Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.250/1 Neu van dragon [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Tom,


Die camo heb je mooi gespoten zeg. De max!
De raad die Silenoz hier geeft is wel eentje waar we met ons allen iets aan hebben. ;)


Op naar het vervolg!


Droop
 
Mooi gespoten Tom en een simpele maar interessante camo. Heb je referentie materiaal gebruikt voor deze camo of gewoon uit de losse hand.
Misschien noch wat bij werken zoals silenoz zegt.
 
Mooie camo Tom.
Het moet geen ingewikkelde te zijn om mooi te zijn.
 
Hey Tom, mooi camo patroon inderdaad. Ik lees hier dat er een sterkere inkleuring zou moeten/mogen, maar dit weet ik nog zo niet. In feite kan je met een filter werken zodat alle kleuren samenkomen, en dan wordt alles zowiezo iets donkerder en intenser. mijn 2 centjes :)
 
Heb hier die camo nog eens bekeken en moest het mijn model zijn ,ik zou het ook zo laten . De reden dat Burglar opgeeft is terecht en persoonlijk denk ik dat de minder dekkende lagen na de filters/washes ,een speciaal iets zullen geven aan de camo. De keuze is aan jou .... en vind je je keuze goed ,dan moet je je daar aan houden. Simpel !
 
@silenoz : dat is just het groen komt er een beetje over , maar eigenlijk is dit niet zo erg (vroeger werd er soms rap in de buiten lucht gespoten voor een andere camo er op en dit gaf soms en niet nette afwerking ) toch heb ik alles al een klein beetje bij gewerkt met de AB , om dan nog in een later bewerking een stoflaag met AB toe te voegen.

@ Ron : ja tis just eigenlijk moet ik tevreden zijn , de camo vond ik redelijk kwa plaatsen maar het kleur was ik nog niet 100%van
@ Famo : heb de camo zonder een referentie gedaan ( al had ik er wel enkele liggen maar vond er mijn ding niet in ).denk dat ik nu op het spoor zit dat ik met dit camo wilde bereiken . met de camo eerst iets donker te maken en dan de filters en wash en dan een stoflaag weer op de camo weer ongeveer de zelfde kleur had bij de eerste poging . hoppelijk komt het goed.
@ GUnit : heb hem reeds iets sterker gemaakt de camo , er komt nog een stoflaag op zodat hij zoiezo weer een beetje zal verlichten
@ Beyond : op de foto's was het niet echt duidelijk maar ze waren wel mee gespoten omdat ik ze pas na de camo had schuinopen gelijmd
@ Droop : alvast bedankt dat je de camo goed vind , de tip van silenoz neem ik mee naar een volgende project
@ DJs : jup ,alles met de losse hand gedaan en de referentie foto's waren niet naar mijn ding wat ik er wilde van hebben
@ Camaro69 : Thanks , en just simpel kan soms mooier zijn dan al de rest
@ Burglar : heb nu reeds al de camo iets verdonkert maar na filters komt er nog een stoflaag op en hoop dat hij dan bijna de camo geeft van voorheen
want vind de lichte patroon iets geeft.

Intussen al de camo kleur iets aangepast en plakkers geplakt
hier enkel foto's

1_IMG_0450.jpg

1_IMG_0449.jpg

1_IMG_0448.jpg

Nu nog eerst een matte vernis laag er op spuiten om maandag weer er in te vliegen:8
 
Het ziet er zeer goed uit hoor, en je hebt eigenlijk wel en deftig antwoord kunnen geven op iedereen zijn op/aanmerkingen ;)
Niet dat je een punt te verdedigen hebt hoor :)
Wat de camo betreft, hier hoef je niet persé altijd een voorbeeld te volgen, er waren duizenden voertuigen, en er had geeneen juist dezelfde camo, en er bestaan geen foto's van ieder voertuig....
 
Kan alleen maar zeggen, goed bezig.
Mooie camo, te mooi eigenlijk, maar na een weathering gaat het er perfect uitzien.
Echt een mooie 250.
 
Ik vond de eerste versie al prima maar dit ziet er ook al weer goed uit maar als je filters e.d wil toepassen dan zal ik geen mat lak erop zetten maar glans of half (zijdeglans) glans.

Een tip voor de volgende keer, gooi een scheutje glansvernis door je verf dan hoed je naderhand geen vernis over je model te spuiten.

Ron
 
Ik vind de camo nu oneindig veel beter dan eerst ! Veel meer euh...karakter zal ik maar zeggen ! Ferm !
 
deze gisteravond in 't echt kunnen bewonderen en 't ziet er schitterend uit. benieuwd naar het vervolg
 
Tja eerlijk gezegd ,hij staat eigenlijk wel mooier met die hardere camo.
 
-Vervolgens weer een beetje (veel!) verder gedaan:

allereerst bedankt gasten voor de positieve reacties


- de onderzijde en binnenkasten tracks werden voorzien van een beetje pigmenten
- vervolgens heb ik de wielen gelijmt en de tracks binnen zijde een metaal slijtage geven ( niet goed te zien op de -foto-)
- één maal de tracks bevestigd ( was een lastige job kwa frigiel werkje ) hen voor zien van pigmenten maar niet te veel
- alle tools ingeschilderd op de neu
- de zijkanten 250/1 met een wash van licht en donkerbruin voorzien
- alles een beetje ingelijnt met een donkerbruin-zwart mengsel
- helm ,ketting enzo meer geschilderd
- vervolgens met de AB een stoflaag van XF57 EN XF2 mengsel gegeven
- dan een doek die dubbel geplooid is op de hoek gelegd en geschilderd ( doek is gemaakt van green stuf een deel blauw en een deel geel merk weet ik niet meer )
- kleine details al gedrybrusht

en nu de -foto-

1_a1__3_.jpg

1_a1__8_.jpg

1_a1__7_.jpg

1_a1__6_.jpg

1_a1__5_.jpg

1_a1__4_.jpg

1_a1__2_.jpg

1_a1.jpg

verder nog de chips enof beschadigingen aan brengen

tom
 
Tom, je vehicle is prachtig! Een juweeltje vind ik het.

ik zou enkel die ketting weghalen. Nu lijkt het alsof daar een scheepsketting van een supertanker in ligt. En die hef je niet zomaar op hoor. :nowink:

Voor de rest niets dan lof!!!!!




Droop
 
Zeer mooi tom.
En inderdaad, de ketting lijkt een beetje aan de zware kant.
 
Tom, als ik er me ooit zo eentje op schaal 1:6 aanschaf, dan mag jij hem komen spuiten. ^^


Droop
 
Zeer mooi resultaat, maar die ketting viel mij ook onmiddellijk op :O
Mocht deze op een Tiger liggen zou het nog kunnen denk ik, maar hier oogt deze veel te zwaar...

Verder geen opmerkingen te maken, ik ga nu nog eens van de foto's genieten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan