Hoofdsponsor

1/24 Tamiya LaFerrari [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is serieuze werking tussen je verflagen.
Kan je even zeggen welke verven je gebruikt hebt?
 
dat is wel een lang verhaal die kort zal proberen te beschrijven.
Oke zal eens beginnen, ik spuit met zeropaints 2k vernis maar in het dak zaten er een paar diepe putten of onevenheden in de lak. Ik dacht dat ga ik er wel uit polieren (schuren en polis)maar het zat er te diep in. Dan dacht ik, zet de vernis weer mat en spuit er nog een laag op maar ik had het dak niet gewassen, omdat ik dacht ik heb toch geschuurd dus het product is toch weg, niet dus de pollies is beginnen werken op de vernis. Dit is het enigste wat ik kan bedenken wat er zou mis gegaan ofwel was mijn verhouding niet goed van de vernis?
Eventjes stress omdat ik weer moet schuren en ik heb een hekel aan schuren maar gelukkig heb ik hier nog een sterk spul heb liggen die alle verf afbijt en het plastiek niet beschadigd beter dan remolie.

Greetz
Davy
 
Dit zal niet zozeer van de polis.
Wanneer je het vergeet te ontvetten dan krijg je kringetjes, visogen zoals ze zeggen.
Dit is meer door de werking van agressieve producten. Waarschijnlijk zal er teveel verdunner in je vernis gezeten hebben of te dikke lagen gespoten.
 
Hey Dave, ik was in dezelfde richting als Camaro aan het denken. Er is een reactie door agressieve producten opgetreden.
Mogelijke oorzaak is inderdaad door teveel verdunner in je vernismengsel.
Gelukkig heb je het nog kunnen redden (zonder al teveel schuurwerk).
Alvast succes bij de herstart van de schilderwerken.

Mark
 
thanks, dan zal het wel van de verdunner zijn. Het is niet gemakkelijk voor kleine hoeveel heden te maken.
 
Bij de 2K is het altijd aangeraden op de verhoudingen te respecteren. Hier is de juiste verhouding:

10ml vernis
5ml verharder
2,5ml verdunner

Toen ik het de eerste keer gebruikte, had ik gewoon de verhoudingen genomen door iemand van een ander forum. Ik heb toen letterlijk mijn model in de vuilbak mogen gooien, omdat ik de 2K er niet meer afkreeg. Ik heb toen mijn leske wel geleerd. Ik gebruik zelf iets minder verdunner om het veilig te spelen, maar verdun wel als ik al een paar mistlagen heb gezet. 2k vernis is niet bedoeld om gewoon te mengen en te spuiten. Als je eerst een paar fijne lagen zet en nadien geleidelijk aan begint te verdunnen na elke laag, ga je zien dat de vernis openvloeid. Als dit gebeurt, moet je meteen stoppen. Dit is noemen ze de perfecte afwerklaag en moet je nadien niet meer gaan polijsten. Hopelijk weet je nu iets meer.
 
Merci Lesley voor de info, juist nog een vraag hoeveel mistlagen leg je en schuur je ook tussen de lagen?

Die verhouding gebruik ik ook maar aangezien ik maar zeer kleine hoeveelheid nodig had is het mislukt om een juiste verhouding te hebben.
Juist nog een vraag hoeveel mistlagen leg je, schuur je ook tussen de lagen en hoeveel droogtijd tussen die mistlagen?
Ik spuit maar 1 laag vernis.
Vroeger gebruikte ik Mr hobby de grijze spuitbussen was ik altijd zeer tevreden over maar zeer moeilijk te vinden bij de hobbywinkels in West-vlaanderen of op beurzen.
 
Dave, wat je ook zou kunnen doen voor je mengverhoudingen :
Bij de apotheker een klein maatbekertje (plastic) en een pipet halen.
Je hoeveelheid afpassen in druppels bvb 10 ml vernis is 100 druppels, 5 ml verharder is 50 druppels en 2,5 ml verdunner is 25 druppels...
Wanneer je nu een kleinere hoeveelheid nodig hebt kan je herleiden naar druppels.
Het is even een geduld werkje, kwestie van het juist uittellen, maar eenmaal je het weet kan je er bijna alle mengverhoudingen mee maken.

Mistlagen moet je zelf zien, want veel hangt af van de dikte die je er hebt opgelegd. Dus hoe fijner de laag hoe beter en zo stil aan opbouwen.
Als je genoeg lagen hebt gelegd (gewoonlijk een 5 à 6 of meer naargelang de dikte) kunt ge een dekkende laag erover leggen.

Mark
 
Tussen de lagen ongeveer een minuut of 10 wachten om de solventen te laten verdampen.
Op deze manier hoef je ook niet te schuren tussen de lagen.
 
Thanks heel intressant, zal het in vervolg doen met druppels want als je met een pipet doet bv 2.5ml blijft er altijd iets achter of zit er lucht bij waardoor je nooit de volledige 2.5ml hebt.
Moets ne keer mis gaan hoe ik het deet.

Greetz
Davy
 
ok, we hebben nog een beetje tijd gevonden in ons drukke leven om verder te doen aan de Ferrari.

Eigenlijk nog niets volledig afgewerkt maar het begint er op te trekken.
1 stukje van het dashboard voor zien van carbon.
P3220061.png
2 tweede deel van het dashboard
P3220055.png
3 autosleutel
P3220059.png
4 Het dak is weer gespoten en nog een stuk is voorzien van carbon.
P3220058.png
5 stuurwiel is ook bijna klaar
P3220056.png
6 nog een beetje van alles in voor bereiding
P3220057.png

Ondertussen als ik moest wachten heb ik de achterbumper af gewerkt en een test fitting gedaan
P3220054.png
P3220052.png
P3220050.png

Dat was het voorlopig.
Als je nog tips hebt voor de afwerking laat het maar weten.
Greetz
Dave
 
Dat ziet er heel goed uit Dave. Herstelling van het dak is ook goed gelukt.
Knappe toevoeging van de carbon alom. Achterbumper komt goed uit de verf...
Volhouden, je bent op de goede weg.

Mark
 
Merci Lesley voor de info, juist nog een vraag hoeveel mistlagen leg je en schuur je ook tussen de lagen?

Die verhouding gebruik ik ook maar aangezien ik maar zeer kleine hoeveelheid nodig had is het mislukt om een juiste verhouding te hebben.
Juist nog een vraag hoeveel mistlagen leg je, schuur je ook tussen de lagen en hoeveel droogtijd tussen die mistlagen?
Ik spuit maar 1 laag vernis.
Vroeger gebruikte ik Mr hobby de grijze spuitbussen was ik altijd zeer tevreden over maar zeer moeilijk te vinden bij de hobbywinkels in West-vlaanderen of op beurzen.

Ik spuit normaal gezien een mistlaag of twee. Altijd tussen de lagen door een 10 minutjes wachten. Na de 2de mistlaag kan je beginnen met te verdunnen. Doe dit wel geleidelijk aan tot je bijna enkel thinner spuit. Wel oppassen voor ophopingen en er voor zorgen dat je de panellines niet dichtspuit.
 
bedankt voor de steun allemaal, de laatste loodjes wegen het zwaarts.
straks nog een paar foto's van het dashboard die af is en de voorkant.
@eyckles ik zal het eens proberen op het dak.

greetz
Dave
 
oke het laatste deel voor van 't weekend,

het allereerste het dak
laferrari6013.png
jongens, bedankt voor de vele tips.

Het dashboard ik ook klaar en geplaatst
laferrari6001.png
laferrari6002.png
laferrari6003.png
laferrari6007.png
laferrari6008.png
laferrari6011.png

De zetels zijn ook al lang klaar maar had nog geen foto geplaatst met deze.
laferrari6012.png

De neus is ook af en die wacht nog om geplaatst te worden als dakop zijn plaatst is.
laferrari6015.png

Greetz
Davy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan