerd te werk gaan...en er een barnfind van maken...

Walter, dank je !

Buzzy, het wordt tijd he, dan kan ik nieuwe plannen beginnen uitwerken.

Michel, het zand was er vooral voor het houvast en een tikkeltje structuur, maar zeker niet veel.

Soetkin, op ons forum leren we allemaal bij, topforum !

Swaken, ik ga niet groot gaan, iets kleiner dan 13X18 zelfs. Mijn wens is om een klein, fijn werkske te maken.
 
Vandaag weinig tijd gehad, maar toch genoeg om het betonvloertje van een eerste wash te voorzien.

Als het vloertje helemaal klaar is, kan ik het op de sokkel lijmen, maar zover is het nog niet.

Soit, ik sprak eerder van een klein, intiem hoekje en zo komt de opstelling ongeveer :

DSCN1996-kopie_zps638ed251.jpg

De achterkant en de rechterkant lopen ietwat weg om het oog gemakkelijker te leiden, ze komen wel samen onder een rechte hoek rechts achter. Ik heb plastic card gesneden en bewerkt tot ik lange latjes had en deze worden later voor de wanden aangewend.

Goed dat ik hiermee verder kan, en beter nog dat ik de pauze heb ingelast om goed na te denken, mijn Admiral gaat nu niet verloren in een te complex geheel.

Goed weekend, vriendjes van het plastic !

Guy.
 
En de fiets, mag die ook niet meer mee doen??? :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nice work G! Voor mijn komt het mooi tot zijn recht.

Grtz Bart.
 
For though truely arth a great magician G...:O:O
Schitterend wat je weer neerzet en dat is nog maar voorbereiding...
WOW makker, dat is alles wat ik er kan op zeggen.

Mark
 
Hey Guy,

Opstellng ziet er heel goed, ik vermoed dat je de schuur zult opbouwen (allez, een stukje hè) achter de admiral. Ga echter niet te hoog, je steekt teveel weg van dit prachtig model...
Persoonlijk, vind ik dit zelfs nu een heel mooie opstelling dat ik enkel nog wat kleinigheden zou toevoegen zoals een oud vat, wat planken en klein brol en dan gedaan... ;)
 
Hoi mannen, ik ga veel op Diorama's vertoeven want de Admiral staat hier verder te verstoffen en de Char moet dringend Franse dorpen bevrijden...

Terwijl ik werk ontstaan nieuwe invalshoeken en hopelijk kan ik een leuke setting uit de mogelijkheden distilleren.

Vandaag heb ik het hout voor de schuursectie al wat voorbereid maar er komt nog.

Een how to om met plastic hout na te bootsen, in dit geval oud hout in de vorm van planken en balken.

Als er iets niet duidelijk is, vertaal ik graag de tekst op de verklarende foto's.

1_zpse10bc569.jpg

2_zpsd90d532c.jpg

3_zps304dcab8.jpg

4_zps83cfa40e.jpg

5_zpsa0892836.jpg

6_zpsad8edeb6.jpg

Groeten van G.
 
Tof om te zien hoe je juist je mooie houtwerken aanpakt. Steeds weer leuk om je how to's te kunnen volgen.
Thx for sharing...
 
bedankt man alweer een goede tip en how to.
JA JA, ik zit hier terug vooraan.:) :)
 
Ja, ik ben ook terug mee aangeschoven G.
Altijd bereid om bij te leren hé...

Mark
 
Hey,

Guy, was het niet beter om echte balsa te gebruiken, daar heb je de nerfstructuur al en kun je gemakkelijk bewerken in de vorm van wegsnijden, enz..
Uiteraard is balsa ook heel licht.. ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan