Hoofdsponsor

1/6 Sd.Kfz.167 StuG IV (Metal kit ) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach, en straks kunnen we een zelfde soort "discussie" hebben over de camouflage ;)
 
Update

... En inderdaad, we blijven hier bezig... ... ... ... met het aanbrengen van de Zimmerit.
Tot nu ligt er op de StuG al een 700 gr. van dat spul:

1_DSCN2138.jpg


1_DSCN2139.jpg


1_DSCN2137.jpg
Maar het einde 'het Zimmeritten' is in zicht.
Nog enkel de frontale pantserplaat en z'n kont moeten onder handen genomen worden en dan is dat klusje eindelijk achter de rug. :D

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ondertussen al de smaak te pakken heb.
Met behulp van water en een haardrogertje kan ik de droogtijd van de Zimmerit positief of negatief beinvloeden. In de droogtijd hoef ik me dan ook al geen zorgen meer te maken. :)

Dus... we blijven hier nog eventjes bezig.



Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geeft in ieder geval een robust en realistisch effect, tegen dat je klaar bent zimmerit spesialist ;)
 
@ René: bedankt kameraad. :)

Een vraagje, moet het vlak waar de wielophanging aan zit en da achterkant niet van Zimmerit voorzien worden?

Kijk hier ook eens:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Zimmerit?uselang=nl#mw-subcategories
Johannes, je bent een slavendrijver. :laugh::laugh:
Alvast bedankt voor de schitterende link! :D

De achterkant moet inderdaad ook nog gedaan worden. Dat had ik vergeten te vermelden (is ondertussen aangepast ;) ).

Ik weet niet wat ik met die zijkanten ga doen. Waarschijnlijk komen er nog Schuertzen aan dit vehikel zodat de zijkanten toch voor een groot deel aan het zicht onttrokken zullen blijven en daardoor de Zimmerit op die plaatsen niet meer zichtbaar zal zijn.:wub:

Dilemma'tje :wacko:



Droop
 
Sorry ...:$

Als je voor Schuertzen gaat dan hoeft de zijkant niet, maar de Schuertzen wel weer... dilemma :huh:

Maar hoe dan ook, de Stug ziet er steeds beter uit!
 
Ja Droop dat word precies een echte zo te zien he,ik blij dit volgen zenne;)
Patje.
 
Zo mannen, mijn kilootje pasta is er door.
De StuG is nu niet op alle plaatsen van Zimmerit voorzien maar voor mij voldoet het prima.

Terug enkele foto'kes:

1_DSCN2155.jpg


1_DSCN2154.jpg

Ik ga me nu nog wat bezighouden met het aanbrengen van wat detail'kes (terug 100% scratchwerk) en dan kan straks Stuggie in de grondverf.


Wordt vervolgd,



Droop
 
Je zet echt Stug door hé! ^^
Hij ziet er steeds meer uit als een echte Stug!
 
Zeer mooi afgewerkt hoor, alleen jammer dat je op het dak zimmerit hebt aangebracht.
Voor zover ik weet werd daar geen zimm aangebracht (maar ik kan het mis hebben ook hoor..)
En tussen (achter) de loopwielen werd er ook aangebracht ;)

Maar ik ben aan het muggenziften hoor, ik doe het je niet na op deze schaal :)
 
Als je voor Schuertzen gaat dan hoeft de zijkant niet, maar de Schuertzen wel weer...

Zimm op schuertzen ? Ik kan verkeerd zijn hoor, maar dat heb ik nog niet gezien ....... Natuurlijk de uitzondering bevestigd de regel, maar ik spreek in het algemeen.
Daar het beschermplaten waren die al op een afstand(je) van het voertuig hingen zie ik het nut niet in om daar een lading (explosieven) op te kleven. het is veel doelteffender om een lading op het voertuig zelf aan te brengen, niet ? Dus waarom zimm op die platen ?
 
Dat is een van die klussen die niet de plezantste zijn, maar wat een voldoening als je het resultaat ziet Applaus
 
droop , het hoeft inderdaad niet overal zimmerit te hangen . een persoonlijke toets er op maakt de stug uniek hé.
je vorderingen zijn zeer geslaagd

knap bezig

tom
 
Johannes zei:
Je zet echt Stug door hé!
Hij ziet er steeds meer uit als een echte Stug!
Alhoewel mijn stugge hoofd er de laatste dagen er niet voor 100% naar staat, heb ik toch stug getracht om een stugge houding aan te nemen en dit stugge onderdeel van het stugge bouwproces stug af te werken, maatje.
Ik kan geen stugpasta meer zien! :laugh:


Beyond zei:
Zeer mooi afgewerkt hoor, alleen jammer dat je op het dak zimmerit hebt aangebracht.
Voor zover ik weet werd daar geen zimm aangebracht (maar ik kan het mis hebben ook hoor..)
En tussen (achter) de loopwielen werd er ook aangebracht
Je hebt gelijk hoor maar zoals ik reeds aanhaalde heb ik de uit pure noodzaak de Zimmerit op het dak aangebracht (de lelijke poprivetten zijn nu weggemoffeld).
Tussen de wielen komt er dus ook geen te zitten omdat de Schuertzen er toch overheen hangen.


Famo zei:
Zimm op schuertzen ? Ik kan verkeerd zijn hoor, maar dat heb ik nog niet gezien ....... Natuurlijk de uitzondering bevestigd de regel, maar ik spreek in het algemeen.
Daar het beschermplaten waren die al op een afstand(je) van het voertuig hingen zie ik het nut niet in om daar een lading (explosieven) op te kleven. het is veel doelteffender om een lading op het voertuig zelf aan te brengen, niet ? Dus waarom zimm op die platen ?
En van Schuertzen gesproken, voor zover ik het heb kunnen opzoeken zat er op de Schuertzen idd geen Zimmerit en dit om de reden die Famo hier aangeeft.:dry:
Daar ben ik dus ook vanaf. :laugh:




@ Tom & René:

1_Zimmerit_smurf.jpg


Er komt nog een stug vervolg ook.



Droop ;)
 
Ge moet nu nog enkel je zimmerit schilderen hé Droopsmurf :laugh::laugh:
Ben toch benieuwd naar het stug schilderwerk. :)
 
Wat een werk moet dat geweest zijn. Nieuw werkwoord : zimmeritten ? Goedgekeurd jongens ?
 
ApplausApplaus amaai, schoon werk.
Knap gedaan Droop. Ik wacht op het vervolg...

Mark
 
Wat een werk moet dat geweest zijn. Nieuw werkwoord : zimmeritten ? Goedgekeurd jongens ?

Zimmeritten?

Effe kijken:

Ik Zimmerit, jij Zimmerit, hij Zimmerit, wij Zimmeritten, jullie Zimmeritten , zij Zimmeritten... maar Droop Zimmerit niet meer. :laugh::laugh::laugh:
Werkwoord goedgekeurd (maar enkel te gebruiken door militaria bouwers én op eigen risico! :P:laugh: )


@ Mark: bedankt maatje. :)





Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan