Hoofdsponsor

1/200 RMS Titanic (1:200) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moooooiiiiiii !

niet vergeten : schuren totdat de romp mooi glad is, eerst water en dampvast maken met een PU hars van binnen en van buiten, en dan pas plamuren, schuren, plamuren, pinten drinken, schuren, plamuren, enz...

de groetjes,

Laurent

Dit lijkt mij een leuker werkje dan ik gedacht had :laugh::laugh::laugh:
;)

Groetjes,
Beyond
 
Dank voor de complimenten mannen!

niet vergeten : schuren totdat de romp mooi glad is, eerst water en dampvast maken met een PU hars van binnen en van buiten, en dan pas plamuren, schuren, plamuren, pinten drinken, schuren, plamuren, enz...
Ik ga alvast oefenen met pintjes drinken, dan volgt de rest vanzelf
16.gif


groeten, Rinie
 
:laugh: dan word het eens tijt dat ik naar eindhoven kom :laugh:
 
hoe staat het met de schuurwerken mega? of ben je meer aan het drinken dan schuren :D
 
hoe staat het met de schuurwerken mega? of ben je meer aan het drinken dan schuren :D

Tussen het drinken door ben ik nog bezig met aanbrengen van de laatste latjes op de romp. De laatste latjes leggen het zwaarst...
Ik hoop dat ik morgen de romp helemaal beplankt heb, daarna kan het grote schuurwerk beginnen!

groeten, Rinie
 
:8 ok mooi vergeet niet te drinken tussen het schuurwerk want anders ga je een heel droge keel krijgen :P

doe vooral rustig voort en laat je niet opjagen door mij :D
 
Het is volbracht! De romp is volledige beplankt.
Het spreekwoord klopt: de laatste latjes wegen het zwaarst ;)
Ik dacht dat ik de bodem van de romp 'eventjes' dicht zou planken, maar dat was nog vele uren werk.

Maar ik ben tevreden met het resultaat. Het grote schuren en plamuren kan nu beginnen!

Natuurlijk nog wat fotootjes. Ik heb de Smit Rotterdam (in aanbouw) er naast gezet voor de verhoudingen. De twee schepen hebben dezelfde schaal 1:200.

DSC_0001-38.gif

DSC_0002-39.gif

DSC_0003-44.gif

DSC_0004-35.gif

DSC_0005-41.gif

DSC_0006-34.gif

Zo, nu eerst een biertje!

groeten, Rinie
 
Wow, strak beplankt hoor! Mijn complimenten.

Zo te zien aan je romp zal het wel meevallen met schuren en plamuren omdat je basis er al erg goed uit ziet ;)

Verder, de Smit Rotterdam is inderdaad maar een kleintje in vergelijking met de Titanic maar volgens mij kan deRotterdam ze wel slepen indien de Titanic er nog was natuurlijk....
 
dat ziet er inderdaad heel strak uit men complimenten en dat biertje heb je zeker verdiend :D
 
Ziet er geweldig uit Rinie, dit gaat een schitterende boot
worden.
Wel jupiler drinken he , daar zitten teminste nog bruikbare onderdelen aan


Henny
 
ik kan alleen maar bij de anderen treden : gewoon prachtig !

de groetjes,

Laurent
 
Wow Rinie, dat is een heel strak beplankte romp :O Ik denk dat er niet veel schuurwerk aan te pas gaat komen.

Puik werk man :)

Groeten, Pascal
 
Knap gedaan Rinie ApplausApplausApplaus , het werk dat je in de nauwkeurige beplanking steekt spaar je uit in schuurwerk en is nog plezieriger ook:laugh:
 
ApplausApplausApplausja man
dat is tormifabel,ik bedoel formidabel.
zeer strak beplankt,denk niet dat ge veel schuurwerk zal hebben.
je pintje heb je alvast verdiend,en meer dan een ook;)
groetjes,ronny
 
Netjes hoor. Maar even een vraagje. Nu het zo strak geschuurd is. Is de dikte van het hout nog wel juist?
 
Hartelijk dank voor alle complimenten mannen!
Echt leuk om deze reacties te mogen lezen, daardoor ga ik met extra plezier weer verder met de bouw!

Maar even een vraagje. Nu het zo strak geschuurd is. Is de dikte van het hout nog wel juist?

Nou, eigenlijk heb ik nog niet of nauwelijks geschuurd. Dus de dikte is nog in orde. Ik ga nu eerst licht schuren en vervolgens plamuren (en weer schuren en weer plamuren en weer schuren) om zo de dikte van het hout in takt te laten.

groeten, Rinie
 
Mega, de romp is zoals hierboven reeds vermeld enorm strak! Echt vakwerk! Een beetje zonde om ze te plamuren, eigenlijk, bij wijze van spreken dan.
Als de rest er even goed uit zal zien, zal het een klein (nou ja, klein) kunstwerkje worden.
Chapeau!
Johan
 
Gebruik,later,geen primer op nitro cellulose basis.
Kies voor een water gedragen primer,anders kun je problemen krijgen met ee uiteindelijke laklaag later.

Ron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan