Hoofdsponsor

1/6 Sd.Kfz.167 StuG IV (Metal kit ) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
droop , t'is weer een tijdje geleden maar heb just nog eens de topic door genomen . prachtig zeg , puur klasse enzoveel moois aan details


knap bezig


tom
 
Da's dé manier om zim te maken op die schaal ! Knappe link !
 
@ VBZ : Die kerel met zijn tiger in die link dat je opgaf is ook geen gewone zeg !!!!
 
@ VBZ : Die kerel met zijn tiger in die link dat je opgaf is ook geen gewone zeg !!!!

Inderdaad, verdimme gene gewonen...

Hij 'verbetert' zelfs de modellen van Armortek (...en die kan je moeilijk verdenken van een gebrek aan details). Zijn indrukwekkende 3D-tekeningen laat hij in 3D printen en, als het resultaat hem bevalt, laat hij ze afgieten in resin.
Als ik mij niet vergis, is hij ook de bezieler van deze website:http://thepanzertrap.com/index.html

W
 
... ik sta bij jou in het krijt, maatje. ;)



Droop

:-) dit gezegd zijnde...ff off topic

Zou je eens een voorbeeldje kunnen posten van het gebruik van je 'rivettentang'? Ik ben vooral benieuwd naar hoe de rivetten er uiteindelijk uitzien (zowel binnen- als buitenkant a.u.b.)? Heb je keuze uit verschillende maten rivetten?

Thnx, W
 
:-) dit gezegd zijnde...ff off topic

Zou je eens een voorbeeldje kunnen posten van het gebruik van je 'rivettentang'? Ik ben vooral benieuwd naar hoe de rivetten er uiteindelijk uitzien (zowel binnen- als buitenkant a.u.b.)? Heb je keuze uit verschillende maten rivetten?

Thnx, W
'k Zal me daar deze week eens mee bezig houden. ;)




Update


De laatste stukken zijn nu op de StuG geplaatst.
Dit wil zeggen dat het grove werk nu achter de rug is.
De volgende stap is het aanbrengen van allerlei details, de Zimmerit enz.
Eén ding is duidelijk: het aanbrengen van de details zal 100% scratchwerk worden. Gelukkig heb ik hier een hele boel foto's van de StuG zodat ik over genoeg referentiemateriaal beschik.

Enkele foto's van de gedane werkzaamheden:


1_DSCN2099.jpg


1_DSCN2101.jpg


1_DSCN2097.jpg


1_DSCN2096.jpg


1_DSCN2095.jpg


1_DSCN2098.jpg



Wordt vervolgd,



Droop
 
Luc maatje ik wens je alvast veel courage(moed) voor het aanbrengen van je zimmerit,je werken tot nu toe zijn simpelweg weer eens schitterend he.
Patje.
 
Indrukwekkend Luc :8, die kleine rivetten ben ik ook in geintreseerd ^^
 
@ Patje:Ja maatje, het spelen is gedaan. Nu begint het echte werk. :D

@ René & VBS: die rivetten zijn niks speciaals hoor.
Het zijn gewone doordeweekse huis- tuin- en keukenrivetteke's.

Deze dus:

hUbp3shHHUdOxR8rOUUQYnhXE6LUS_7bk79jS_fPckMpBg&t=1.jpg
De bolle kopjes die aan de buitenkant zitten zullen weldra voorgoed onder de Zimmerit verborgen blijven. ;)


Jullie dachten waarschijnlijk dat ik met deze werkte?:

coolfj4021202403365.jpg

Al eens de prijs bekeken van een tang voor soortgelijke rivetten? :8


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weer een paar updates om u tegen te zeggen want de Stug begint er serieus gedetailleerd uit te zien !
 
En of ik die rivetten ken, was even je schaal vergeten :huh:.
Dacht dat ze kleiner waren, heb kleine rivetjes nodig voor mijn topbeslag grootzeil, nu met stukjes gegalvanizeerde tuindraad maar is niet echt netjes :|
 
Thx voor de link, dat is inderdaad zeer klein ^^
 
Vandaag ben ik begonnen met het aanbrengen van de Zimmerit:


1_DSCN2104.jpg
Het zig-zag patroon van de StuG IV is hier goed te onderscheiden (Het wafeltjespatroon behoorde tot de StuG III).


1_DSCN2102.jpg
Ik was er met een klein hartje aan begonnen maar eigenlijk valt dit klusje reuze mee. :)


1_DSCN2106.jpg
Deze allesvuller heb ik dan gebruikt als Zimmerit.
Het is gemakkelijk aan te brengen en heeft een relatieve lange droogtijd.
Wat kan een mens nog meer wensen, niet?
Met het metalen tooltje heb ik dan het patroon aangebracht.

De mantel van het kanon heb ik ook met deze allesvuller behandeld. Zij het dan met behulp van een hard penseel.
Eens die dan droog is dan wordt alles met grof schuurpapier lichtjes opgeschuurd zodat de mantel dan het ruwe uitzicht heeft door het gietproces van de staalgieterij.



Wordt vervolgd,



Droop
 
Zeker niet mis, maar kan het zijn dat die zimm een beetje te dik ligt of is dat door de foto dat ik een verkeerd beeld krijg ?
Ga je battledamage aanbrengen in je zimm ? dat toont veel realistischer (volgens mij)

Zo te zien heb jij serieuze tools om je modellen te maken. Dan vraag ik mij af ,heb je die rivetten met een handtang getrokken of met een pneumatiek ?
 
Zeker niet mis, maar kan het zijn dat die zimm een beetje te dik ligt of is dat door de foto dat ik een verkeerd beeld krijg ?
Ga je battledamage aanbrengen in je zimm ? dat toont veel realistischer (volgens mij)

Zo te zien heb jij serieuze tools om je modellen te maken. Dan vraag ik mij af ,heb je die rivetten met een handtang getrokken of met een pneumatiek ?
De Zimmerit ligt zeker niet te dik hoor Peter. Maar jij baseert je waarschijnlijk op de laatste foto?
Daar was ik nog volop bezig toen ik de foto nam en daarom toont de pasta daar een nog beetje dik.
De dikte van de Zimmerit is juist genoeg om er een patroon in te maken. ;)

De battledamage wordt nu momenteel hier en daar al aangebracht.
Als de pasta keihard is geworden dan ga ik nog hier en daar wat brokjes verwijderen. Daardoor zal ik nog wat meer diepte creëren.

Wat de tools betreft, tja als je zo'n grote modellen maakt dan heb je inderdaad meer nodig dan een vijltje en een pincetje.
De tools in evenredigheid naar het model, zeg maar. :$

Het is een beetje investeren in het materieel maar dan kan je verder voor de rest van je leven, niet?
M'n draaibank, kolomboormachine, Dremel'ke, handboormachine en schuurmuis zijn de apparaten die ik nu zeker niet meer zou kunnen missen.
Nu nog een pneumatische/ hydraulische heftafel en ik kan weer verder (voor de Tiger I). :)
Een freesmachine staat in de toekomst ook nog op m'n verlanglijstje. ;)


De rivetten zijn met een handtang getrokken. Een pneumatische was me te duur. :wub:



Droop
 
Hoi Droop, ik zie dat je weer goed bezig bent. De Zimmerit ziet er echt mooi uit. Het lijkt met geen klusje dat je na een biertje moet doen, anders wordt het een chaos denk ik :$
 
M'n waarde Kampfgruppe-collega,

Zelfs zonder een biertje begint het hier voor m'n ogen te draaien, maatje.
Ik zie allemaal zig-zag patroontjes.
6.gif



Ik denk dat het aanbrengen van die Zimmerit een hele tijd in beslag zal nemen. :D



Droop
 
Dat ziet er echt knap uit, en dat voor je eerste zimmerit 8)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan