Hoofdsponsor

1/24 Tamiya LaFerrari [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Knappe spuitwerken Dave. Als de rest van de carrosserie ook zo is... dat beloofd.
Dashboard is goed gelukt, alsook het stuur.
Zetels zijn ook zeer geslaagd, het lijken wel echte lederen...

Mark
 
bedankt interceptor, de zetels is met mat rood van tamiya gespoten en daarna met de wax van tamiya ingevreven.
greetz
Dave
 
Dave, prachtig , blinkt goed de lak en de rest ziet er ook prachtig uit.
 
De wekelijkse update is er.

De dakhemel is voorzien van flokking, binnenspiegel en binnen verlichting.
SAM_7789.png
SAM_7788.png

De binnendeur is voorzien van carbon en flokking(is nog niet klaar).
SAM_7803.png

Nog meer carbon aan de binnenkant van de motorkap.
Sol aan het werk.
SAM_7793.png
Sol heeft zijn werk al gedaan.
SAM_7794.png
Kan geen carbon meer zien.

En zo staat de LaFerrari er momenteel bij.
SAM_7796.png

Greetz
Dave
 
Wat een prachtauto.
Komt precies net uit de fabriek gerold!
 
Hij ziet er goed uit Dave. Ik zit wel met de vraag of de flocking op de deur niet te "zwaar" (geen gewicht...) gaat uitvallen
Ik bedoel dus verhoudingsgewijs... Ik weet wel waar je naar toe wil met die flocking, maar ik geloof nooit dat het de bedoeling is het daar voor te gebruiken.
Ik moet toegeven dat de dakhemel wel meevalt en er goed uitziet (op foto toch), maar ook hier dezelfde bedenking.
Flocking is eigenlijk echt voor de vloerbekleding.
Ik blijf wel volgen want vind het tot nu toe een zeer geslaagd model dat je neerzet.

Mark
 
Ik kan je volledig volgen in de flocking Interceptor, het ziet er inderdaad wat grof uit en zal eens kijken wat is ik nog mee kan doen.
Maar ik wil het ook niet gewoon mat zwart verven heb je een ander idee?

Greetz
Dave
 
Ik kan je volledig volgen in de flocking Interceptor, het ziet er inderdaad wat grof uit en zal eens kijken wat is ik nog mee kan doen.
Maar ik wil het ook niet gewoon mat zwart verven heb je een ander idee?

Greetz
Dave

De wagen ziet er erg mooi uit, inderdaad is de flocking enigszins grof.
Je zou kunnen overwegen bloem te gebruiken, dit is veel subtieler en ziet er daardoor realistischer uit.

Succes, Ronald
 
Zoals Ronald zegt, de bloem methode had ik eigenlijk ook in gedachten.
De bloem is fijner van structuur en geeft een meer "fluwelen" effect. Zachter dan de flocking alleszins.
Ik zou er nu niet teveel meer gaan aan veranderen Dave. Risico op beschadigingen wordt immers te groot.
Gewoon onthouden en meenemen naar een volgend project. Nu rustig afwerken (tenzij je het zonder al teveel problemen kan oplossen...)

Mark
 
wauw dat is een stukje modelbouw prachtig werk
 
thanks seaking begin er van te blozen, iedereen trouwens.
Met de bloem is dat het zelfde prencipe als de flocking eerst verven en dan bloem nog eens over verven?
Toch ga ik het proberen nog te veranderen, ik ga met een scherp mesje de flocking weg schrapen we zien wel.
De binnenhemel zal toch zo blijven aangezien die al gelijmt is.

Greetz
Davy
 
Inderdaad Dave, het werken met bloem gaat volgens hetzelfde principe.
Eerst verf, vervolgens de bloem en dan eventueel bijstippen met verf.
Hiervoor moet je geen nieuw penseel gebruiken...
Veel succes.

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik Tenco Fabric spray. Op de foto hieronder zijn de 2 zetels en het stuur er mee gedaan. Ook het dashboard. Je ziet het deel dat niet behandeld is. Eerst een laagje mat zwart en dan Tenco erover nevelen. Niet veel gebruiken en van ongeveer 30cm afstand spuiten.

attachment.jpg
 
Flocking versus bloem versus Tenco.

Flocking is goedkoop, maar nogal grof. Bloem is nog veel goedkoper, maar het is een een "gesmodder". Tenco is peperduur, hoewel een spuitbus (met geluk) lang mee gaat.

Ik heb een tijdje geleden een idee gekregen om dit soort structuur aan te brengen : sneeuw in een spuitbus. Jawel het soort spuitbus dat men gebruikt om op vensters van winkels een sneeuw-effect te zetten. Nu het zomer is zijn deze spuitbussen spot-goedkoop (€ 0,50), maar ik heb het nog niet kunnen testen.
Qua hechting zal het wel goed zitten, de vraag is hoe de sneeuw op een laag verf gaat reageren.
 
Ik gebruik Tenco Fabric spray. Op de foto hieronder zijn de 2 zetels en het stuur er mee gedaan. Ook het dashboard. Je ziet het deel dat niet behandeld is. Eerst een laagje mat zwart en dan Tenco erover nevelen. Niet veel gebruiken en van ongeveer 30cm afstand spuiten.

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=29112&d=1357162858

Een werkelijk erg goed geslaagde skai (kunstleer) look, maar het ziet er niet uit als tapijt en dat is wel de bedoeling in de LaFerrari van Dave.
 
Ik heb die Tenco spray ook thuis en heb ook eventjes aan gedacht om die te gebruiken maar de stukken die bekleed moet worden is moeilijk af te plakken.
toch bedankt voor mee te zoeken naar een oplossing en heb besloten om de bloem te gebruiken, morgen zal ik een foto plaatsen.

greetz
Davy
 
Ziet er mooi uit :).
Maar bij die bloemtechniek vraag ik me af of dat wel goed permanent blijft?
Ik vraag me af hoe dat er na een jaar of 10 uitziet?
Iemand ervaringen mee of dit niet vergaat of doet?
De eindstreep is al in zicht.
mvg Bruno
 
Bruno, de bloemmethode werkt perfect en is permanent. Indien deze toch zou loslaten, kan je ze altijd gemakkelijk bijwerken.
Werkt op het principe van natte verf, bloem instrooien, afvegen, eventueel bijstrooien en verven, afvegen en desgevallend bijstippen.
Echter, tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Mark
 
We zijn hier were,

Ik ben aangenaam verrast door de bloem komt heel mooi uit .
vanalles020.png

En ook het motorkap is volledig in de carbon gezet, zaterdag word de kap in de lak gezet.
vanalles021.png
Sol is nog druk aan het werk op sommige plaatsen.

mvg
Dave
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan