Hoofdsponsor

1/8 Replica van de laatste Pocher: Itala 1907 Peking-Paris [wip]

Light Air, Mark, John bedankt! Ik heb nog de Ferrari boot, Arno XI staan .....ook wel weer een uitdaging ....maar ja Ferrari .....
 
Wat een prachtig werk allemaal zeg. Ik volg al even in stilte.
 
Nou......, noem die F40 maar een vergissing, maar als je van die vergissing af wil, kom ik hem wel een keer halen! :)
 
Bedankt Pascal voor de mooie beelden: die Fiat maakt een hoop herrie. het is grappig dat die Itala - die een 14 liter motor - zo weinig herrie maakt in vergelijk tot de Fiat. Die stermotors kun je tegenwoordig ook krijgen voor je RC vliegtuig.
 
Ik heb een "ambachtelijke" bouwweek achter de rug: het houten schutbord moest met fineer bekleed worden. Een paar jaar geleden heb ik aan restjes een kilo fineer gekocht bij een "fijnhouthandel"


DSC_0936.jpg


Hier zijn de ruwe onderdelen: stukje multiplex, stukje resin en een paar plaatjes fineer


DSC_0937.jpg


Ik heb het fineer in stroken gesneden en die "plankjes" heb ik met houtlijm op het multiplex van het schutbord gelijmd


DSC_0938.jpg


Zo ziet de achterkant eruit


DSC_0939jpg.jpg


Volgens de referentiefoto's moest het resin aangepast worden


DSC_0940jpg.jpg


Hier is het overtollig fineer weggesneden, zodat het resin mooi verzonken is


DSC_0941.jpg


Boven op het schutbord zit een messing rand. Ik heb vorig jaar een messing half-rond bestelt, maar dat werd een drama: de eerste keer had ik de zaak mooi gebogen, maar het sloot niet helemaal aan. Dan ga je bijbuigen......maar dan begint het grote "verkl**tproces. Ben acuut gestopt en heb een plastic halfrond gekocht en dat ging perfect! Zacht maken met kokend heet water en je buigt het plastic naadloos om het hout. Ik ben toen ook maar gaan boren met 0.6 mm want die klinknageltjes moesten er ook maar in :-)


DSC_0942.jpg


DSC_0943.jpg


Toen alles in elkaar gezet, gegoten bouten vervangen door klinknageltjes, geverfd enz en hier is dus het eindresultaat


DSC_0943a.jpg


DSC_0943b.jpg
 
Nou Ton, dit is toch wel werk van het hoogste niveau als je het mij vraagt! Met wat handig fotograferen kun je straks je Facebook-vrienden wijsmaken dat je een 1:1 exemplaar in je garage hebt staan.

Probeer dit torenhoge niveau vast te houden...
 
Mooi werk maar op de voorlaatste foto zie ik in het zwart geschilderde deel een "magic fingerprint", een vingerafdruk, en dat kun je niet hebben op je model.
Tevens zou ik het zwart toch nog eens herschilderen hoor.
 
Bedankt voor de reacties!

@Erwin: goed gezien, het zwart ziet er inderdaad niet uit ....en dat is ook wel een beetje de bedoeling :D want ik ga het nog verder verweren, maar ik wacht totdat ik de motor en motorkap heb geïnstalleerd.
 
Schitterend Ton, prachtig ambachtelijk handwerk!
Dit is het werk van de echte meester! :)
 
Prachtig werk man !!! mooi al die materialen samenvoegen , laat maar komen :)
 
Waar zitten ergens de gewone modelbouwers ? ik voel me zo eenzaam " remy " tussen al die modelbouwgoden , wat is dat hier nu ik zie nergens iets waar ik met mee kan sdfkkjskng
Ongelooflijk knap
Marc
 
Wow is inderdaad meer dan modelbouwen dit, zeer knap hoe je dat allemaal voor elkaar krijgt, en zeker hoe je ons hier van laat meegenieten ;)
 
Hoi Ton, tof dat je weer aan de gang bent met dit project super_zps0681fd38.gif,
Prachtig werk man, wat ik met belangstelling graag weer zal volgen, want
behalve een schitterend model, is van de gebruikte technieken weer genoeg op te steken...

veel plezier :)
Peter
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan