Hoofdsponsor

1/48 Supermarine Spitfire Mk.XVI [DONE]

Lex Dat heeft ook al door mijn hoofd gespoeld ,dat ik misschien geen aparte landingssets kan vinden ergens maar in dit geval zal ik altijd het toch moeten uitboren op de vleugel zelf?!
Bedankt voor de reactie
Grtz Yves,
 
In afwachting van bestelde handboorset voor de reparatie van het landingstel heb ik wat voort gedaan... een verniske ,decals,en terug een verniske...!
attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

Zo zou die af moeten zijn buiten de wielen,ben alleen nog aan twijfelen voor de weathering en/of slijtage aan de instapzijde van de cockpit?
Suggesties...???
Grtz Yves,
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! D details vind ik heel goed gedaan ;d zou ik niet kunnen :)
 
Yves, hoe dan ook, je bouwt en dat is al een stap verder als mij. Hoe je jouw modellen afwerkt is een persoonlijke keuze die je maakt en daarvoor verdien je alle respect. Maar als je om een mening vraagt dan wil ik die ook geven:
Ik denk dat er iets fout zit met de uitlijning van de motor. De aslijn van de motor ligt in dezelfde lijn als die van het vliegtuig. Ik heb de indruk dat jouw motor naar boven wijst. De motor panelen bovenop de motor vormen een rechte lijn vanaf de cockpit. zie zijaanzicht van een spit op: http://spitfiresite.com/2010/04/late-war-spitfires-of-no-127-squadron.html
 
;) Nog een detail - ik heb de indruk dat er een paar haartjes van je penseel in de verf op je model plakken (zie de foto van de onderkant met het afgebroken onderstel). Als je dat opmerkt terwijl je nog aan het verven bent, kan je die oppikken met je penseel door een stekende beweging (geen strijkende) te maken dwars op het losse haartje.

Gebruik je Revell Aquacolor? Ik weet niet hoe die verwerkt, maar op basis van je schilderwerk krijg ik de indruk dat deze erg snel is gedroogd (nogal een "caked on" effect). Revell enamel heeft in ieder geval die neiging. Als dit het geval is, kan je altijd wat "schilders medium" toevoegen aan je verf (te vinden in winkels die kunstartikelen verkopen), dan strijkt je verf beter uit en droogt ze wat trager.

In zijn geheel ziet je spitfire er alvast goed uit! Mijn eerste modelletje kon daar zeker niet aan tippen.
 
Luciano, het motorblok gaat idd wa naar omhoog:unsure:, had vooral pasproblemen bij het motorblok en de twee zijpanelen.Daarom ga ik bij mijn volgend project eerst dryfitten zoals men mij dat hebben aangeraden.
Dit model leek mij boeiend omwille het open motorblok wat het dan weer niet makkelijker maakte,...maar ben al bij al toch redelijk tevreden met het eindresultaat. Nu komen er nog 2à3 technici van de RAF bij te staan op een grasveld...

Ivand,i.v.m mijn schilderwerk heb ik idd ook nog werk voor de winkel en zal dan ook de volgende keer best mijn verf verdunnen(heb by the way zo een verdunner van revell staan..) en deze ook in meerdere dunne lagen zetten...

Alvast beide bedankt voor jullie reactie,zo komt een mens altijd maar verder...;)
Grtz Yves,
 
Ivand,i.v.m mijn schilderwerk heb ik idd ook nog werk voor de winkel en zal dan ook de volgende keer best mijn verf verdunnen(heb by the way zo een verdunner van revell staan..) en deze ook in meerdere dunne lagen zetten...

Alvast beide bedankt voor jullie reactie,zo komt een mens altijd maar verder...;)
Grtz Yves,
Als je je model schildert met een borstel kan je ook mooie resultaten halen, daar heb je per definitie niet echt een AB voor nodig... buiten het verdunnen van de verf en aanbrengen in dunne laagjes is ook de keuze van je borstel van belang.
Gebruik borstels van goeie kwaliteit (iets duurder, maar zoveel beter) en gebruik de juiste vorm zoals een plat penseel voor grote oppervlakten, hoe groter het oppervlak, hoe breder je borstel kan zijn.
Ronde penselen dienen om fijne zaken te schilderen, ook weer de maat aanpassen aan het te schilderen deel.
 
Hoi Walesha ,heb die luxepenselen van revell met marterhaar,volstaan die...?
Van dat borsteloppervlakte lijkt van zelfsprekend maar had er zelf nog niet bij stilgestaan:wub:
Thanks
Grtz Yves,
 
Marterhaar is idd heel goed, of die van Revell van enige kwaliteit zijn weet ik niet, ik gebruikt meestal Kolinsky, niet goedkoop maar heel goed en mits goed onderhoud gaan die jaren mee.
Ik reinig mijn penselen zo: eerst uitspoelen in een potje naargelang het soort verf dat je hebt gebruikt (in thinner, white-spirit, water...), dan met een vod zo goed mogelijk alle resterende verf eruit halen, daarna was ik ze uit onder lauw stromend water met gewone Sunlightzeep en laten drogen. Mijn penselen blijven zo jaren lang in vorm en conditie.
 
Ok, bedankt voor de tip, zal eens rondneuzen voor die van Kolinsky...!!!
Grtz Yves,
 
Voila ,ben weer wat verder geraakt...
Landingstel is gemaakt,als verbindingsdraad heb ik aan stukje van een paperclip gebruikt.

attachment.php
[/IMG]

Hier is zowat een idee hoe ik het zie in een vorm van omgeving..

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

Gtrz Yves,
 
Heb al twee figuren klaar met schilderen ,alleen zou ik nog graag wat schaduweffecten creeren en wat levendigheid in het gezicht willen brengen?!
Graag wat raadgevingen hier omtrent!! Figuren zijn 1/48.
attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

Grtz yves,
 
Laatst bewerkt:
Denk dat er iets scheelt met jouw fotos die je geplaatst hebt ivm die figuren, bericht bewerken en nog eens nazien ?

mooie vorderingen, en goede herstelling ! :)
 
Bedankt,heb ondertussen de foto's aangepast...:wub:
Grtz yves,
 
Leuke figuurtjes en ze zien er nog goed uit ook.
 
Heeft er iemand raadgevingen waar ik moet op letten of rekening moet mee houden bij het aanleggen van een grasveld als ondergrond van mijn Spit ?

Grtz yves,
 
Zo'n grasveld, cq land- en startbaan en tarmac bestond uit een soort stevige gazon... dat werd goed onderhouden.
Je kan daarvoor simpelweg zo'n grasmat voor gebruiken dat ze ook op bvb treintafels gebruiken... om het iets realistischer te maken kan je de afdrukken van de wielen er in maken, want zo'n vliegtuig laat door zijn gewicht altijd in dat gras wel een spoor na, net zoals je met je auto over een gazon zou rijden.
 
Heb daarvoor zo los gras gekocht in verschillende 3 afmetingen:2,5-6-12 mm,het is maar een vraag maar dat van mijn2,5 voor het grote gedeelte gebruiken en aan de hoeken of zijkant het langste ? Of liever over heel de vlakte kort?
Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan