Hoofdsponsor

1/72 Sd.Kfz.7-1 Flakvierling (herstelling) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij elke update word dit voertuig mooier en mooier,heel interessant om het zo te zien groeien. ...
 
Hey,

Indd, brailleschaal wordt onderschat Xavier, ik kan er van meespreken. Maar toch, goed gebouwde, of herstelde, modellen trekken toch hun aandacht, ook op wedstrijdtafels.
Laat u zeker niet ontmoedigen daardoor, we volgen.... :) ;)
 
Enkele leuke reacties 8)
Waarvoor dank :veryhappy:
Doet toch altijd deugd om te lezen dat je werk gewaardeerd wordt, of om te zien dat er anderen met (argus) ogen meekijken om hier en daar te kunnen helpen...
Geen verdere update momenteel, heb een probeersel gedaan om resin tracks te gieten, maar dit moet nu nog een tijdje uitharden eer ik dit uit de mal kan halen om te zien wat ik er van gebakken heb :8
Hopelijk valt het goed mee, is de eerste keer :$
Had al een foutje gemaakt met de mal, daar moet je de twee komponenten voor de siliconen rubber per gewicht mengen, de resin per verhouding ten opzichte van elkaar (10/6). Had ik toch wel de rubber ook per verhouding van elkaar gemengd (dat komt er van als je beide beschrijvingen ineens leest), met als gevolg dat de siliconen niet uitharden wou...
Kon het gelukkig nog redden door de dag nadien nog wat verharder toe te voegen aan de nog steeds vloeibare mengeling.
Nu maar hopen dat de resin goed lukt ???
 
Laatst bewerkt:
Mee hopen doen we zeker, maar wachten ook geduldig op het resultaat straks (de foto'kes ;) )
 
Het zal nog even wachten zijn op de tracks, op de verpakking staat dat het zeven dagen duurt eer het volledig is uitgehard. En dan mag ik niet gemist hebben van verhouding...
Dus dat blijft even spannend ;)

Verder heb ik vandaag een canvas dak gemaakt voor de cabine. Ik wil jullie even vragen wat jullie er van denken?

Het voorbeeld
attachment.jpg
Bron: Internet, for reference purpose only

Het model (hier of daar kan het nog iets scheef zitten, het is enkel dryfit..)
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Geef gerust jullie mening ;)
:wavey:
 
Bedankt voor de reacties :)

Blijkbaar is de brailleschaal toch een beeeetje :-)laugh: ) het zwarte schaap, te zien aan de weinige reacties en interesse :(
Maar dat wil niet zeggen dat ik er niet mee verder doe :nowink:, ik hou wel van deze kleine modellen :))

Helaba Beyond, wat zeg je nu! :laugh: Ik denk dat het soms een grotere prestatie is dan op een grotere schaal. Canvas dak vind ik er goed uitzien, weet niet of het mogelijk is qua schaal om eventueel bevestigingen eraan te maken. Touwen oid. Goed bezig, mate.
 
Ferm goed geslaagd daksken. Ben je zeker dat je ons nog altijd de 1/72 versie toont? :wow: :ohmy: :)
 
@Roy, bedankt voor je mening :)

Helaba Beyond, wat zeg je nu! :laugh: Ik denk dat het soms een grotere prestatie is dan op een grotere schaal. Canvas dak vind ik er goed uitzien, weet niet of het mogelijk is qua schaal om eventueel bevestigingen eraan te maken. Touwen oid. Goed bezig, mate.

Bedankt Swa :)
Op schaal gezien is het eigenlijk een "kleinere" prestatie :laugh:, maar bedankt voor het compliment ^^
Wat die bevestiging betreft van de canvas, het is een goede opmerking, ik heb naar aanleiding van je opmerking nog eens foto's bekeken in mijn "vuile boekskes", zoals Erwin het mooi verwoord ;), en op de foto's in mijn "archief" op de harde schijf, maar helaas geen enkele foto die mij wijzer maakt hoe deze bevestigd waren :(
Mocht er iemand een link weten waar deftige foto's staan, ik zou er zeer blij mee zijn :)

@Erwin, merci, het is inderdaad nog steeds dezelfde als diegene dat ik bij je ben komen ophalen, heb er geen groeihormonen ingespoten :nowink:

Intussen nog de breedtevoelers en een spiegeltje toegevoegd op de spatborden, en enkele kieren wat beginnen opvullen, maar momenteel nog geen foto's genomen. Het is een beetje laat aan het worden, zal voor de volgende update zijn...

:wavey:
 
m-zgkw-8t-sdkfz-7-2cm-flakvierling-38.jpg

p.lehar_7.7.2006__13__313.jpg

Het meeste zul je hebben aan de volgende foto's, die ik hier aantrof.

header.jpg


Zie vooral de tweede bladzijde voor wat interieurfoto's en daarbij ook stukken stof zichtbaar ;)

Daarnaast staan er nog wat eventueel nuttige foto's op pagina 5.
 
Hey,

Dak ziet zelfs overtuigend uit, de plooien zitten goed, en het is fijn gemaakt, dus...... alles goed he :)
Voor de bevestiging vermoed ik dat het riempjes zijn die aan de binnenkant worden bevestigd rond het buizenstelsel... :), kun je namaken met zilverpapier, koper strookjes,.... enz :)
 
@Roy, bedankt voor de mooie info, daar heb ik wel iets aan, heb al enkele details gezien dat ik (nog?) niet op mijn model heb ;)

@Danny, bedankt makker :)

@Swaken, ik vermoed ook dat het riempjes zijn aan de binnenkant, alleen weet ik niet juist waar, dus zal het een beetje "natte vingerwerk" zijn.
Maar op de foto's van Roy kan ik eens kijken of daar wat op te vinden is of een aanwijzing eventueel.. Ga ook nog wat verder zoeken of ik nog iets vind op het wereldwijdeweb :8
Straks nog enkele foto's nemen van de werken gisteren, maar eerst wat bekomen. Ben nog maar pas thuis van een dagje thermen/sauna, en de oudste zoon is zopas ziek geweest :684:, dus nog even geduld ;)
 
Beyond beste man,in alle eerlijkheid,dit is erg leerzaam en mooi om te mogen volgen hoor.
Ook is het zo dat dit model het gewoon verdiende te worden aangepakt en je doet dat met veel verve zie ik,mijn complimenten heb je zeker en vast man.
 
Hoi Beyond,
Eens mijn docu doorlopen en heb een wreed interessant "vuil boeksken" gevonden over de SdKfz 7 nl. een uitgave van WWP n° 38 met details van bijna alle types van dit voertuig, inclusief de vierling en de 37 mm.
Beste referenties zijn terug te vinden op blz. 62-65 wat het dak betreft.
Mijn raad: trek je van eventuele bindingen in het interieur niets aan, je ziet ze toch bijna niet en men zal er op deze schaal ook niet achter zoeken, tenzij je het zelf wil natuurlijk.
Wat de buitenzijde betreft zal ik de foto's scannen en je deze per mail overmaken.
 
@Doomwad, merci voor de mooie wooeden :)

@Erwin, je info is zeer welkom, bedankt :)
 
Kan alleen beamen wat Swaken ook zegt ,je dak (op z'n West-Vlaams) die basse ,ziet er natuurgetrouw uit met die plooien/structuur.

Weer een geslaagde "kleine" update die het straks "groots" zullen maken makker :)
 
Merci Filip :)

Zoals beloofd nog enkele foto's, één van de voorkant met breedtevoelers en spiegel,
attachment.jpg

en één van een zijkant waar ik al gedeeltelijk de spleet heb gedicht. Daar komt nog een laagje over, maar dit moet eerst uitharden, anders kwam het opgevulde deel terug los door de verdunner dat ik in de Tamiya putty gedaan had..
attachment.jpg
 
Hey,

Allez, ge gaat weer schuurplezier hebben.... :)
Afwrijven met een natte borstel nadien help om het 'schuurplezier' wat te minderen, natuurlijk er op letten dat je de putty er niet uitwrijft.... ;)
 
Allez, ge gaat weer schuurplezier hebben.... :)
....

Veel zal het niet zijn hoor, denk dat het er makkelijk zal af gaan met een glasvezelpen.
Het is namelijk een dun laagje ;)

Intussen eens gekeken wat ik van de tracks gebakken had...
Tijdens het uithalen heb ik al bemerkt dat het zeer broos spul is, zo klein en dun :ohmy: , in plaats van 1 mooie track, had ik plots 7 kleine stukken track. En tijdens het vastnemen nog enkele links losgekomen van elkaar :@
Echter het detail in de gegoten onderdelen is zeer bevredigend, ik ben echt zéér tevreden over de kwaliteit van de details. En wat de stukjes betreft, een geluk is dat de tracks afgebroken zijn tussen de schakels, en steeds zeer mooi recht. Het is dus een kwestie geworden van link per link tracks :laugh:
En in feite is het geen zo'n groot probleem, rond de idler en sprocket ging ik toch per link moeten werken...
Momenteel heb ik al een halve track kunnen plaatsen, zal er deze namiddag foto's van nemen ;)
Om toch enkele langere delen te hebben van de track zal ik waarschijnlijk 3 afgietsels moeten maken, misschien zelfs 4? Maar als ik daardoor mooie tracks heb op deze schaal is het mij niet te veel werk, enkel de droogtijd zal de tijd een beetje rekken eer ik de tracks zal kunnen afwerken.
Nu nog wat gaan verder prutsen si :wavey:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan