Hoofdsponsor

Anders / onbekend Soviet Krechet lunar en Apollo moon space suit 1/16 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou de ontwerper ,, die um gemaakt heeft zei dat het zij was ,,, daar had ie van overgenomen ...

nee er is nooit een cosmonaute op de maan geland , in die tijd ging men ervan uit dat de mannen meer stress bestendig waren en meer fysiek waren ... nu weten we beter ,,, fysiek zijn mannen beter maar niet stress bestendig als vrouwen ... volgens nasa onderzoek ..
 
fysiek sterker ???? halloooo, ik zie me nog niet direkt een oblekt met de afmetingen van een watermeloen doorheen een lichaamsopening ter grote van een citroen persen zonder flauw te vallen de pijn hoor :ohmy: (quote uit "Look Who's Talking").

Dat er geen cosmonauten op de maan geland zijn, wist ik wel, maar ik wist niet met zekerheid of de Amerikanen geen vrouw op de maan gezet hadden al dan niet. Overigens is het woord "cosmonaut" veel correcter dan het hooghartige "astronaut" dat de amerikanen hanteren, "cosmonaut" betekent immer "ruimtereiziger", terwijl er nog steeds (en wellicht nooit zullen) "astronauten" bestaan, want dat betekent immers "sterrenreiziger").
 
Maar hier is ie dan , een miss cosmonaut valentina ,, die hardware suplie,s van nasa even onder handen neemt , ze is goed vast gekent aan de saftyline , anders zweeft ze weg into space ,,, met hard schroefendraaier in haar andere hand ...

ik vond het een leuk projecktje , je kunt um bijna op de cosmonaut na bij kopje sciene fiction neer zetten ...

Afbeelding_028_%282%29%7E0.jpg


Afbeelding_029%7E8.jpg


Afbeelding_031_%282%29.jpg


Afbeelding_032_%282%29%7E1.jpg


Afbeelding_030_%282%29%7E0.jpg


Afbeelding_033_%282%29%7E0.jpg


Afbeelding_034%7E7.jpg


Afbeelding_035%7E7.jpg
Afbeelding_036%7E7.jpg
Afbeelding_037%7E7.jpg
Afbeelding_038_%282%29.jpg


Afbeelding_039_%282%29%7E0.jpg


Afbeelding_040_%282%29.jpg


Afbeelding_041_%282%29.jpg


Afbeelding_042%7E4.jpg


Afbeelding_043%7E4.jpg


Afbeelding_043%7E4.jpg


Afbeelding_044%7E8.jpg


Afbeelding_045%7E7.jpg


Afbeelding_046%7E10.jpg


Afbeelding_047%7E8.jpg


Afbeelding_048%7E10.jpg
Afbeelding_050%7E8.jpg
Afbeelding_051%7E5.jpg


Afbeelding_052%7E8.jpg


Tot zover ....
 
Pascal....man...man...wat een prachtwerk...je bent echt een krak op gebied van ruimtevaart...elk projekt dat je afwerkt getuigt van een zo grondige kennis en voorbereiding..wat zich vertaald tot deze prachtige resultaten...Er is iemand die dit prefekt kan zeggen (Tina Turner) You are simply the best...;););)
 
Tjonge jonge, wat een werkje weer. Ik lees je topics steeds met verbazing weet gewoon heel weinig kritiek te geven. Ga lekker zo door.

Enne wel weer 10 mooie eindfoto´s van dit mooie topic voor de gallerij. :)
 
Telkens als ik deze topic bekijk sta ik met mijn mond vol tanden te gapen en weet ik gewoon niet wat zeggen. :wacko::wacko::wacko:

Gewoonweg prachtig.

Christophe
 
nou Luitjes ,,, de laatste kleine astronaut ligt er nog ,een 1/14 MMU astronaut ,,, aan deze was ik tijdje geleden begonnen ,,, ik wou um eerst maken met een westar 6 sateliet ... maar daar zie ik toch van af ,,, ik had nogal veel afvalstukjes styreen over die ik wou weggooien ,,, maar de vrouw zei maak dat wel je op he ... :? ik denk dat er wel meerder styreen junks hier zijn die kartonnen doosje hebben met ik weet niet hoeveel afval stukjes ... :wink: dus ik dacht bij het voorgaande projeckt nou laat ik het nog eens doen maar dan anders ,,, dus een module gemaakt 20% die nasa vaker gebruikt ,,, om allerlei hardware kasten in op te bergen ... ,, het is eigenlijk een soort draagbaar skelet met allerlei openingen ...
dus je kunt je fantasie er lekker op loslaten .....
vorige keer heb ik een gespoten skelet gemaakt ,deze keer gebruik ik er medisch verband erin , het is een stretch plak verband ,,, je kunt zo mooi het beta - cloth blanket nabootsen ... de hardware spullen die door nasa in doeken worden gewikkeld ...

eerst had ik een bestaand shuttel astronautje gekocht ( rubber ) ,,, en toen de MMU zelf gemaakt ... toen het grijpsysteem dat op de borst zit ,,, toen de boel laten verkoperen en dat heeft twee funktie,s de astronaut in de MMU en het grijp systeem ( ACD ) zijn aan elkaar gesmolten en je heb een mooi glimmend vizier .. toen de boel in een zeer dun laagje primer gespoten en een aantal dunne laagjes witte verf erop ... nu komen als laatste nog wat kleuren erop en details ...
op de nasa module komen nog bol tanks leidingen kabels ect ect en een mooie apart solar panel

12q.jpg
10061770.jpg
Afbeelding_004%7E15.jpg
Afbeelding_009%7E16.jpg
Afbeelding_112%7E5.jpg
Afbeelding_114%7E6.jpg
Afbeelding_115%7E8.jpg
Afbeelding_116%7E5.jpg


Tot zover ........
 
Laatst bewerkt:
Pascal...maatje...je technieken zijn ondoorgrondbaar:nowink::nowink:..dus als ik het goed begrijp kan je ieder kunstof laten verkoperen...is dit een kostelijke bewerking...en dan nog een vraagje ..die boltanks die gaan komen op de modulen..wat funktie hebben die.........prachtig man..:nowink::nowink:
 
dat verkoperen is kostbaar van kunststof of anderen matrialen ,,, verzilveren duurder en vergullen nu op dit moment zeer duur !!!! ( goudprijs ) ,,, zelfs op bloemen kan het , er komt een zeer dun laagje op met zeer hoog houdend metaal deeltjes op , dan gaat het een bad met stroom erop en dan onstaat erdoor geleiding een laagje koper houdent matriaal erop ,

maar het object moet het liefs massief zijn ,als het hol is moeten er gaten in om het in een bad te kunnen laten onderdomplen ,,, anders gaat het te veel drijven ..

hier kun je zien hoe het ongeveer gaat ook een stukje dat ze het op kunstof doen ...

http://www.youtube.com/watch?v=z7f7dQF2KLA

maar zo,n astronaut zit je op euro 100 ,- ik heb het gedaan omdat bij het vorig model de miss cosmonaut ik twee pinnen nodig had om het te kunnen laten poseren op de base ... nu heb ik maar een pin nodig ,, en dat ook mooier , het hardware gedeelt komt te hangen aan de astronaut .. ,,, en die tanks kun je zien als feul tanks ...
 
prachtig filmpje Pascal...nu heb ik zeker een kompleet beeld hoe het bewerkt wordt...het was tot hiertoe een vraag en dankzij u is het antwoord geworden...moet zeggen dit geeft veel mogelijkheden in modelbouw...bedankt maatje...;););)
 
Pascal...maatje je weet wel iemand te verlijden tot deze materie en terecht...dit is zo realistisch...ik heb al die filmen in mijn kollektie zitten...en ja dat is hem....:8:8:8:8....nogmaals bedankt voor deze tip...
 
Nou de vorderingen gaan verder ,,, de mmu is even wachten op wat pingpong balletjes ,,, maar ik heb nog drie diorama,s te gaan ,, eentje is klaar en staat bij afgewerkte projeckten :

http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=129&t=30085 en nu komt de amerikaanse versie ,,, met gemini 4 astronaut Ed white ,,, verder kan ik verder met alan bean,s nieuwe diorama ,, het was een tijdje wachten wat voor thema hij wou hebben ,, het wordt dat hij staat te schilderen op de maan de ezel doek houder wordt verwerkt in het nasa kruiwagentje waar normaal maan gereedschap aan hangt ... het thema wat alan schildert ,, is dat hij wou hebben dat pete zijn maan collega en vriend wou hebben in een pose staat dat hij omhoog wijst naar de aarde ...

Pete is voor 40 % klaar , ik ben nu bezig met een handje ,, heb zijn vingertjes allemaal gebroken :? en in een aanwijz pose gezet ... , best wel friemel werkje ,,, dit moet nu bewerkt worden voor de hand erop kan ....



Afbeelding_152%7E4.jpg
Afbeelding_153%7E4.jpg


orginele pose

Afbeelding_155%7E3.jpg


vingers gezet opnieuw

Afbeelding_157%7E3.jpg
Afbeelding_158%7E3.jpg


Tot zover ....
 
Laatst bewerkt:
Daar staat nog heel wat schilderwerk te wachten.
En zijn vingertjes breken, sadistje.
Maar heb er vertrouwen in dat het goed komt.

Erik.
 
nu de 1/16 apollo maan astronaut mooi aan het drogen is ben ik verder gegaan met de 2 de bol diorama met astronaut Ed white erin ,,, deze astronaut heeft meer bewerkingen , ,zoals een extra camera ,, borst control unit hand stuwstof verplaatsings systeem .. een extra handschoen die ed verloor tijdens zijn ruimtewandeling ... dus nog genoeg ,,,
De base is klaar ,, de bol voor de helft ,,, en de astronaut zijn vizier is afgeschermt voor paint werk en geheel geschuurt ..

Ed_White_spacewalk.jpg


Afbeelding_162%7E3.jpg


Afbeelding_163%7E2.jpg


Afbeelding_164%7E1.jpg


Afbeelding_165%7E3.jpg


Afbeelding_167%7E3.jpg
Afbeelding_168%7E4.jpg


Afbeelding_169%7E2.jpg


Tot zover ....
 
Ziet er uitdagend uit... mss ontgaat het me, maar de bol is enkel om de astronaut te presenteren ?
 
Djeez Bubble,

Dat ziet er weer prachtig uit ^^

Hoe maak je die zwarte bodemplaat ? En wat zijn die bolletjes die in de messing buisjes zitten ?

Groeten

Wet Sellery
 
dankje luitjes ,,,

die bodem plaat is gewoon styreen , een paint erop met soort glitter poeder en dan aantal laagjes aflak ,, en dan voorzichtig de boel monteren ,, die balletjes zijn gewoon kralen ...die ik spuit ,, en dan maak ik eerst een stipje op het bolletje dan plaats ik de bol ertegen en dan weet ik waar er een kluitje ( met de boor ) moet komen waar de bolletje kunnen invallen voor een goede blijvende ligging van de grote bol ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan