Hoofdsponsor

Schnitzer 635csi ( bmw )

ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
definitief uit de doos
BOUWBUDGET
de benodigde verf meer niet
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.868
hier volgt de bouw van een BMW 635 op schaal 1/24 van Fujimi
 
Beste vrienden , bouwers en fans , na zeven zware maanden ziet het voor mijn vrouwke en mezelf iets beter uit ,ik ga deze keer jullie besparen over de details van haar ziekte en genezing
Stilletjes aan kan ik terug beginnen met bouwen heb ook nog verder gedaan aan mijn racebaan , ook dit loopt gestaag verder
Nu ben ik na lang twijfelen en overleggen met mezelf heb ik dan toch de keuze gemaakt waar ik nu ging mee beginnen Wel ik heb reeds zo eentje lopen , maar door een verloren onderdeeltje ligt die terug in de diepvriezer en dan ben ik nu dus begonnen aan een " Schnitzer 635CSI " de basis ervan is in feite de BMW 635csi die bijna hetzelfde is en dat deze een getunede versie is , waarmee ze de 24h van Spa-Francorchamps mee gewonnen hadden en nog vele andere wedstrijden
Persoonlijk vind ik nog altijd deze BMW 1 van de mooiste coupe's die ze gemaakt hebben
Schnitzer is een tuner van BMW en Mini het is een onafhankelijk bedrijf maar ze zijn ook het enige bedrijf die de drie kleuren mogen gebruiken van BMW
De motor is de grote 6cilinder in lijn en heeft een vermogen van245 pk ( 180 kw ) wat in die tijd toch indrukwekkend was , haalde snelheden rond de 244km/h
Ok wat actie nu
De boxart




zoals jullie kunnen zien was deze wel een artistiek hoogstandje want de hele auto was beschilderd of bekleefd met tekeningen van hoe hij doorschijnend zou uitzien , het boven aanzicht op de motorkap zie je dus hoe die motor er uit ziet evenals de zijkanten , ben nu nieuwsgierig of de decals er goed zullen op komen , maar dat is voor later he

het schema




en de vele gietramen

https://flic.kr/p/2oWKyGv


https://flic.kr/p/2oWQG9C













de decals





en zoals jullie kunnen zien is het goed gevulde doos iets wat ik nu graag wel heb , mooi gedetailleerde motor en ophanging
zo dat is het voor nu
grt
Marc
 
Beste vrienden , bouwers en fans , na zeven zware maanden ziet het voor mijn vrouwke en mezelf iets beter uit ,ik ga deze keer jullie besparen over de details van haar ziekte en genezing
Stilletjes aan kan ik terug beginnen met bouwen heb ook nog verder gedaan aan mijn racebaan , ook dit loopt gestaag verder
Nu ben ik na lang twijfelen en overleggen met mezelf heb ik dan toch de keuze gemaakt waar ik nu ging mee beginnen Wel ik heb reeds zo eentje lopen , maar door een verloren onderdeeltje ligt die terug in de diepvriezer en dan ben ik nu dus begonnen aan een " Schnitzer 635CSI " de basis ervan is in feite de BMW 635csi die bijna hetzelfde is en dat deze een getunede versie is , waarmee ze de 24h van Spa-Francorchamps mee gewonnen hadden en nog vele andere wedstrijden
Persoonlijk vind ik nog altijd deze BMW 1 van de mooiste coupe's die ze gemaakt hebben
Schnitzer is een tuner van BMW en Mini het is een onafhankelijk bedrijf maar ze zijn ook het enige bedrijf die de drie kleuren mogen gebruiken van BMW
De motor is de grote 6cilinder in lijn en heeft een vermogen van245 pk ( 180 kw ) wat in die tijd toch indrukwekkend was , haalde snelheden rond de 244km/h
Ok wat actie nu
De boxart




zoals jullie kunnen zien was deze wel een artistiek hoogstandje want de hele auto was beschilderd of bekleefd met tekeningen van hoe hij doorschijnend zou uitzien , het boven aanzicht op de motorkap zie je dus hoe die motor er uit ziet evenals de zijkanten , ben nu nieuwsgierig of de decals er goed zullen op komen , maar dat is voor later he

het schema




en de vele gietramen
















de decals





en zoals jullie kunnen zien is het goed gevulde doos iets wat ik nu graag wel heb , mooi gedetailleerde motor en ophanging
zo dat is het voor nu
grt
Marc
Dat is inderdaad een fameus machien. Die decals zien er ook niet simpel uit . Succes met de bouw. Willy.
 
Dat belooft een specialleke te worden met die decals... ik volg in stilte mee.
 
Onze Marc zijn ding zie, blij te zien dat je herbegonnen bent.
 
Ok gentlemen dank u het zal wel zeer traag gaan
Tja die decals daar lig ik nu al wakker van hoor , maar we gaan ervoor he
grt
Marc
 
Veel plezier met deze rally auto Marc.
 
Beste vrienden modelbouwers , bij ons zeggen ze " tussen de soep en de patatjes " dus in mijn weinige vrije uurtjes heb ik toch nog iets kunnen doen en heb toch enkele fotootjes kunnen maken
Hier volgt volgens plan de eerste stappen om de mooie motor in elkaar te steken . Vroeger waren jullie meer technische uitleg gewend van mij , maar gezien onze omstandigheden thuis ga ik het op dit moment even terzijde laten
Dus hier het begin














hier zijn de bougiekabels zoals het vroeger altijd was , ze lopen door een kunststofbuis en komen vlak voor iedere bougie ( ontstekingskaars ) naar buiten




de uiteinden heb ik eraf geknipt omdat de stukjes draad niet tot aan de bougies kwamen en vervangen door stukjes soldeer draad en kon ik tot aan de bougies werken





Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's het is allemaal snel moeten gaan
 
De body is geschuurd en de onnodige oneffenheden verwijderd om daarna in de grijze primer filler te spuiten
Daarna licht geschuurd , nog even vermelden dat deze kit een open dak had en naar mijn weten is dat in de autosport niet toegelaten , daarom heb ik het dicht gemaakt



de bodemplaat
aan de ophanging is ook al een groot deel gedaan en gekleurd zoals ik het nog herinner




het motorcompartiment is ook al gedeeltelijk klaar volgens plan natuurlijk








de body ( carrosserie ) staat ook in kleur ook met de nodige problemen weer , namelijk het eeuwige sputteren van mijn AB waar ik nog steeds geen oplossing voor heb en ook de nodige centen om een nieuwe te kopen




zo beste vrienden zover sta ik nu , beetje bij beetje gaat het toch redelijk goed vooruit
grt
Marc
 
De eerste stappen zijn gezet.Gaat goed zo te zien.
Marc S.
 
De eerste stappen zijn gezet.Gaat goed zo te zien.
Marc S.
 
Mooi om volgen.
Spijtig van het AB probleem.
 
Nog even een update ,nu de body is dus mooi gespoten geraakt maar dan ben ik begonnen met de hele body af te plakken om de zwarte lijsten rond de ramen en lijsten zwart te kunnen brushen






maar dat lek me toch niet zo een goed idee waarom niet ? Wel bij mijn opzoekwerk naar de echte kwam ik snel tot de vaststelling dat deze racewagen niet hetzelfde is als bij andere racewagens waar alle chroomdelen verwijderd werden of zwart geschilderd
Dus allesmooi donker grijs gespoten , tape eraf gedaan en ...... trok op niks en dan zou ik daarbovenop nog chroom moeten schilderen neen dat was het niet resultaat terug in de remvloeistof en alles eraf en dan opnieuw begonnen met het wit wat nu wel goed gegaan is en na het drogen een laag clear lak gespoten




nog even de vorderingen van het motorcompartiment




de motor hier al ingebouwd en veiligheidskooi ook al ineen gestoken klaar om te spuiten



de onderzijde of bodemplaat is af een kleine verwering aangebracht en alles past toch redelijk mooi niet te veel flash voor zo een oude kit



hier dus na de clear coat







Zo dat was het dan weer , ben nu bezig met kuipstoel en het binnenwerk , waar ik ook niet goed aan uit kan als ik naar originele beelden kijk dan zie ik de vloer rood bij Fujimi spreken ze van metallic groen maar welk groen schrijven ze niet heb ook al een witte versie gezien er zijn zo veel verschillende uitvoeringen
Ik heb dus voor rood gekozen het mag een beetje afsteken he
 
Mooie vorderingen Coachke wat die zwarte strips betrof de boxart gaf het al aan dat er chrome opzat maar ach een foutje is snel gemaakt en weer opgelost.
 
Al heel veel vooruitgang geboekt. Die soldeerdraad op het einde van de bougiekabels vind ik een goed idee. Willy.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan