Hoofdsponsor

Anders / onbekend Soviet Krechet lunar en Apollo moon space suit 1/16 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou Luitjes ,,,,

Gisteren had ik een tussendoortje , klein modelletje ,,, uit afval stukjes ,,, en stukje kapot speelgoed http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=4638 vandaag ben ik verder gegaan met de afval stukjes verder te verwerken in het MMU diorama ( de astronaut met koppelings pin op zijn ruimtepak ( een pagina terug ,,, )
sommige delen zijn in gepakt met medische tape voor het blanket uitstraling en vandaag ben ik begonnen met de tanks ,,, ( pingpong balletjes ) eerst een gaatje geboort toen op een cocktail prikker geplaats om mooi rondom te kunnen spuiten ... in eerst een primer laag ,,,
Ik had nog stukken van acrylaat liggen ,,, en ik dacht , nou daar zou wel eens een mooie ruimteschotel ( antenna ) uit gemaakt kunnen worden ... en dus weer lekker brainlus verder fantaseren ..... en brouwen ... hij zit goed als in elkaaar , er moeten na het spuiten nog details op maar eerst een bevestegindspunt maken zodat ie op het hardware gedeelte geplaats kan worden ...

Afbeelding_030%7E11.jpg
Afbeelding_031%7E10.jpg
Afbeelding_032%7E8.jpg


Afbeelding_033%7E11.jpg
Afbeelding_034%7E10.jpg
Afbeelding_035%7E9.jpg


Afbeelding_036%7E11.jpg
Afbeelding_037%7E11.jpg


Afbeelding_038%7E8.jpg


Afbeelding_039%7E5.jpg


Tot zover .......
 
Vandaag verder gegaan met de astronaut in zijn MMU , delen afgeplakt waar ijzeren plaatwerk moet komen ,,, toen spuiten en dat steeds laten drogen , in de tussentijd verder gegaan met de base ,,, ik had nogal flink wat afvalstukjes liggen van andere bases ,,, (vooral driehoeks vormen ,, dus die tegengesteld tegen over elkaar gelegt , een paar pinnen in de zijkant gemaakt en toen aan elkaar gelijmd ,, zo bleef er een mooi viekant in het midden over ,,, een afval stukje styreen plaat erop en dan afwerken naar smaak ... en aflakken ,,, en vier messing pootjes eronder en je hebt weer een base ...

morgen de achterkant van de MMU afwerken en dan kan de astronaut met MMU Definitief verankert worden in het mesisng pijpje wat in de base is aangebracht ... en als laatste het hardware gedeelte op de astronaut plaatsen ...

Afbeelding_042%7E7.jpg
Afbeelding_043%7E6.jpg
Afbeelding_044%7E11.jpg
Afbeelding_045%7E10.jpg


Afbeelding_046%7E14.jpg
Afbeelding_047%7E12.jpg
Afbeelding_048%7E13.jpg
Afbeelding_041%7E7.jpg


Tot zover ....
 
Vandaag weer verder met de details aanbrengen op de astronaut ,, toen stukje verder gegaan met de hardware ,,, in de tussentijd vond ik het toch aardig zwaar worden ,, en toen maar eens gepast of het wel kon houden allemaal .. dus niet :? ,,, het is te zwaar :? ... ik zal dus kijken naar een andere oplossing qua objeckt ,,, de lange pin buigt helemaal door en alles zit nog niet eens op het hardware gedeelte en zal nog zwaarder worden ....
Ik bewaar um voor een omgedraaide versie ,,, en monteer dan de astronaut dan aan de hardware ...

Afbeelding_060%7E10.jpg
Afbeelding_061%7E12.jpg


Afbeelding_062%7E11.jpg


ik denk meschien dat ik voor een nog niet helemaal uitgevouwen apart solar panel ga .... eens kijken wat ik er kan uit brouwen ....

Tot zover .......
 
Mooi hoor... Ik denk dat dit een heel realistisch stukje gaat worden als je het solar panel niet helemaal uitvouwt. Dan is het zoals hij aan het werk is.. :)

Ik heb je topic ook een waarde gegeven... ;)
 
Dankje ,,,, Furioza ,,

Maar het hardware gedeelte op de bovenstaande foto,s komt er niet ,,, het is jammer genoeg te zwaar ... ik maak dus een nieuw item ervoor ,, een nog niet uitgevouwen solar panel ...
 
pascal...het idee vind ik bangelijk....de opzet was mooi en inderdaad je bevindingen van het te zware Hardware...kan ik ook best begrijpen..als je de foto's bekijkt en de vehoudingen...astronaut - hardware...de verhoudingen doen blijken ...dat je dit probleem ondervindt...maar je oplossing hier voor is weer subliem..;) en ben er zker van dat dit weer iets héél mooi gaat worden........:dry::dry::dry:
 
Nou de nieuwe vorm heb ik gevonden,ik heb de laatste resjes styreen eruit kunnen halen ,,,, ik vind um wel apart geworden , niet te groot ,,, nu nog verder aankleden met details ....

Afbeelding_064%7E8.jpg
Afbeelding_065%7E6.jpg


Afbeelding_066%7E6.jpg



Tot zover .......
 
Zoiets had ik al gehoopt. En volgens mij kan dit nog gewoon op het model toch?
 
ja die kan er later worden opgeschoven ,,, het is iets kleiner ,, maar niet te zwaar en de astronaut verdwijnt niet meer uit zicht ...
 
Nou Luitjes ,,,,

Dit projeckje zit erop ,,, de fantasie / kolderiek/ brainlus hoe je het ook wilt noemen qua solarpanel is af ,,, ik heber een belgie,s nederlands tintje aan gegeven , ,, ik moet zeggen hij is apart geworden ,,, de solarpanel is kapot ,,, en kan niet geheel meer uitdraaien in het rond ,,, de MMU met astronaut haalt um op voor een reparatie ... .

na de onderdelen erop waren gemaakt met styreen en anderen matrialen ,, kon het in de primer ,,, toen in het zilver en toen de details , toen vast aan elkaar verbonden in de pick up stand ...

als laatste de lustjes gemaakt uit styreen waar de astronaut zich aan op kan trekken en toen met sigarretenas het koper vizier even opgepoest en dan met zacht doekje voor het laten opglimmen zodat het laatste laagje clear coat erop kon ....

Afbeelding_067%7E6.jpg


Afbeelding_068%7E9.jpg


Afbeelding_069%7E7.jpg
Afbeelding_071%7E7.jpg


Afbeelding_073%7E6.jpg


Afbeelding_074%7E9.jpg


Afbeelding_076%7E10.jpg


Afbeelding_079%7E5.jpg


Afbeelding_080%7E8.jpg


Afbeelding_082%7E7.jpg


en hier het eind resultaat met realspace en Science fiction bij elkaar gevoegt ...

Afbeelding_083%7E8.jpg


Afbeelding_085%7E13.jpg


Afbeelding_086%7E11.jpg


Afbeelding_087%7E4.jpg


Afbeelding_088%7E5.jpg
Afbeelding_092%7E3.jpg
Afbeelding_093%7E5.jpg


Afbeelding_094%7E4.jpg
Afbeelding_095%7E1.jpg
Afbeelding_097%7E5.jpg


Afbeelding_098%7E8.jpg
Afbeelding_099%7E6.jpg
Afbeelding_101%7E4.jpg


Afbeelding_102%7E4.jpg
Afbeelding_103%7E5.jpg
 
ja Pascal.....je gedrevenheid en je kennispakket...laten hier weer eens zien dat je tot een fantastisch resultaat bent gekomen...eentje zeker voor in je prachgalerij...:nowink::nowink::nowink:
bedankt dat je me weer hebt laten genieten van een prachttopic......;););)
 
zeer mooi scratchwerk, hoeveel heb jij al van die space dioramas ?
 
Ratticus, check even de afgewerkte gallerij van SciFi, Bubble heeft daar bijna het patent op :): Allegekheid op eens tokje, Bubble, schitterend werk weer. Als je de keuze hebt gemaakt van welke zet ik die graag bij in de eindgallerij.
 
nou komend jaar wil ik wel wat andere modellen doen ,, soms komt me de ruimtevaart de neus uit ..
 
LOL, ken dat, maar dan begin je aan iets anders en zit je toch weer te denken hoe je het wat meer spacy kunt maken :unsure:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan