Hoofdsponsor

1/24 Tamiya LaFerrari [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kleine update,

Ik probeer al twee weken de bodemplaat in carbon te steken maar ben tot nu toe nog niet tevreden geweest, nu is het voor de derde keer eindelijk wel goed, ik heb nog geen foto omdat het nog in de sol zit.

Maar ik heb wel iets anders:
auto012.png


greetz
Dave
 
Deze is mooi gelukt Dave. Als je bodemplaat hetzelfde resultaat heeft, mag je dik tevreden zijn.
Dit is echte klasse.

Mark
 
Mercikes, ben ook wel tevreden.

De bodemplaat ziet er deze keer goed uit(oef!). van de week in de lak zetten en dan de kersbatterijen bekabellen dan is die ook klaar. zondag volgen de foto's.

Greetz
Dave
 
Ben er nog eens met een op-date.
Na 3keer de bodem plaat in de carbon proberen te zetten is dit toch het beste resultaat van de 3 niet mijn beste ma het kan er toch me door, de kabels van de kersbatterijen liggen er ook bij.
laferrari4008.png
laferrari4007.pnglaferrari4006.png

ook heb nog enkel klein prutswerkjes gedaan voor de bekabeling van de motor.
laferrari4005.png
laferrari4004.png
laferrari4009.png

Spatborden zijn voorzien van carbon als ook de radiatoren zijn met kabels en leidingen.
laferrari4003.png
laferrari4002.png

Hier een voorproefje van alles te samen

laferrari4010.png

Greetz
Davy
 
Ziet er goed uit. het begint voorwaar op een motorruimte te lijken...:)
Grapje... knap gedaan met al die leidingen die zijn toegevoegd.
Fijne detail schilderwerken ook.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Dank u wel allemaal, vandaag nog een beetje verder gedaan aan de bekabeling en nog andere pruts werken.

Eerste wat ik gemaakt heb is kers doos die je kan uitschakelen voor aan de wagen te kunnen werken(denk ik).
Er moet nog wel een stuk van die buis.
Referentie foto:
reflaferrari024.png
Mijn creatie:
laferrari5051.png

Dan nog een beetje carbon voor het interieur.(nog niet af)
laferrari5076.png
laferrari5075.png

Dan nog de luchtfilters (nog niet af)
laferrari5072.png
laferrari5069.png

Als laatste heb de bekabeling van de motor af gewerkt die is klaar.
laferrari5068.png
laferrari5058.png
laferrari5064.png

Greetz
Davy
 
Mooie vorderingen.
Ziet er allemaal strak uit.
 
Hoi, ben weer wat verder met de LaFerrari.

De motorruimte is volledig klaar.
laferrari5001.png
laferrari5005.png
Enkel heb ik gezien dat bij de linkse luchtfilter de rubber niet mooi ovaal is zoals bij de rechtse, dat zal ik nog aan moeten aanpassen.

Dan heb nog een kleine detail decals geplaatst om de knopjes toch wa tmeer leven te geven, op dat punt kan Tamiya toch iets leren van Revell.(wel moeilijk om een deftige foto te kunnen nemen)
laferrari5003.png

De zetels zijn ook klaar.
laferrari5006.png

Als laatste is het tussenschot voorzien van carbon en raampje.
n001.png

Nu staat het dashboard om het menu samen met het dak en die staat momenteel te drogen.
Aangezien er volgende week Jabbeke is zal er niet veel tijd zijn om te bouwen.

Tips zijn altijd welkom

Greetz
Dave
 
Ziet er goed uit Dave. Veel "leven" in het motorruim.
Veel oog voor detail ook. Doe zo verder.

Mark
 
Dank u Interceptor.
Er is heellaas een probleemtje met het dak geweest, de vernis heeft een reactie gedaan de foto volgt nog, onder tussen is alles weer afgebeten en staat hij weer in de primer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, het leveren van commentaar en/of kritiek is niet altijd makkelijk.
Ik vertrek van het principe als iets goed (of slecht) is mag dit ook gezegd worden.
Persoonlijk probeer ik altijd mijn commentaar te geven in opbouwende zin (zoals de meesten trouwens), het voorbeeld bij jouw build : veel leven in het motorruimte en veel oog voor detail.
Is er iets "fout" probeer ik dit steeds met een oplossing te onderbouwen : bv je hebt daar nog een gietnaad lopen, misschien nog even een schuurpapiertje erover halen ?
Het is echter niet iedereen gegeven om dit op deze manier te doen. We hebben vanuit de leiding van het forum ook geprobeerd om hiervoor enkele regels te geven. Als je enkel als commentaar ooooh's en aaaah's krijgt, ben je daar ook niet altijd mee vooruit.
Maar ook ik vind het al wel eens leuk om enkel ooooh's en aaaah's als commentaar te krijgen, zeker als ik zelf ook tevreden ben over mijn werk.
Jammer om te horen van de tegenslag met het dak. Blijkbaar heb je het gelukkig al kunnen herstellen en zijn we dus benieuwd naar de foto's van het vervolg van je build.

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit,
motorruimte ziet er echt levendig uit.
En de carbon zit er ook strak op.
 
Eindelijk de foto's van het dak, het moest ne keer iets verkeerd gaan.
jabbeke2014002.png
jabbeke2014001.png

Het dak staat al weer in de primer, zaterdag het kleurtje en zondag de vernis.
Zondag de foto's van het dashboard die ook al bij klaar.

Greetz
Davy
 
Dat is wel grondig verkeerd gegaan Davy. Heb je ook enig idee wat er verkeerd is gegaan ?
Dit is wel een heel sterke reactie die je daar hebt.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan