Hoofdsponsor

1/35 'The end', 1945... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt,bedankt jongens vandaag al even het figuurtje in de primer gezet nu laten drogen tot morgen en dan kan het start schot gegeven worden...

Heb trouwens nog zeer interessante info gevonden over het gebruikte uniform..

70528p4.jpg
 
Danny dat figuur schilderen van je is echt top ;-)

Cheers,
André
 
Vandaag heb ik me bezig gehouden met het bovenlichaam van mijn figuurtje te schilderen en het hoofdje te plaatsen.
Aan dit bovenlichaam heb ik ongeveer een 5-6 uurtjes werk gehad en ben toch zeer tevreden over het resultaat..
Alles is geschilderd met acryl verf van Vallejo,na veel twijfel heb ik toch niet gekozen om een cammo schema toe te passen,de reden hier voor is te weinig info over de gebruikte uniformen.
Nu rest er me alleen nog om alles goed laten uitharden en na enkele dagen te starten met de broek...

Afbeelding019-12.jpg

Afbeelding021-10.jpg

Afbeelding024-10.jpg

Afbeelding025-8.jpg

Afbeelding026-10.jpg

Tot hier dan deze kleine update...
 
Ik kan Ivan alleen maar bijstaan in zijn woorden!!!

Cheers,
André
 
dit is echt goed,danny

miscch eens een how to maken:)
 
dit is echt goed,danny

miscch eens een how to maken:)

Bedankt hugemikus ben zelf nog volop aan het leren met het schilderen van figuren maw sta ik zelf nog op de onderste trede in deze tak van modelbouw,het genen ik wel kan mee geven is dat je de verf echt goed moet verdunnen als je gaat werken met de highlights en shadows zo bekom je het mooiste/beste resultaat en dit geld ook voor de gezichten.

Het maken van kleine dio's vergezeld van enkele figuren is dan ook echt men ding...

Als ik zelf wat verder sta zal ik hierover zeker een How to maken over het schilderen van figuren...;)
 
Of dit nu volgens Verlinden is geschilderd durf ik niet te zeggen ik bezoek wel veel forum's die enkel figuren schilderen en daar haal ik veel info af bekijk ook veel op youtube en vooral zeer veel oefenen...;)
Verder maak ik het mij niet te moeilijk om kleuren te mengen voor mijn gezichtjes gebruik ik bv maar 4 kleuren die ik dan lichter of donkerder maak..

Hier is al een filmpje dat ik ongelooflijk veel heb bekeken en zeer leerzaam is..

http://www.youtube.com/watch?v=TMDWfDkap0w
 
Wow Danny, die dikke jas ziet er top uit !
 
heel mooi danny ik word er gelijk stil van 8)
 
't ziet er prachtig uit.

Ik heb een vraagje in verband met de witte cammo, hoe heb je deze aangepakt? Binnenkort waag ik me ook aan mijn eerste figuur, en deze staan in een volledig witte cammo. Nu vroeg ik me af hoe ik daar best een beetje leen in stak, want wit is ook maar wit..
 
't ziet er prachtig uit.

Ik heb een vraagje in verband met de witte cammo, hoe heb je deze aangepakt? Binnenkort waag ik me ook aan mijn eerste figuur, en deze staan in een volledig witte cammo. Nu vroeg ik me af hoe ik daar best een beetje leen in stak, want wit is ook maar wit..

De broek moet nog wel geschilderd worden deze staat enkel nog in de primer ;) voor de witte cammo zou ik meer gaan voor gebroken wit en de shadows doen met zeer licht grijs,als basis kleur verleend Vallejo 820 Off White zich uitstekend om te starten.
 
Dag Danny, mooi figuurtje is dit geworden.

Aan de achterzijde van de linkerarm zijn een paar plooien in de mouw, die ik wat te fel groen vind. Ik zou er een donkerder schaduw durven inleggen. Zelf schaduw ik met Raw Umber. Licht aanstippen en dan de verf uitvloeien in de plooi. Eigenlijk mag gans het figuur een lichte wash krijgen van Raw Umber, zo zal het wafelpatroon in het vest beter uitkomen, het is tenslotte in deze naden dat het vuil zich opstapelt. Of ben ik op bepaalde zaken vooruit aan het lopen.

Je wintercamo, maak er maar een vuile vod van, geen doktersjasje. Het zijn tenslotte soldaten van een leger op de vlucht die al in menig schuttersputje zullen gelegen hebben.

Het blijft uiteraard jouw figuur, elk heeft zijn eigen inzicht en methode van werken.

Maar we blijven dit met grote belangstelling volgen. Je figuurtjes zijn een plezier voor het oog !

Groeten Rik
 
He Rik bedankt voor je feedback,de lichte wash met Raw Umber gaat zeker nog gebeuren maar die zal ik op het aller laatste uitvoeren zodat ik eerst een matte vernis er op heb gezet om de verf te beschermen...

En trouwens goed op gemerkt van de plooi op de linker arm dit zal ik nog moeten aanpassen...
En natuurlijk bedank voor de mooie woorden...;)
 
Laatst bewerkt:
Verlinden geschilderd of niet, t'is in ieder geval gedaan met een goede hand! ;) Klasse!!!

Erwin.
 
Het eerste figuurtje is volledig af er rest me dan nog alleen het wapen toe te voegen...;)
Het volgende figuur staat al in de startblokken dus nog even geduld beste vrienden...

Afbeelding027-9.jpg

Afbeelding028-8.jpg

Afbeelding029-9.jpg

Afbeelding030-9.jpg

Afbeelding031-7.jpg

Afbeelding032-9.jpg

Afbeelding033-7.jpg
 

Bijlagen

  • Afbeelding 027.jpg
    Afbeelding 027.jpg
    24,3 KB · Weergaven: 7
  • Afbeelding 028.jpg
    Afbeelding 028.jpg
    22,1 KB · Weergaven: 4
  • Afbeelding 030.jpg
    Afbeelding 030.jpg
    22,4 KB · Weergaven: 2
  • Afbeelding 029.jpg
    Afbeelding 029.jpg
    23,2 KB · Weergaven: 3
  • Afbeelding 031.jpg
    Afbeelding 031.jpg
    20,6 KB · Weergaven: 1
  • Afbeelding 032.jpg
    Afbeelding 032.jpg
    22,2 KB · Weergaven: 2
  • Afbeelding 033.jpg
    Afbeelding 033.jpg
    22,6 KB · Weergaven: 2
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan