Hoofdsponsor

1/200 RMS Titanic (1:200) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na een korte bouwpauze door een weekendje vakantie en drukte op het werk ben ik dan toch begonnen met het plamuur festival. De eerste sessie plamuren en schuren zit erop:

DSC_0001-39.gif

DSC_0002-40.gif

DSC_0003-45.gif

DSC_0004-36.gif

DSC_0006-35.gif

Volgende stap: grondverf!
(en dan weer plamuren en schuren natuurlijk ;))

groeten, Rinie
 
Mooie update Rinie , je zult wel pijn in je vingers hebben na al dat
schuren.
Ik denk dat het achterschip nog wat aandacht nodig heeft met het
schuurpapier, bij de aansluiting met de schroefas is het nog onregelmatig
(foto 2)

Verder niets dan complimenten.

Groet henny
 
Is toch altijd mooi werk,dat plamuren en schuren.
Daarmee bepaal je in belangrijke mate het zicht van je project.

Misschien een kleine tip,breng het plamuur altijd niet te dik aan in een laag.
Beter enkele lagen meer schuren en een strak en stevig resultaat,als dat je moet blijven plamuren doordat de laag te dik is en gaat scheuren.

Ron.
 
Je hebt het weer wel mee voor het schuren, dan kan je dit lekker buiten doen.
Heb je nu eerst primer gebruikt voor het plamuren of niet? Of G4?

Doe zo verder Rinie ;)
 
Plamuren, schuren... plamuren en terug schuren... .

Tja, het is een noodzakelijk iets dat moet gebeuren maar het resultaat mag in ieder geval gezien worden.

Klassewerk, Rinie. ;)






Droop
 
Plamuren, schuren... plamuren en terug schuren... .

Droop

Je vergeet een heel belangrijke stap hoor, Luc ; de pint (voor onze noorderburen "het pilsje"), tussen het plamuren en schuren.

Alle gekheid op een stokje, Mega, je hebt al prachtig werk geleverd, vooral die spitse boeg vind ik heel mooi geslaagd.
 
Oei !

werd er hier geplamuurd zonder eerst G4 of een andere hars op de romp gesmeerd hebben ?

kansen op barstjes in de romp binnen een zekere tijdspan !

Nu het te laat is, stel ik voor dat je dan de binnenkant van de romp impregneert met zo'n middel...

de groetjes,

Laurent
 
Laatst bewerkt:
Rinnie,

Is dit de kit van Cornwall Modelboats?
Kan je me vertellen wat de verzendkosten ongeveer zijn, en de levertijd?
groetjes
 
Laatst bewerkt:
Zo, een vrije vrijdag en veel regen: ideale dag om weer eens aan de Titanic te knutselen! Het is alweer een dikke maand geleden dus het is de hoogste tijd.

Na een eerst plamuur en schuur sessie heb ik vandaag een laagje grondverf op de romp gezet:

DSC_0003-46.gif

DSC_0004-37.gif

DSC_0008-28.gif

DSC_0009-22.gif

Door de verf worden de oneffenheden beter zichtbaar en kan ik dus goed zien waar ik in de volgende plamuur en schuur stap extra moet opletten.

Wordt weer vervolgd!

groeten, Rinie
 
:D hoi rinie dat was lang geleden :D ben blij dat je trug bent kan ik weer genieten van je tatanic
 
Ja he, na een spuit beurt zie je inderdaad veel meer oneffenheden en kun je zo beter de plaatsen zien die nog bijgewerkt moeten worden, het komt helemaal goed zo te zien.
 
Inderdaad lang geleden, dacht al dat jouw Titanic ook gezonken was ;)

>w
Ben jij nog in de running voor de D-day groepsbouw???

Grtz,
Beyond
 
Ben jij nog in de running voor de D-day groepsbouw???
Ik ben bang dat ik de landing in Normandie ga missen...als het nog slecht weer blijft zal ik vooral met de Titanic bezig zijn.

Back to topic :D

groeten, Rinie
 
Rinie,

Goed je weer terug te zien. Ziet er allemaal keurig uit en voorlopig mag je schuren, schuren, plamuren en schuren... Succes er mee, dit gaat een mooi schip worden!
 
Hey Rinie ouwe zeereus, blij dat je hier terug bent. Ik dacht ook al dat je met je schuit tegen een ijsberg was gevaren. :laugh::laugh:


Die romp ziet er goed uit hoor en hopelijk moeten we nu niet weer een maand op de volgende update wachten. ^^





Droop
 
Dank je mannen, het is leuk om weer terug te zijn. Het ging gewoon te hard kriebelen :D

Vandaag heb ik weer een schuur en plamuur sessie gehad. Ik plaats hier geen foto's van, want jullie hebben die romp foto's zo langzamerhand wel gezien...;)

Ik heb wel een vraagje: is het verstandig om na iedere plamuur en schuur stap ook weer een laagje grondverf aan te brengen? Of kan ik beter niet teveel lagen grondverf gebruiken?

alvast bedankt!

groeten, Rinie
 
Ik heb wel een vraagje: is het verstandig om na iedere plamuur en schuur stap ook weer een laagje grondverf aan te brengen? Of kan ik beter niet teveel lagen grondverf gebruiken?

alvast bedankt!

groeten, Rinie
Rinie,

Als je na elke plamuur- en schuurbeurt terug een laagje lichte grondverf aanbrengt, zal je via deze verf wel makkelijker de nog aanwezige oneffenheden op de romp kunnen waarnemen.
Dus is het eigenlijk wel aangeraden dit te doen als je later een perfect resultaat wilt behalen. ;)


Droop
 
Als ik in de plamuur en schuur periode zit,breng ik altijd plamuur aan(of in jouwn geval grondlak)dan dit schuren en dan wederom plamuren en schuren en weer plamuur en schuur,totdat ik er van ben overtuigd dat er geen hout meer bloot ligt.Hout wat bloot ligt zal verf gaan opzuigen.Dat zie je altijd terug later als een soort "spons eiland"in de lak.

Beter teveel schuur en plamuur als te weinig.

Ron.
 
Ik ben bang dat ik de landing in Normandie ga missen...als het nog slecht weer blijft zal ik vooral met de Titanic bezig zijn.

Back to topic :D

groeten, Rinie

Jamaar, als het slecht weer is kan de landing toch niet doorgaan hoor :D

Alle gekheid op een stokje, ik ben blij dat je de draad weer hebt opgenomen met deze koningin.

Ik heb echter wel een opmerking (misschien is die al eens gegeven, ik heb niet alle berichten opnieuw gelezen), persoonlijk vind ik het uitstekende deel van de kiel (waar de schroef in zit, en het roer aan hangt) nogal dik, wanneer je naar foto's van het origineel kijkt, zie je dat dit veel scherper was. Ik weet natuurlijk wel dat dit zo in de kit voorzien is, maar ik vroeg me af of je dat nog gaat aanpassen.

Titanic_SP.jpg


Bron : Klik op de foto's voor de originele sites.

En eventjes off-topic, heb je al eens deze Titanic gezien, gemaakt uit stekjes ?

Wij blijven volgen (want onder m'n bed ligt al jaren een plastic kit van het "Droomschip").
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan