Hoofdsponsor

1/48 Supermarine Spitfire Mk.XVI [DONE]

De kleinste maat, 2.5mm is op 1/48 gras van 12cm hoog... vind je dat zelf niet wat veel voor een grasveld, das meer een weide?
Zoals ik zei: zo'n veld werd goed onderhouden, wielsporen van vlieg- en voertuigen werden gedurig bijgewerkt en het gras kort gehouden.
 
Inderdaad rekening houdend met de schaal wat ik natuurlijk over het hoofd gzien hebb is 2,5 hoog !! Ga dan zo een grasmat bestellen..!
Bedankt Walesha ,het nut van dit forum is weeral eens gebleken !!! ;-))
Grtz yves ,
 
Ziezo beste forumleden mijn eerste projectje is af! Nou ja....
Zou het ten zeerste op prijs stellen om jullie oordeel hierover te weten!
Alvast bedankt...
attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

Grtz yves,
 
Dat ziet er niet slecht uit, maar ik had toch iets meer aandacht besteed aan de ondergrond... zo'n vliegtuig weegt wel iets en laat sowieso bandensporen na in dat gras en die mis ik op het dio.
Enfin, mss kan je het nog corrigeren of het is een detail om rekening mee te houden bij je volgende project.
Bij een dio wordt niet enkel naar het model gekeken, maar ook naar het geheel... decor, figuren, details enz. de samenhang van het geheel dus.

Ik ben benieuwd naar wat volgt! :)
 
Walesha heb je een idee hoe ik die bandensporen kan aanbrengen op zo een grasmat? Moet ik die afschrapen of een grondkleur aanbrengen ...?
Je hebt inderdaad gelijk wat de ondergrond betreft maar weet daar nog geen raad mee ,zie het wel voor mij maar heb de skills nie om het al reeds aan te brengen!
Grtz yves,i
 
In zo'n grasmat kan je gemakkelijk een afdruk van een wielspoor maken... zo'n spit is niet van het kaliber dat hij echte diepe sporen nalaat maar eerder het gras zal platdrukken, vooral op een stuk grasveld dat dienst doet als tarmac. Die sporen kan je maken met het wiel van het vliegtuig zelf, zo'n grasmat heeft een zachte kartonnen ondergrond waar je dus gemakkelijk een diepte in kan drukken maar daar zal het nu wel te laat voor zijn;
Ik zou zeggen... laat het nu zoals het is en hou er rekening mee bij je volgende dio... de start is gemaakt en het resultaat is mijn inziens zeker bevredigend te noemen. Zoals ik al vaker heb gezegd... ervaring komt met de tijd, dat koop je niet en gestaag zullen je projecten er steeds beter gaan uitzien!
 
Bedankt,ga de ondergrond toch wa aanpassen als ik eens tijd heb na een ander project..
Grtz yves,
 
Een laatste correctie gedaan ,wa pitching en de ondergrond wa levendiger gemaakt....

attachment.jpg

attachment.jpg

Normaal gezien is dit project gedaan...

Grtz yves,
 
Heel mooi! De ondergrond ziet er idd veel levendiger uit, die kale plekken in het gras maakt het geheel veel realistischer overkomen.
 
Ja dat klopt he, een paar kale plekjes en het ziet er inderdaad zeer realistisch uit !
Ik vind het zeer geslaagd en knap !
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan