Hoofdsponsor

1/72 Snellboot S100 klasse. (1/72 Revell) [DONE]

Hey,

Bart, ik ook, ik zijn ook benieuwd....:)
 
Hallo forumvrienden,

Hier zijn we terug met een update van de bewapening. Eindelijk zou ik zo zeggen, het begint tijd te worden, dit wil zeggen dat ik naar mijn einde aan het gaan ben :) :)
De bewapening zorgde wel voor wat stress, maar ja, het is gezonde stress - met hier en daar een echte kleine vlaamse vloek ertussen - met al die bijkomende PE - onderdelen en de toegevoegde scratch natuurlijk.
Zelfs met PE klopt het geheel niet zodat scratch de uitweg bood.
Wel een tijdje mee bezig geweest, maar bepaalde stukken zijn dan echt wel een model in een model, maar het resultaat geldt natuurlijk..... ;)
Hopelijk is het goed voor jullie, nu pic's...... :

Boegkanon - 20 mm:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Kanon midscheeps - 2 x 20 mm:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

met bijhorend schild :

attachment.jpg

attachment.jpg

Kanon achterdek - 37mm:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


en vervolgens nog wat kleinen brol dat we wat verfijnd hebben (heb niet alles gefotografeerd omdat dit tever zou leiden, maar we hebben nog de positieverlichting onderhanden genomen, nog wat railings bijgewerkt, enz...)

De mistkannen - dit om smog te maken:

attachment.jpg

attachment.jpg

en als laatste, de reddingsvlotten:

attachment.jpg


Voila se, ge zijt weeral volledig op de hoogte. Wat een weekje verlof toch kan doen he..... :)
Ik hoop van nog te starten met de grondverf en de beschildering, ofwel dat ik aan de 'peetjes' kan beginnen, we zullen nog zien :)
 
Voor mij is dat niet "goed" hoor, dit is uitmuntend!!
Prachtig gedetailleerd en dit op deze schaal, chapeau :)
 
Tja Swa wat moeten wij hier nog op zeggen of toevoegen weer van die schitterende update’s en op en top verzorgende bouw...
 
't Is niet te doen, ge moet het in het echt zien.
 
Inderdaad uitmuntend,zullen we kwa detaillering bij andere schepen in deze schaal niet tegenkomen
 
Kan alleen maar beamen wat alle andere schrijven, gewoon schitterend.
 
Hey,

Allez, mercie voor de bloemen, nu nog afwerken met de beschildering en het zal wel goed komen zekers.... :)
We gaan eerst wat figurines afwerken die erbij kunnen komen, kwestie van econmisch te kunnen schilderen... ;)
 
Mooi detailwerk wat je hier laat zien... Vooral die detaillering van de kanonnen, gewoon nog een kogel erin en schieten...
 
Schitterende bewapening die je hebt neergezet Swaken.
Jongen toch, dit is echt genieten. Ben benieuwd naar de beschildering...

Mark
 
Wat een genot om dit te zien, maestro !
 
Wow, Wauw, wow-wow-wow, ik wist niet da je hier een draadje had van je prachtige 'Snellboot'.
Toen ik prentjes wou posten in mijn eigenste draadje viel mijn oog er op... en het ligt er nog op...
Als een bezetene heb ik het in één ruk doorgelezen en genoten en gekwijld. Nu moet ik dringend een vod halen om mijn toetsenbord weer proper te maken.
Zo iets moois kunnen bekijken maakt ne mens zijnen dag goed.
Schitterend werk en ik kijk er naar uit om je Kunstwerk gauw live te kunnen bewonderen tijdens een IPMS-Gent ledenbijeenkomst.

RC-heligroeten,

Nick
 
Hey,

Jongens, wat een lof, ik zijn maar een bescheiden modelbouwerken zulle, ik steek er graag tijd in om zulke resultaten te bekomen, dat wel :)
Ik hoop van dit geheel in een goeie staat van afwerking te kunnen brengen. De beschilderde stukken zullen gemonteerd worden en vertoont worden in de dio-topic. Kwestie van beiden wat levendig te houden.... :)
Allesinds bedankt om mijn draadje te volgen ;) en bedankt voor de bloemen...
@Nick, mercie om het draadje te lezen, zoals je weet post en bouw ik traag verder, vandaar dat het iets langer duurt dan bij een ander natuurlijk. Ik hoop van je vlug te zien op een van onze avonden.... ;)
 
Hey,

Voila se, we zijn er weer met een update :)
Wat een beetje verlof kan doen en zeker als ze een mens met rust laten ;)
Volgens de laatste stand van zaken waren de bewapening voltooid in zijn bouwfase. Awel, zijn schilderfase is nu ook beëindigd ze, alsmede ook de kleine brol die moest afgewerkt worden. Man, daar kruipt meer werk in dan je zou denken. Maar allez, alles is goed gekomen en ik denk dat de boot nu voor 80 % is afgewerkt, wanneer de figurines en de torpedo's zullen klaar zijn is dat zeker voor 90 % afgewerkt. Ik hoop van deze de komende week(en) te kunnen afwerken.
Schilderen is volgens de al uitgelegde methode van afwerken zoals de boot zelf, daar de kleuren wat eentonig zijn van camouflage natuurlijk. Ik heb gepoogd om wat meer tinten erin te steken zodat het niet echt monotoom is. De afgewerkte stukken op de boot zelf zullen bijgevoegd worden in de topic van het diorama zelf.
Allez, foto's zeggen meer of woorden :

Het 37mm kanon:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het dubbele 20 mm kanon, midscheeps :

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het boegkanon 20 mm :

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En ten slotte wat kleinen brol, waar dat er veel werk in kroop :

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se, alle losse stukken zijn vertoond, vervolg uiteraard in het diorama-topic, dit voor de volledige montage op het bootje zelf. :) ;)
 
Elke keer weer, een streling voor het oog.
Tot in 2015.

Heligroeten,

Nick
 
Hallo modelbouwers,

We zijn terug met een update. Vanaf nu gaat het wel iets vlugger omdat het eerder de afwerking begint te worden.

Voor deze update hebben we de torpedo's onder handen genomen. Het betreffen zoals al geschreven en gezegd, aftermarket spullen van Griffon Models, en bestaan uit een gedraaide sigaar van aluminium met wat PE. Het gebouwde type van die onderwatersigaren is de G7a, dit is het eerste model van de G7-types die zelfs nog afstemt van WOI, maar begin WOII verbeterd is. In de loop van de oorlog zijn er nog andere types G7 uitgekomen, zelfs met elektrische aandrijving. De G7a is degene met een radiaalmotor, dus conventioneel aangedreven.
Het was voor mij de eerste maal dat ik gebruik heb gemaakt van de Alclad-verven. Het was een soort van test, ik doe dit wel vaker, maar plan dit goed in zodat de foutenmarge wat kleiner wordt. Ook deze maal is de test geslaagd. Hiervoor zijn een drietal Alclad kleuren (steel - stainless steel en copper) gebruikt zodat er een mooie schakering ontstaat in het geheel. Met wat Vallejo - metaalkleuren werden de kleine en fijne details geschilderd, dit om nog meer variatie te kunnen brengen. Hopelijk goed gelukt voor jullie. Een iets of wat dikkere wash van oil and stain van MIG werd op het metalen gedeelte gelegd om het vet voor te stellen. Op de koperen kop is een groene wash aangebracht, omdat koper meer een groenere schijn krijgt na verloop van tijd.
Daarna afwerken zoals een gewoon model, enkel de vernis heb ik achterwege gelaten omdat ik de mooie schijn van het metaal niet wil verstoren.

Allez, foto's;

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en dan de afgewerkte stukken, al gemonteerd op hun drager:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Uiteraard is dit niet enige wat is afgewerkt, ik verder gewerkt aan de figuurtjes die de boot gaan bemannen. De gebruikte figuren zijn deze van CMK een enkele van een Nederlandse handelaar, waarvan de naam mij nu ontschiet. Alle figuren zijn geschilderd met vallejoverf op de zenithal-methode, dus licht van bovenaf, zodat een mooe schouwspel ontstaat van licht en schaduw.
Allez, foto's;

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hierbij hebben we gepoogd om zoveel mogelijk kleurvariatie te brengen in hun kledij zodat het monotome eruit gaat. Zo zijn de lederen vesten en laarzen geschilderd met variatie zodat deze niet steeds dezlfde zijn.
Ik hoop dat ze geslaagd zijn.

In de topic van het diorama, wordt de ganse opzet op het schip verder toegelicht. :)
 
Als dat niet gelukt is...
Chique vorderingen alweer ;)
En nu ga ik het geheel eens gaan bekijken :D
 
Eén dezer kom ik ne keer live kijken.

Heligroeten en tot gauw,

Nick
 
Wauw, prachtig.....en zoveel detail op zo'n schaal :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan