Hoofdsponsor

1/32 sleper De Zeehond 1/35 RC [wip]

Als een mens gelukkig is omdat wat hij in elkaar aan het knutselen is ,best aardig lukt, volgen de updates wat sneller.

Laatste laag was dus een feit en na enkel dagen drogen kon ik er niet meer af blijven.
De boel in een hout draaibankje geklemd om de buitenkant mooi rond te maken.
de binnen mal verwijderd, en al wat grof vijl en schuurwerk om de bramen te verwijderen.
Het stukje roerblad gefabriceerd en dan natuurlijk een eerste passing met de schroef.
1.5mm speling ,als het echt niet lukt kan ik eventueel de binnen diameter nog vergroten.
Helaas heb ik hier en daar wat lucht bellen ontdekt. Deze zullen de komende dagen onder handen genomen worden.

DSCN2862_zpsmqquv3on.jpg

DSCN2863_zpsdtp64yjv.jpg

DSCN2865_zpszfusqffe.jpg

DSCN2866_zpsvfsmhowe.jpg

DSCN2868_zpsrxczlw5e.jpg

Tot later
Marc
 
Altijd leuk als alles als gepland gaat :)
Hoe ga je de luchtbellen te lijf? Vul je deze terug op? En met wat dan juist?
 
merci jongens,
de luchtbellen opvullen valt best mee. Eerst schuren of de top laag weg snijden tot er enkel een putje overblijft, daarna netjes volledige werkstuk bestrijken met polyester putty.
Op deze manier zijn meteen ook de oneffenheden opgevuld.
En daarna opnieuw schuren met fijner schuurpapiertje.
vgr Marc
 
Na het afwerken van de straalbuis en het inkapselen van de stoot rubbers werd het stilaan tijd om de water aflaten in de borstwering gaan te boren en vijlen.
Het aftekenen slorpte al gauw enkele avonden op, geen risico's nemen want zodra de boor of zaag er in gaat is er geen weg terug meer.
Uiteindelijk starten we aan de eerste gaten maar al snel gooit de fout van begin vorige maand opnieuw roet in het eten.
:@ :wtf::aargh4: en nog meer was er op dat moment te horen.
Bij nader onderzoek bleek alle epoxy die rechtstreeks in contact is gekomen met de latere herstel laag in orde is, maar de epoxy tussen de glasvezeldoek en het schip is niet overal uitgehard. Eigenlijk een beetje logisch want die oude laag hebben we niet kunnen mixen met de nieuwe.
Na enkele dagen van bezinning toch maar een steekmesje gezocht en begonnen met alles wat loskwam uit de romp te slopen.
Vandaag een kwastje genomen en de hele binnenkant uitgewassen met aceton tot alle kleefbrij verdwenen was.
We staan dus op dit moment weer waar we een maand geleden ook stonden.
Ik neem nu eerst maar eens even tijd om te ontspannen met mijn gezinnetje want iedereen heeft vakantie volgende week en de weerman zegt dat het zonnetje gaat schijnen.:) toch weer een lichtpuntje :D

En daarna .......... gaan we opnieuw aan de slag.

DSCN2926_zpsk9mwlyps.jpg

DSCN2924_zpsn6lvhgug.jpg

vgr Marc
 
dat is zeker jammer marc maar u kennende komt dat dik in orde en dat is een fout dat je geen twee keer gaat maken .
gr dirk d
 
gisteren vol goede moed opnieuw gestart, de nieuwe stukken glasvezeldoek op maat gesneden om het boeisel aan de binnen zijde aan de romp te verankeren.
Zonet de nodige epoxy aangemaakt ( met voldoende harder deze keer ) en de doek geïmpregneerd.

Eveneens een start gemaakt met de nodige aanpassingen aan de straalbuis om deze straks te bevestigen aan de hak.

DSCN3002_zpsxb9mb2qn.jpg

DSCN3005_zpsdjcw7f0y.jpg

DSCN3006_zpsrocep2kk.jpg

vgr Marc
 
Zo een foutje geeft je heel wat werk, maar met je geduld en doorzetting vermogen komt dat wel in orde Applaus
 
Merci René,
voorlopig heb ik er nog het volste vertrouwen in, en ik verwacht hier of daar nog wel eens een tegenvaller.

We lopen momenteel wel een beetje achter op de planning, alhoewel, nog een maand te gaan tot de stadspark feesten en de bedoeling was de romp tegen dan varende te hebben. Het zit er misschien nog wel in en ander jammer, want ik ga me nu niet extra haasten ten kosten van kwaliteit.

vgr Marc
 
We hebben de smaak terug te pakken, :) :)
Batterij compartiment gemaakt en de voorste machine kamer een kleurtje gegeven.
Achteraan de volledige aandrijving en besturing eens in dry-fit gemonteerd.
Hier en daar nog wel wat moeten bij schuren tot het geheel netjes paste.
Volgende werk alles deftig uitlijnen en fixeren zodat het kan vastgelijmd worden.

DSCN3017_zpsisjd3dkw.jpg

DSCN3018_zpsllmtemuv.jpg

DSCN3020_zpskn2rp2ge.jpg

DSCN3021_zpsxwq5kinn.jpg

DSCN3022_zpsrodzllfq.jpg

ik kan nog even verder, tot later,
vgr Marc
 
Na het schuren en passen en nog eens passen is het tijd om stilaan alles definitief vast te zetten.
De kortstraalbuis eerst nog even in zijn definitieve kleur gezet, ik denk dat het later anders moeilijk gaat zijn om de binnen zijde netjes te spuiten.
Daarna de hak vastgelijmd zodat de straal buis voor zijn verdere leven vergrendeld is aan het schip.
De volgende dag de schroefbuis en schroef netjes op zijn plaats gepositioneerd en eveneens vast gelijmd.
Straks terug alles netjes bij schuren en de binnen kant van de scheg volgieten met epoxy zodat ook de schroefbuis definitief vast zit.

DSCN3131_zpseazveclx.jpg

DSCN3132_zpsg1gsn0ow.jpg

DSCN3134_zpskw5smh22.jpg

DSCN3135_zpssjtzvroe.jpg

tot later
vgr Marc
 
bedankt allemaal,
gisteren avond nog een test versie van de bluskanonnen in elkaar geknutseld en deze avond getest.
1 pomp 3 spuitmonden met een worp van 4m is voor mij in orde.
Morgen eens kijken of ik een goedkope regelaar vind om er tussen te zetten zodat ik de worp kan bepalen tussen 2m en 4m .
en dan de romp in een eerste definitieve kleur gespoten.

DSCN3125_zps2itv25wp.jpg

DSCN3127_zpszvxi7eby.jpg

DSCN3137_zpsqmtnwygt.jpg

tot later
vgr Marc
 
Met een kleurtje er op geeft het toch direct een ander zicht hé ;)
 
Zal best indrukwekkend zijn als ie zijn spuitjes zal open zetten!
 
Merci, we zijn ons best aan het doen om ze zondag drijvende te krijgen met enige aandrijving.
Het zijn hier dan stadspark feesten te Turnhout en met onze club varen we dan zondag en maandag op de vijver met alles wat we hebben.
we voeren dan een soort promotie campagne om nieuwe leden te werven.
vgr Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan