Hoofdsponsor

1/72 Snellboot S100 klasse. (1/72 Revell) [DONE]

Swaken,niet dat ik hierover wil discusieren en we hebben het al gehad over de kleur van de dekplanken ,maar dit heb ik schaamteloos gecopieerd van de site:modelbrouwers; Het stuk gaat over een s100. Wat denk ji erover? Grtz. Staf........het ziet er heel erg goed uit hoor.
Echter nog een opmerkingkje, als ik mij niet vergis zeggen de instructies inderdaad om die "plankjes" hout te schilderen, echter op de echte S-boten werden die gewoon meegeschilderd met de rest van het dek. Gewoon even als informatie bedoeld hoor, het ziet er wel beter uit dan in "dekkleur".
Oh ja nog iets, (wat ik misschien vroeger had moeten zeggen), op het achterdek zijn er 4 cirkels, dit zijn dus de plaatsen waar de "smoke pods" komen, echter wanneer je van plan was om de rails voor de dieptebommen te plaatsen had je de middelste twee moeten verwijderen.
Ik hoop nu maar dat ik je niet helemaal in de war breng met deze informatie.
 
Hey,

Indd, er was de mogelijkheid dat de beplanking werd meegeschilderd, doch voor deze uitvoering heb ik gekozen om de beplanking in zij houtkleur te laten, wat tevens ook mijn referentiefoto's zo is. Uiteraard is dit altijd moeilijk te bepalen daar de meeste foto's in z/w zijn natuurlijk, maar toch is het te onderscheiden.
Van mij is indd de binnenste voetsteunen verwijderd voor die smokepotten. Ik ga er enkel twee zetten, die aan de buitenzijde staan van het schip. Rails voor dieptebommen plaats ik niet, niet alle boten waren daar mee uitgerust.
Daarbij heb ik mij de vrijheid als modelbouwer genomen om deze achterwege te laten. Ik heb verschillende foto's waarop zoveel varianten te zien zijn dat zowat alles mogelijk was, ook dit is hetzelfde bij voertuigen, tanks, enz... , dus de 'veldconfiguraties', als we hier al kunnen spreken van veld op zee, komen geregeld voor. :)
Het spijtige is dat we niet kunnen terug gaan in de tijd om eens een kijkje te nemen hoe het nu echt zat.
 
O.K. Ik ga de rails ook niet plaatsen denk ik,de beplanking komt in dekkleur,maar wel met sleetsporen zodat er toch wat nuance inzit,bedankt Swaken, Grtz. Staf
 
in dit juweeltje mag er best wat kleur gebruikt worden swa,zoals je zegt om het monotome grijs wat te breken,
en voor de rest ja super hee in deze schaal,kan ni wachten om fotoos te nemen
 
Hey,

Ja Yvan, ge gaat toch nog wat moeten wachten jong,... ben bezig nu met de torenopbouw aan het afwerken, vanaf dan zal het toch iets 'vlotter' moeten gaan.. ;)
Mercie allesinds... :)
 
Hallo allemaal, :)

Eindelijk kan ik nog eens posten. We hebben wel niet stilgezeten natuurlijk. De toren is volledig afgewerkt en wacht om geplaatst kunnen worden totdat de beide figuren geschilderd zijn, en totdat nog wat kleine detals zijn afgewerkt die er ook nog op moeten. Nu dat hij nog los staat, lees niet gelijmd op zijn basis, kan ik er nog goed aan, vandaar....
De afwerking van de toren is precies dezelfde als het schip zelf, enkel de verwering erop is iets sterker aanwezig. Dit ook om wat verschillen te verkrijgen in het geheel.
Ondertussen zijn we echter aan het wachten om verder te kunnen doen met de verf, maar doordat het echt wel te warm is op mijn kot, komt er van spuiten geen werk. De verf zou veel te vlug drogen, voordat deze het oppervlak zou bereiken, dus hebben we nog wel verder gewerkt aan de bewapening op de achterkant. Foto's van deze volgen wanneer hij klaar is. Ik kan u wel zeggen dat het bijna volledig in PE is dat ding..... :)

Alklez, foto's nu,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals je ook kan zien op de foto's wordt er gebruik gemaakt van enkele kleine speciale details die het hem wel maken, vind ik toch. Zo zijn de boekjes in de toren echte kopieën van het tijdschrift in de tijd van de Kriegsmarine, enkel verkleind natuurlijk. Die dingen zijn eveneens al aangebracht, dit om nadien niet teveel over het model te moeten hangen om die dingen erop te leggen / plaatsen.
Wanneer de toren af is, allez volledig met alle brol erop en eraan, dan volgen weer wat foto's, ik hoop van deze toch iets vlugger te kunnen plaatsen.
Voila, ik hoop dat het goed gelukt is, tot laters he... ;)
 
Ja, ja... ge zult wel zeggen dat ge niet hebt stil gezeten... Graptje Pol, graptje...
Knappe vorderingen Swaken, veel oog voor het detail en dat dan nog in braille schaal, hoedje af hoor.
Hou ons de volgende keer maar niet meer zolang in spanning zodat we sneller van uw kunstwerk kunnen genieten.

Mark
 
Hey Mark,

Dikke mercie maat. Jaja ik weet het, het lijkt alsof ik niet veel gedaan heb, maar ik doe alledagen wat verder, maar de avonden zijn zeer kort als je laat thuis komt van werk en 's anderendaags zeer vroeg op moet. Vandaar dat het eigenlijk niet opschiet. Om dan nog niet te spreken van het fijne detail die nen mens erin steekt, maar we doen op ons gemakske voort en we komen er wel, maar het ik zal wel content zijn als dat ding af zal geraken.... er liggen andere dingen te kriebelen.... :)
Ondertussen al wat verder gespoten vandaag in de grondlaag om nadien te kunnen verder doen met de basiskleur, en het is den kleine brol die achteraan het dek erop moet, dus wanneer dit zal geschilderd en afgewerkt zijn komt er schot in de zaak, we hebben goede hoop... ;) :)
 
zeer prachtige vorderingen iets om te blijven volgen
 
mooie vorderingen swa,aan een bootje is veel werk en als je zoals wij
zich onder de werkende bevolking bevind is het rap bedtijd,maar ik
zie dat het meer of in orde komt,waw
 
Hey,

Mercie jongens, we doen ons best he.... :)
 
Hallo forumgasten,

Hier zijn we eindelijk terug met een update van het bootje.
Wat hebben we ondertussen weeral uitgespookt?? Veel, waaronder de 'peetjes (figurines) voor in de toren geschilderd en gemonteerd. Kapitein Iglo is aanwezig met zijn eerste luitenant... :)
Ondertussen zijn alle losse onderdelen afgewerkt en gemonteerd op het schip. Dit heeft wel wat tijd gekost, maar voor wat hoort wat uiteraard. :)
Posten zal ik doen in de twee topics die ik momenteel beheers ivm de boot, zijnde deze hier en in het diorama-gedeelte, kwestie van de beide up to date te houden.
Ik hoop dat foto's meer zullen zeggen dan mijn woorden....

Eerst kapitein Iglo en zijn maat,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Let wel, dit is 1/72, de foto's zijn genomen in supermacro-functie, dus van zeer dichtbij ...
en gemonteerd in hun habbitat... :)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De rest van de opbouw is te bewonderen inhet diorama-gedeelte :) ;)
 
Hey,

Weeral terug.
We zijn iets vergeten up te loaden, vandaar, deel 2 van dit draadje.
We hebben de torpedo's eens onder handen genomen. Dit zijn aftermarket stukken van Griffon-models en bestaan uit enkel een gedraaide 'sigaar' en wat PE onderdelen.
Uiteraard dient dat nog geschilderd te worden, maar met de tijd komt dat wel naar voor. Tijd voor pic's...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se.
Zo zijn er twee gemaakt om op het dek als reserve te dienen. Reken maar een bouwtijd van ongeveer een week en een half om die dingen goed te krijgen (gemiddeld 2 uur / dag).
Nog opkuisen en daarna voorzien van een fijne grondlaag. Nadien is het de bedoeling om deze te spuiten met Alclad-toestanden.
 
Awel Swaken, dat is nogal schoon ons zo lang laten wachten op een update van dit draadje...:D:D:D
Maar het was het wachten meer dan waard. Ne ferme kapitein Iglo en en zijne luitenant die ge hebt geschilderd.
Beiden zien er goed uit op de brug.
Die sigaren zien er ook goed uit, ben benieuwd wat dat gaat geven met hun kleurke...
Ik kijk in ieder geval weer uit naar het vervolg (en dit keer niet meer zo lang laten duren hé :laugh::laugh:).

Mark
 
en nog strepen op de mouwen ook ni te doen,zeker een meerwaarde die pe torpedos en alclad is goed
in zilver en brass toestanden denk ik,heb je die figuren bij adv besteld in frankrijk
 
Hey swaken,
misschien een domme vraag,maar de figuurtjes op welke schaal zijn die.
grts
 
Hey swaken,
misschien een domme vraag,maar de figuurtjes op welke schaal zijn die.
grts

@ Redriver: sorry jong maar het staat vermeld in het verslag dat het 1/72 is.

@ Swaken: weeral klasse hé man zoals we gewoon zijn. Niet te doen die details op die figuren; juist spijtig van die te dikke wijsvinger maar op deze schaal, wie doet het je na?
Breng je hem mee naar de Nationals om tentoon te stellen op de stand als WIP?
 
Hey,

Mercie voor de bloemen jongens, en ja Interceptor, ik zal mijn best doen om je niet te lang te laten wachten, maar je weet het he, de werkmens moet er ook zijn. En met die detaillering die ik er steeds bij aanbreng, breng ik mezelf natuurlijk in een lastig parket inzake afwerking, vandaar..... de lange tijd :) Maar het resultaat dat telt niewaar... ;)

Indd Erwin, het is schaal 1/72, dus @Redriver, zijn de figuren dan ook in 1/72. Iets anders zul je mij niet zien bouwen, da's echt wel mijn schaal. :)
Ondertussen doen we op ons gemak voort, ik hoop van zodra klaar, het volledige voordek minus de bewapening te kunnen tonen.
 
die figuren zijn gewoon fantastisch... torpedo ook, benieuwd naar zijn jasje
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan