Hoofdsponsor

1/50 spanten bouw pinas ( spiegelretour schip )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijne beste Witse.....sorry...Dirk...:P:P...prachtig man....het is echt ambachtelijk...je beplanking is echt mooi...je berghout past perfekt....knap man....:D:D:D
 
thx swa ik zal hem zondag wel eens mee brengen ;)

dan krijgt ge zeker goesting in jou halve maan :laugh:
 
Ziet er goed uit maar waarom plaats je niet eerst de berghouten zoals witsen dat voorsteld. Daarmee kun je ook je dekken uitlijnen en je kanonsluiken etc. ;)
 
rik dan moet ik eerst de horens er van achter op zetten en dat gaat garentie kapot als dat er zover uitsteekt.

dus het onderste berghout kon ik zo plaatsen en tot daar beplanken. nu wil ik als dit gedaan is eerst den overloop er in leggen en dan zal waarschijnlijk de rest van de berghouten er aan komen. het lijkt mij in ieder geval makelijker werken binnen in het schip aan den overloop.
 
Hoi Dirk,

niet normaal zeg!!-fck--fck-
Het schiet goed op zeg de beplanking ziet er strak uit hoor.ApplausApplaus
Ik denk best dat er veel mensen heel jaloers zijn als ze dit zien!!
(ik inbegrepen):-D:-D:-D
 
thx john ben aan de andere kant begonnen maar omdat ik het een soort half open model van ga maken word alleen de voor en achter kant beplankt en blijft in het midden alles open.

de voor kant is klaar maar van achter is het tog vringen en buigen geblazen met die korte plankjes die voor geen cm recht lopen bol en hol en getorst . zit soms 20 min aan 1 plankje te branden om het in vorm te krijgen :laugh:
 
Wat een tempo Dirk, ik kan niet inloggen of er is weer een update en elke keer kijk ik er weer naar uit.
 
romp is klaar tot het eerste berhout en je ziet nu waar ik heen wil met de kant die openblijft.

en dan ben ik ook stilletjes met den overloop begonnen

xszl5.jpg

abr29k.jpg

2rer7du.jpg

1z4epi1.jpg
 
Hoi Dirk,

ik had al begrepen dat je een gedeelte open ging laten zoals die we bekeken hebben in Genk!!

Je romp ziet er strak uit man.
Ga je later ook stukken stukken uit de spanten snijden om beter in de ruim te kijken?
1_1255196660Neuromodelbouw__61_.jpg
Ik heb even een voorbeeld bij geplaatst. het is een foto die ik in Genk genomen heb van onze Waals bouwcollega's.
Ga je nu eerste het dek plaatsen, ik dacht dat je misschien wel aan de spiegel?
Om een totaal beeld van de romp te krijgen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi john zo gaat het er ongeveer moeten uitzien ;)

maar het zal van de laatste werkjes zijn voor ik de masten er op ga zetten om nu nog een mooie stevige construktie te houden. den overloop ga ik ook nog zonder planken laten omdat daar tog ook heel wat op te zien is. en van af het verdek gaat ze waarschijnlijk dicht worden. de kajuit ben ik ook nog niet helemaal uit maar dan zijn we weer een paar maanden verder :D 8)

ik ga eerst den overloop er in leggen john en als die beplankt is zal de rest van de spanten waarschijnlijk aan de beurt komen.
 
Hoi Dirk,

ik had al begrepen dat je een gedeelte open ging laten zoals die we bekeken hebben in Genk!!

Je romp ziet er strak uit man.
Ga je later ook stukken stukken uit de spanten snijden om beter in de ruim te kijken?
1_1255196660Neuromodelbouw__61_.jpg
Ik heb even een voorbeeld bij geplaatst. het is een foto die ik in Genk genomen heb van onze Waals bouwcollega's.
Ga je nu eerste het dek plaatsen, ik dacht dat je misschien wel aan de spiegel?
Om een totaal beeld van de romp te krijgen!



John....dit is een zéér prachtig voorbeeld...en zeker gemaakt door een master houtsnuiver....:D:D

Dirk...dit is nu wat ik bedoelde...vanmiddag...toen we lekker met een kop koffie,aan het dromen waren over uw pinas...:P:P:P...maar deze droom gaat zeker uitkomen..ik ben er zeker van...:D:D:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Swa,

heb je ook zijn pinas kunnen bewonderen?

Neen John...spijtig nog niet ...in levende lijve....maar we waren vandaag in willebroek afgesproken...en vandaar...:D:D
Maar ik krijg genoeg informatie van onze vriend...en ik volg hem van zéér dichtbij...maar het zal niet lang duren hoor...dat ik hem in het echt zie...:D:D:D
 
Neen John...spijtig nog niet ...in levende lijve....maar we waren vandaag in willebroek afgesproken...en vandaar...:D:D
Maar ik krijg genoeg informatie van onze vriend...en ik volg hem van zéér dichtbij...maar het zal niet lang duren hoor...dat ik hem in het echt zie...:D:D:D

Zeker iets laten weten hoor!!!;);););)
 
wat vordering van de overloop

ik heb een beetje met kleuren gewerkt :D

rood 5x5 mm
purper 2 x 2 mm
blauw 2 x 5 mm
geel dekplanken je zult ongeveer wel een idee hebben hoe het moet komen .

ou5o9v.jpg

21oypug.jpg

zvtzbn.jpg

alles is klaar gemaakt voor het dek en dan kan ik morgen stilletjes beginnen maar dit gaat zeker 2 dagen duren zonder beplanking en dan zal het goed vooruit moeten gaan zonder teveel tegen slag.

veel kleiner moet het gevriemel niet worden :laugh:
 
vandaag hoog bezoek gehad en natuurlijk wat geklapt ge kent dat wel. :drink
een koffie en wat koekjes. en toen ik vroeg wie hij was en wat hij kwam doen kon ik mijn oren en ogen niet geloven :lol:
en op eens stond hij midden op de scheeps werf met een meter en een papier in zijn handen .
ongelofelijk die gast eerst ging hij in het ruim kijken en stond daar wat te vloeken en te tieren dat hij niets zag :laugh

en toen kwam hij door het trap gat weer naar boven kruipen en begon tog wel den overloop op te meten .

jawel hoor het witsens him zelv :P en volgens hem zag het er niet slecht uit voor een beginneling. en hij heeft belooft te blijven tot de bouw helemaal af was. en natuurlijk wou hij wel ff poseren :drink

34htogk.jpg

r2omqr.jpg

bhzxna.jpg

2gwajk7.jpg
 
Hé Dirk.....knap ....en Witse himself...mmm...is dat één van de figuurtjes die je zondag gevonden hebt...??...knap..man
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan