Hoofdsponsor

1/35 Revell M47 Patton [wip]

De verf verdeelt zich niet gelijkmatig genoeg, daar moet ik nog eens over kunnen spuiten.
 
Het bleek dus dat ik een 0,15 naald bij een 0,20 nozzle had. Vandaar dat oncontroleerbare gespetter. Nu is dat allemaal in orde gebracht. Vandaar de volgende foto's van het nieuwe laagje chocobruin met fondant en double lait.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De goot is er wel weer afgevallen. Er is ook een bruin wieltje kwijt, hopelijk kom ik dat een van de dagen terug tegen. Nu moeten er nog twee kleuren op komen en moeten de achterste roosters groen gespoten worden.
 
Ik volg je topic omdat je zo goed uitlegt wat je allemaal doet en hoe je het doet, waarbij je niet uit de weg gaat onvolkomenheden te benoemen en dat soms met wat zelfspot; veel modelbouwers (vooral diegenen die hun artikelen in boekjes doen publiceren) kunnen hier wat van leren; laatstgenoemden maken tegenwoordig natuurlijk nooit fouten meer (sarcasme-detector aan) maar kunnen misschien eens wat vertellen over hun eerste jaren als modelbouwer in dat opzicht.

Wat het onderwerp van deze bouw vind ik het daarentegen wat moeilijker de aandacht erbij te houden. Als je veel van die modelbouwtijdschriften leest, weet je dat er héél erg veel tanks gebouwd worden en dan vooral op deze schaal. Het 200e bouwverslag is dan wat energiearm. Dat ik dit topic toch volg, mag je daarom als compliment opvatten.
 
Dat verandert als je toevallig hetzelfde model gebouwd hebt. Ik koop die boekjes ook alleen als er iets in staat dat ik nog moet bouwen. Online lees ik eigenlijk geen artikels, zo blijft het toeval wat ik op m'n bord krijg en dat leidt soms tot vernieuwing. Bedankt om te blijven volgen!
 
Steven is dat plastecine wat gij gebruikt voor af te plakken ?
 
Dat is kneedgom die ik 6 jaar geleden gekocht heb. Hij begint nu een beetje draden te trekken maar is nog goed bruikbaar. Ik gebruik die ook om figuren af te plakken.
 
ziet er toch handig uit en zal dit ook doen in de toekomst thank's
 
Nu zitten alle kleuren op de tank. Ik kan dus beginnen te verweren. Op de foto's zijn er nog stencils op de afgedankte tank geplaatst om te verhinderen dat er iemand op klimt, die kan ik er niet op zetten omdat dan de machinegeweren er ook niet meer op zouden mogen zitten. Ik zag wel nog een kleine decal achteraan.

Het spuiten ging goed tot aan het zwart, ik had wat last van spiders maar ik had gisteren de airbrush ook niet gereinigd omdat ik hoopte vanmorgen door te kunnen gaan. Het wisselvallige weer stak daar een stokje voor. Ik heb de sporen daarvan dan verminderd door er wat Deck Tan naast te spuiten.

attachment.jpg

De wielen waren eerst al van rubber voorzien door er Vallejo Surface Primer over te kwasten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het groen is NATO olive en het geel is RLM 4 met wat Mud erbij.
 
Hey,

Steven, dat lijkt me een uitzonderlijke camou, wel 'wijs' om te zien natuurlijk.
Ik vermoed een Frans voertuig ergens in woestijnachtige streken....:) ;)
 
Laatst bewerkt:
De verwering is gedaan vandaag. Een filtertje van AK Interactive en wat chipping met grijze acrylverf en roesttinten van emailverf en dan kon alles mat gespoten worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Heel lekker bezig! Die MERDC camouflage is prima gelukt, en zeker niet de makkelijkste om te doen.
 
Bedankt, Frank. Het lastigste waren die zwarte vlekjes, die leverden wat overspray op waardoor ik besloot wat zwaarder te filteren.
 
Als ik naar de echte kijk waren die ook vrij grof gespoten. Dus lekker realistisch!
 
De tracks zitten er ook op, na wat zweten en zwoegen. Ik had ze een link te lang gemaakt en de pinnen braken af als je de blokjes terug splitste. Met lijmklemmen kon ik dit op spanning houden terwijl de pinnen terug aaneengroeien.

attachment.jpg

attachment.jpg

En er is dus nog steeds een wiel kwijt. Dat kan niet ondergedoken blijven.
 
Wederom zeer boeiend en leerrijk project Steven ,weeral oog voor detail en waanzinnig mooie camo..;!

Grtz yves,
 
Bedankt voor jullie appreciatie, heren. Toevallig vond ik vandaag het ontbrekende wiel terug. Het lag niet op de grond maar in een doosje opgeborgen. Gelukkig deed ik het doosje open bij het opruimen van mijn werktafel. Ik heb het wiel zodanig geprobeerd te verweren dat het leek op de andere wielen, er is nog wel een verschil te zien in verbleking van het rubber. Nadat de uitlaten afgewerkt waren, betekende dat dat we vandaag alweer een project kunnen beëindigen. De eindfoto's zal ik bij daglicht maken, maar deze teaser kan ik nu al onthullen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
zoals ik al zei op alle markten thuis en steeds mooi werk knap grt
 
Bedankt, Pascal. Vandaag weeral de eindfoto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan