Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.250/1 Neu van dragon [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knap werk dat je hier laat zien.
Maar die ketting valt inderdaad op.
En ze is echt groot.
Meer iets om een schip met aan de kade te houden.
Verder geen commentaar, want het resultaat mag er zijn.
 
Ja Tom , het word en is reeds een prachtig model wat je hier toont. Mooi, mooi ,mooi.

Moest ik jou zijn ik zou zeer voorzichtig zijn met de chipping,
Volgens mij zijn je wielen al zeer goed "afgesleten" om nu nog verder te chippen , niet ?

Qua beschadigingen zou ik er af blijven of het zou kunnen anders uitdraaien. Je model dat je nu hebt is te goed om te laten tegenslaan.

Allez Tom ,ge moogt me niet verkeerd verstaan, het is jou model é
 
Laatst bewerkt:
@ droop & beyond & modelbouwerke: alvast bedankt voor de lovende worden ,het was een ketting die bij de Sd.Ah.116 behoorde voor de tanks vast te leggen op de trailer ( 1/35) .ze komen inderdaad groot uit tegen over de 250/1 , had het ook al opgemerkt dat het net iets te groot uitvalt ,al valt het mee want foto's zijn van zeer dicht genomen . zal nog moeilijk weg tenemen zijn want hij is aan het open luik vast gelijmt . ................ effe out topic :ene zou dat met veel plezier komen helpen doen de spuitwerken voor 1/6 droop .

@ camro69 : alvast bedankt
@ silenoz : zal hem dan eens volgende week mee brengen samen met mijn grote dio waar de famo en trailer op staan en dan staat hij voor goed in de vitrine kast
@ Famo : je hebt echt gelijk wat je zegt over dat chippen enzo , zit al een tijdje te kijken naar mijn model en denk dat ik juist nog een paar regen strepen zal doen
want voor mij zelf ziet hij er al behoorlijk goed uit zo

tom
 
Geweldige subtiele afwerking ! Hier hou ik van, minder is meer. De ketting...ik zou zeker naar het algemene advies luisteren : weghalen !
 
Tom neem gerust die ketting weg ook al is ie aan je model gelijmd. Daar waar je de lijmresten hebt, die heel voorzichtig verwijderen met een vlijmscherp mesje.
Is de verf eraf geen probleem, je kan die vlek ombouwen tot een beschadiging, ge weet wel ,blank ijzer met al dan niet geroeste randen. In de materiaalkast kan je eventueel iets op de vlekken of de lijmresten leggen om dat te camoufleren.
Zeg je ,dat zie ik niet zitten kan je nog altijd na het verwijderen van die ketteing , een lap stof of een doek leggen die in je in die kast ligt (en er een beetje uithangt op het deksel) met daarop enkele spullen van de bemanning, bv. drinkbus, helm, munitie kist......

Het vraagt nu misschien wel een beetje aanpassing en een beetje werk, maar ik moet eerlijk zeggen het gaat beter zijn , want telkens als je naar je model gaat kijken zal het het eerste zijn waar je zal naar toe kijken.
Zulke zaken verander ik dan ook altijd, want ik voel me er dan beter bij :)
 
Famo heeft hier overschot van gelijk hoor, die ketting zal altijd een verkeerd beeld geven van je voertuig.
Het zal altijd de indruk wekken dat het niet allemaal op schaal is, ook al is het toch zo...

Een kleine moeite doen, en je voertuig zal veel mooier ogen ;)
 
Die ketting viel mij ook meteen op. Zoals Famo aanhaalt valt dit wel op te lossen. je interieur en motorgedeelte vind ik zeer geslaagd. Enkel denk ik een vingerafdruk op te merken rechts van de grote ketting ter hoogte van de decal. Ik kan mij ook vergissen ze!
 
@ GUnit : alvast bedankt , en heb inderdaad geluisterd naar de goede advies , de ketting was inderdaad geen goede keuze
@ Burglar : thanks
@ beyond : op schaal had het inderdaad een verkeerd beeld gegeven
@ Famo : heb niet veel beschadigingen gehad bij het verwijderen ervan , best de pech bleef weg .je vraagt geen kleine moeite
ben echter contend dat je het zegde hoe ik moest doen en kon oplossen .En ging er inderdaad altijd eerst naar kijken en zeggen had ik het ....maar vind nu de aanpassing veel beter , alvast bedankt.

Nog enkele kleine aanpassingen gedaan :

Heb de ketting vervangen door een koppel schoenen en op de linker bak nog een doekje uit fijn papier zakdoek gemaakt en nog een krant in gewerkt om langs deze zijde een iets voller kast te hebben

met MIG rainmarks kleine regen strepen gedaan rondom de neu maar dan enkel op een paar plaatsen

heb maar een eindfoto gemaakt ( deze halftrack komt immers op een dio )

1_IMG_0469.jpg


het was een leuke kit om te maken en te beschilderen
en vind hem persoonlijk ook zeer goed geslaagd

tom
 
prachtig werk Tom! Nu nog nen duits op zijn kousen in uw dio verwerken é aangezien zijn botten in dat kastje liggen...
 
Da's al véél beter zie. :)

Een goed idee van je om daar een paar laarzen in te leggen. :laugh:


Droop
 
En het zijn echte "Stiebels" met het ijzer beslag aan de onderkant. Zeer origineel.

Het is een machtige bak.
 
Zeer mooi Tom !

Het was inderdaad een goede beslissing de ketting weg te nemen, trouwens, volgens het gewicht van zo'n ketting zou het deurtje het rap begeven.

Prachtig geslaagd voertuig.

Proficiat, Rik
 
Dat is nu eens een verandering die een enorme verbetering is si :)
En nog origineler ook op de koop toe...

Die laarzen trekken nu ook wel de aandacht, maar op een héél andere manier.
Super hoor!!!

[Mod aan] Stuur eens een tiental foto's van je afgewerkte Sd.Kfz.250/1 Neu naar mij door via PB.
Deze hoort namelijk in de galerij ;)[mod uit]
 
Laatst bewerkt:
Die bottinen zijn schitterend gevonden.
Ze horen daar gewoon.
En ze geven net dat iets extra.
 
Prachtig werk tom en inderdaad een goeie beslissing om de ketting te verwijderen.
 
aan allen bedankt voor de positieve reacties

tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan